TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

EHRD88 wrote: 28 Jun 2022, 12:33
Marcelb wrote: 27 Jun 2022, 15:36 In Juli. De lease is in de periode juli en augustus. Vandaag was de aankondiging. Lijkt er op dat de toestellen in volledige Tui kleuren zijn gespoten.

GlobalX c/s met TUI logo in de staart en TUI titels voor op de romp.
https://www.jetphotos.com/photo/10618482
User avatar
tonjochems
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2566
Joined: 06 Apr 2005, 12:34
Type of spotter: civil
Subscriber Scramble: tonjochems
Location: Voorhout

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by tonjochems »

Gaat lekker met GLobal X , vandaag beide vluchten CANX , en morgen ook … tech issues?
User avatar
tonjochems
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2566
Joined: 06 Apr 2005, 12:34
Type of spotter: civil
Subscriber Scramble: tonjochems
Location: Voorhout

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by tonjochems »

En ook morgen geen vluchten uitgevoerd door Global X.. Wat is hier aan de hand?
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3418
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Gietje »

Volgens mij motorproblemen?
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4658
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by frank kramer »

Ik had begrepen dat het papierwerk om als niet-EU toko (want: Amerikaans) tussen EU-bestemmingen te mogen vliegen niet op orde was, maar dat is alleen wat ik heb gehoord. Daarmee is dat nog geen waarheid.
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

frank kramer wrote: 07 Jul 2022, 00:46 Ik had begrepen dat het papierwerk om als niet-EU toko (want: Amerikaans) tussen EU-bestemmingen te mogen vliegen niet op orde was, maar dat is alleen wat ik heb gehoord. Daarmee is dat nog geen waarheid.

Lijkt me sterk, omdat als het goed is de vliegtuigen onder de AOC van TUI opereren. TUI heeft daarnaast ervaring met VS kisten in de EU in te zetten als charters (Miami Air).

Misschien heeft TUI de kisten nog niet nodig want ze staan al een tijdje op de buffer geparkeerd dacht ik.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

Avgeek wrote: 07 Jul 2022, 07:31
frank kramer wrote: 07 Jul 2022, 00:46 Ik had begrepen dat het papierwerk om als niet-EU toko (want: Amerikaans) tussen EU-bestemmingen te mogen vliegen niet op orde was, maar dat is alleen wat ik heb gehoord. Daarmee is dat nog geen waarheid.

Lijkt me sterk, omdat als het goed is de vliegtuigen onder de AOC van TUI opereren. TUI heeft daarnaast ervaring met VS kisten in de EU in te zetten als charters (Miami Air).

Misschien heeft TUI de kisten nog niet nodig want ze staan al een tijdje op de buffer geparkeerd dacht ik.
Naar mijn weten is het een wetlease net zoals Miami Air. Dus onder hun AOC. Dus papierwerk lijkt mij plausibel. Motorproblemen niet op 2 kisten tegelijk ;-)
User avatar
tonjochems
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2566
Joined: 06 Apr 2005, 12:34
Type of spotter: civil
Subscriber Scramble: tonjochems
Location: Voorhout

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by tonjochems »

En de volgende inhuur 9H-CFS A330 Flightservice.. 1615 als OR330 uit NAP en mag morgen de 8e een retourtje TFS doen.
Morgen ook de NTY van Wamos en 9H-AHUB weer op pad voor TUI....
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4658
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by frank kramer »

Dat zijn in ieder geval allemaal kisten met een EU-AOC.
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6458
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

De EC-NTY vliegt nog minimaal tot en met maandag ook de EC-NOG zal ergens rondt maandag weer terug gaan. 9H-AHUB zal waarschijnlijk weer voor SLM gaan vliegen. En de 9H-CFS zal zaterdag en zondag voor TUI vliegen. Verder komt ook de LZ-AWY nog en die gaat ook zaterdag en zondag vliegen voor TUI vliegen. De 2 A320 van Global X gaan voor nu vanaf 11 Juli weer vliegen.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

Waren die A330s een tijdelijke aanvulling voor de WB vloot of door de slot restricties op EHAM?
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Slot restricties komen er misschien pas vanaf najaar 2023. Schiphol kent voor de komende periode alleen een beperking op het aantal passagiers dat op Schiphol opstapt.
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 576
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

Avgeek wrote: 08 Jul 2022, 09:56 Waren die A330s een tijdelijke aanvulling voor de WB vloot of door de slot restricties op EHAM?
Zal deels te maken hebben met het wegvallen van de GlobalX airbussen en de 767 staat based luik deze maand ik denk dat ze dan vanaf AMS toch wel met een heavy willen kunnen vliegen in europa.

Iemand een idee wanneer de 2 airbussen van GlobalX weer de lijn op gaan komen???
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6458
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

robin27198 wrote: 10 Jul 2022, 18:30
Avgeek wrote: 08 Jul 2022, 09:56 Waren die A330s een tijdelijke aanvulling voor de WB vloot of door de slot restricties op EHAM?
Zal deels te maken hebben met het wegvallen van de GlobalX airbussen en de 767 staat based luik deze maand ik denk dat ze dan vanaf AMS toch wel met een heavy willen kunnen vliegen in europa.

Iemand een idee wanneer de 2 airbussen van GlobalX weer de lijn op gaan komen???
Ik (nog) geen info over de 2 GlobalX A320.

Maar wel over de TUI:
Op een ander forum Las ik juist dat er op dit moment zeer weinig Narrowbodies beschikbaar zijn en er daarom de grote widebodies komen die er blijkbaar nu nog wel genoeg zijn.

Dat TUI NL deze vliegtuigen inhuurt is denk mede doordat de OO-JNL in Tapei staat voor onderhoud en de PH-TFK voor JAF vliegt. En ook misschien een personeels tekort kan natuurlijk ook een andere reden zijn.

En dat we nu 2 B38M en 1 B763 weg zijn is denk ik niet echt een probleem?? Omdat we hier natuurlijk ook al een heel aantal vluchten van TUI minder hebben, en hebben we dus misschien bijvoorbeeld die 2 B38M helemaal nu niet nodig op AMS.

Maar misschien heeft iemand anders betere info of wat dan ook, Dan ben ik ook wel benieuwd wat zijn mening is.

-

De OO-JNL komt wel 1 dezer dagen terug, staat namelijk 14 juli weer ingepland.
Verder komt ook de PH-TFK ook weer terug naar AMS.
Dus hebben ze enkelt 2 Widebodies op BRU vliegen
Wat volgens mij wel mogenlijk is.
De 9H-CFS/LZ-AWY/EC-NTX staan nog op veel vluchten ingepland terwijl dat de EC-NTY tot dinsdag staat ingepland, dus gaat waarschijnlijk een deze dagen terug naar MAD of waar dan ook :D

Alles kan natuurlijk nog veranderen maar dit is nu mijn actuele info.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 361
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

niekkie wrote: 10 Jul 2022, 19:57
robin27198 wrote: 10 Jul 2022, 18:30
Avgeek wrote: 08 Jul 2022, 09:56 Waren die A330s een tijdelijke aanvulling voor de WB vloot of door de slot restricties op EHAM?
Zal deels te maken hebben met het wegvallen van de GlobalX airbussen en de 767 staat based luik deze maand ik denk dat ze dan vanaf AMS toch wel met een heavy willen kunnen vliegen in europa.

Iemand een idee wanneer de 2 airbussen van GlobalX weer de lijn op gaan komen???
Ik (nog) geen info over de 2 GlobalX A320.

Maar wel over de TUI:
Op een ander forum Las ik juist dat er op dit moment zeer weinig Narrowbodies beschikbaar zijn en er daarom de grote widebodies komen die er blijkbaar nu nog wel genoeg zijn.

Dat TUI NL deze vliegtuigen inhuurt is denk mede doordat de OO-JNL in Tapei staat voor onderhoud en de PH-TFK voor JAF vliegt. En ook misschien een personeels tekort kan natuurlijk ook een andere reden zijn.

En dat we nu 2 B38M en 1 B763 weg zijn is denk ik niet echt een probleem?? Omdat we hier natuurlijk ook al een heel aantal vluchten van TUI minder hebben, en hebben we dus misschien bijvoorbeeld die 2 B38M helemaal nu niet nodig op AMS.

Maar misschien heeft iemand anders betere info of wat dan ook, Dan ben ik ook wel benieuwd wat zijn mening is.

-

De OO-JNL komt wel 1 dezer dagen terug, staat namelijk 14 juli weer ingepland.
Verder komt ook de PH-TFK ook weer terug naar AMS.
Dus hebben ze enkelt 2 Widebodies op BRU vliegen
Wat volgens mij wel mogenlijk is.
De 9H-CFS/LZ-AWY/EC-NTX staan nog op veel vluchten ingepland terwijl dat de EC-NTY tot dinsdag staat ingepland, dus gaat waarschijnlijk een deze dagen terug naar MAD of waar dan ook :D

Alles kan natuurlijk nog veranderen maar dit is nu mijn actuele info.
Nog nieuws over de A320 kisten?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”