Naar welke data kijken jullie? Als ik naar FR24 kijk, heeft het toestel (PH-BKL) op 15 juni een vlucht van 2:40 uur gemaakt. Tijdens deze vlucht veel rondjes boven zee gevlogen met een GPS altitude van 39000ft. Lijkt me een "normale" testvlucht.
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De eerste vlucht van PH=BKL was inderdaad op 10 juni, max altitude 18,200 ft, misschien cabinedruk problemen ?
Beide vluchten zijn uitgevoerd onder callsign BOE219.
Voor de eerste vlucht, zie : https://flightaware.com/live/flight/BOE ... /KCHS/KCHS
Voor de tweede vlucht, zie : https://flightaware.com/live/flight/PHB ... /KCHS/KCHS
Voor een foto van de taxi out voor de tweede vlucht : https://www.jetphotos.com/photo/10608091
Beide vluchten zijn uitgevoerd onder callsign BOE219.
Voor de eerste vlucht, zie : https://flightaware.com/live/flight/BOE ... /KCHS/KCHS
Voor de tweede vlucht, zie : https://flightaware.com/live/flight/PHB ... /KCHS/KCHS
Voor een foto van de taxi out voor de tweede vlucht : https://www.jetphotos.com/photo/10608091
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heeft KLM ze nog nodig na het nieuws van vandaag? Je moet ze wel kunnen inzetten zegmaar. Even stoken moet kunnen toch?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Die zal welkom blijven, ik denk dat de Embraers het lastiger gaan krijgen. Het aantal vluchten wordt minder dus ipv 10 vluchten naar LHR bijvoorbeeld worden dat er misschien 7 maar met grotere toestellen. De passagiers aantallen blijft hetzelfde.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik betwijfel op KLM minder gaat vliegen en dan grotere kisten inzetten, dan levert het Schiphol niks op als airlines massaal met grote kisten komen. Het is nu meer de vraag of Air France het netwerk niet overneemt en de transfers naar CDG laat komen om zo SPL te ontlasten.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Lijkt me niet. Het probleem is niet met overstappende passagiers maar de passagiers die opstappen op Schiphol en door security moeten. Met de trein naar CDG is ook niet handig. CDG heeft ook last van delays.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voor deze zomer zit er inderdaad niks anders op dat de reiziger en KLM (en andere maatschappijen) de bittere pil moeten slikken dat de voorgenomen vluchten niet doorgaan. Voor de langere termijn is de kans m.i. wel groot dat we juist grotere toestellen gaan zien, die gezamenlijk minder vluchten, maar meer pax gaan vervoeren.
De beperkingen van deze zomer richten zich vooral op het aantal passagiers, terwijl op de langere termijn alleen in het aantal vlucht gesnoeid wordt. Daarnaast komt er over een aantal jaar een extra terminal met extra pier beschikbaar. Er vanuit gaande dat Schiphol het personeel kan vinden op alle posten te bemannen is er dan capaciteit zat.
Ik denk dat we niet raar moeten opkijken als over een aantal jaar voor een aantal routes de luxe van meerdere vluchten per dag wordt ingeruild voor het gebruik van grotere toestellen om zo ook minder drukke bestemmingen te handhaven. Ik sluit ook niet uit dat we een opleving krijgen van het hub&spoke model binnen Europa
De beperkingen van deze zomer richten zich vooral op het aantal passagiers, terwijl op de langere termijn alleen in het aantal vlucht gesnoeid wordt. Daarnaast komt er over een aantal jaar een extra terminal met extra pier beschikbaar. Er vanuit gaande dat Schiphol het personeel kan vinden op alle posten te bemannen is er dan capaciteit zat.
Ik denk dat we niet raar moeten opkijken als over een aantal jaar voor een aantal routes de luxe van meerdere vluchten per dag wordt ingeruild voor het gebruik van grotere toestellen om zo ook minder drukke bestemmingen te handhaven. Ik sluit ook niet uit dat we een opleving krijgen van het hub&spoke model binnen Europa
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Welke Embraer bedoel je dan?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik betwijfel op KLM minder gaat vliegen en dan grotere kisten inzetten, dan levert het Schiphol niks op als airlines massaal met grote kisten komen. Het is nu meer de vraag of Air France het netwerk niet overneemt en de transfers naar CDG laat komen om zo SPL te ontlasten.
[/quote]
Als de plannen werkelijk doorgaan dan zal KLM wel minder moeten gaan vliegen. Van 500.000 naar 420.000-450.000 vluchten per jaar zal niet alleen door niet-KLM-group airlines geleverd worden. Dan zal ook KLM vluchten moeten inleveren.
[/quote]
Als de plannen werkelijk doorgaan dan zal KLM wel minder moeten gaan vliegen. Van 500.000 naar 420.000-450.000 vluchten per jaar zal niet alleen door niet-KLM-group airlines geleverd worden. Dan zal ook KLM vluchten moeten inleveren.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
-
- Scramble Newbie
- Posts: 43
- Joined: 14 Jan 2015, 16:02
- Subscriber Scramble: Y
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weet niet of ik het al voorbij heb zien komen, anders bij deze. De registraties voor de A32xneo vallen in de blokken PH-AXx en -AYx.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik vraag mij af wat je bron is, dat je dit beweerd. De serie PH-AZx is ook lang geleden ook door de KLM gereserveerd.Captain Ditch wrote: ↑23 Jun 2022, 17:53 Weet niet of ik het al voorbij heb zien komen, anders bij deze. De registraties voor de A32xneo vallen in de blokken PH-AXx en -AYx.
Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
-
- Scramble Newbie
- Posts: 43
- Joined: 14 Jan 2015, 16:02
- Subscriber Scramble: Y
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik zou mijn geld zetten op AX- en AZ- regis.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Met het nieuws vandaag ben benieuwd of KLC überhaupt blijft bestaan. De kans is zeer groot dat alleen de e2 overblijft en de rest eruit gaat. Die kisten zullen waarschijnlijk naar Hop gaan.
Ik weet Klm is geen fan van Wb vliegen binnen Europa maar zullen nu wel gedwongen worden tot.