KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 749
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

nemaco wrote: 16 Jun 2022, 15:20 24 minuten!? Ging niet geheel volgens planning, vermoed ik
Ger wrote: 16 Jun 2022, 13:36
nemaco wrote: 15 Jun 2022, 15:30 PH-BKL, Dreamliner nummer 4 (out of service) die nog niet geleverd is aan KLM, maakt zojuist haar eerste vlucht. KLM heeft nu 5 x 787-10 in dienst.
Voor de PH-BKL was dit de tweede vlucht. De eerste vlucht was op 10 juni 2022 vanaf CHS. Die duurde maar 24 minuten.
Naar welke data kijken jullie? Als ik naar FR24 kijk, heeft het toestel (PH-BKL) op 15 juni een vlucht van 2:40 uur gemaakt. Tijdens deze vlucht veel rondjes boven zee gevlogen met een GPS altitude van 39000ft. Lijkt me een "normale" testvlucht.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

De eerste vlucht van PH=BKL was inderdaad op 10 juni, max altitude 18,200 ft, misschien cabinedruk problemen ?
Beide vluchten zijn uitgevoerd onder callsign BOE219.
Voor de eerste vlucht, zie : https://flightaware.com/live/flight/BOE ... /KCHS/KCHS
Voor de tweede vlucht, zie : https://flightaware.com/live/flight/PHB ... /KCHS/KCHS

Voor een foto van de taxi out voor de tweede vlucht : https://www.jetphotos.com/photo/10608091
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Heeft KLM ze nog nodig na het nieuws van vandaag? Je moet ze wel kunnen inzetten zegmaar. Even stoken moet kunnen toch?
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

Die zal welkom blijven, ik denk dat de Embraers het lastiger gaan krijgen. Het aantal vluchten wordt minder dus ipv 10 vluchten naar LHR bijvoorbeeld worden dat er misschien 7 maar met grotere toestellen. De passagiers aantallen blijft hetzelfde.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

wingview wrote: 17 Jun 2022, 11:32 Die zal welkom blijven, ik denk dat de Embraers het lastiger gaan krijgen. Het aantal vluchten wordt minder dus ipv 10 vluchten naar LHR bijvoorbeeld worden dat er misschien 7 maar met grotere toestellen. De passagiers aantallen blijft hetzelfde.
Ik betwijfel op KLM minder gaat vliegen en dan grotere kisten inzetten, dan levert het Schiphol niks op als airlines massaal met grote kisten komen. Het is nu meer de vraag of Air France het netwerk niet overneemt en de transfers naar CDG laat komen om zo SPL te ontlasten.
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 749
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

Lijkt me niet. Het probleem is niet met overstappende passagiers maar de passagiers die opstappen op Schiphol en door security moeten. Met de trein naar CDG is ook niet handig. CDG heeft ook last van delays.
FredvZ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 105
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble: Fred van Zet

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

Voor deze zomer zit er inderdaad niks anders op dat de reiziger en KLM (en andere maatschappijen) de bittere pil moeten slikken dat de voorgenomen vluchten niet doorgaan. Voor de langere termijn is de kans m.i. wel groot dat we juist grotere toestellen gaan zien, die gezamenlijk minder vluchten, maar meer pax gaan vervoeren.

De beperkingen van deze zomer richten zich vooral op het aantal passagiers, terwijl op de langere termijn alleen in het aantal vlucht gesnoeid wordt. Daarnaast komt er over een aantal jaar een extra terminal met extra pier beschikbaar. Er vanuit gaande dat Schiphol het personeel kan vinden op alle posten te bemannen is er dan capaciteit zat.

Ik denk dat we niet raar moeten opkijken als over een aantal jaar voor een aantal routes de luxe van meerdere vluchten per dag wordt ingeruild voor het gebruik van grotere toestellen om zo ook minder drukke bestemmingen te handhaven. Ik sluit ook niet uit dat we een opleving krijgen van het hub&spoke model binnen Europa
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

wingview wrote: 17 Jun 2022, 11:32 Die zal welkom blijven, ik denk dat de Embraers het lastiger gaan krijgen. Het aantal vluchten wordt minder dus ipv 10 vluchten naar LHR bijvoorbeeld worden dat er misschien 7 maar met grotere toestellen. De passagiers aantallen blijft hetzelfde.
Welke Embraer bedoel je dan?
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Ik betwijfel op KLM minder gaat vliegen en dan grotere kisten inzetten, dan levert het Schiphol niks op als airlines massaal met grote kisten komen. Het is nu meer de vraag of Air France het netwerk niet overneemt en de transfers naar CDG laat komen om zo SPL te ontlasten.
[/quote]

Als de plannen werkelijk doorgaan dan zal KLM wel minder moeten gaan vliegen. Van 500.000 naar 420.000-450.000 vluchten per jaar zal niet alleen door niet-KLM-group airlines geleverd worden. Dan zal ook KLM vluchten moeten inleveren.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

mac wrote: 20 Jun 2022, 20:38
wingview wrote: 17 Jun 2022, 11:32 Die zal welkom blijven, ik denk dat de Embraers het lastiger gaan krijgen. Het aantal vluchten wordt minder dus ipv 10 vluchten naar LHR bijvoorbeeld worden dat er misschien 7 maar met grotere toestellen. De passagiers aantallen blijft hetzelfde.
Welke Embraer bedoel je dan?
Het zullen vooral de kleinere Embraers zijn. De nieuwe E295's zijn zuiniger en stiller en nieuwer. Denk aan oudere E190's in eerste instantie.
Captain Ditch
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 43
Joined: 14 Jan 2015, 16:02
Subscriber Scramble: Y

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Captain Ditch »

Weet niet of ik het al voorbij heb zien komen, anders bij deze. De registraties voor de A32xneo vallen in de blokken PH-AXx en -AYx.
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1884
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

Captain Ditch wrote: 23 Jun 2022, 17:53 Weet niet of ik het al voorbij heb zien komen, anders bij deze. De registraties voor de A32xneo vallen in de blokken PH-AXx en -AYx.
Ik vraag mij af wat je bron is, dat je dit beweerd. De serie PH-AZx is ook lang geleden ook door de KLM gereserveerd.

Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Captain Ditch
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 43
Joined: 14 Jan 2015, 16:02
Subscriber Scramble: Y

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Captain Ditch »

Ger wrote: 23 Jun 2022, 18:51 Ik vraag mij af wat je bron is, dat je dit beweerd. De serie PH-AZx is ook lang geleden ook door de KLM gereserveerd.

Rgds, Ger
Bron: intern infobulletin van de KLM vliegdienst.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Ik zou mijn geld zetten op AX- en AZ- regis.
Eug14
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 40
Joined: 30 Jan 2015, 23:36

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Eug14 »

Inkjet wrote: 21 Jun 2022, 07:25
mac wrote: 20 Jun 2022, 20:38
wingview wrote: 17 Jun 2022, 11:32 Die zal welkom blijven, ik denk dat de Embraers het lastiger gaan krijgen. Het aantal vluchten wordt minder dus ipv 10 vluchten naar LHR bijvoorbeeld worden dat er misschien 7 maar met grotere toestellen. De passagiers aantallen blijft hetzelfde.
Welke Embraer bedoel je dan?
Het zullen vooral de kleinere Embraers zijn. De nieuwe E295's zijn zuiniger en stiller en nieuwer. Denk aan oudere E190's in eerste instantie.
Met het nieuws vandaag ben benieuwd of KLC überhaupt blijft bestaan. De kans is zeer groot dat alleen de e2 overblijft en de rest eruit gaat. Die kisten zullen waarschijnlijk naar Hop gaan.
Ik weet Klm is geen fan van Wb vliegen binnen Europa maar zullen nu wel gedwongen worden tot.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”