De afstand Ams-Antillen is gewoon te ver voor een A321XLR met 1 class cabin.
Transavia praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Helaas!Iemand91 wrote: ↑21 Feb 2022, 00:19https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... us-a321neoVan de A321neo bestaan zelfs Long Range en Extra Long Range-varianten. Een kans voor Transavia om verre vluchten uit te voeren, zoals bijvoorbeeld naar de Antillen?
“Die vraag krijg ik regelmatig, zeker van onze vliegers, maar ik kan zeggen dat het nadrukkelijk niet onze intentie is om de Long Range-versie te bestellen en daarmee over lange afstanden te gaan vliegen. Dat is ook niet ons bedrijfsmodel. We blijven bij het huidige portfolio, dat strekt tot bestemmingen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.”
Qua range zou het wel goed zitten (4700NM), of het voor de pax aantrekkelijk is is een andere discussie. Corendon zou ook AMS-BJL-NAT (Natal) vliegen, daar word je als passagier ook niet goed van.
1 class cabin zou nog wel kunnen, moet alleen minder stoelen in om in ieder geval iets van beenruimte te genieten op zulke vluchten.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
TUI heeft dergelijk lange vluchten (met tankstops) uitgevoerd naar Tanzania en Brazilië met 737's.
Beiden routes genoten beroerde reviews wat het vervoer betreft. Tanzania wordt tegenwoordig ingekocht bij KLM en de vraag naar Brazilië is verdampt na de overstap van widebody naar narrowbody.
Ik denk dat hier veilig uit geconcludeerd kan worden dat de meeste reizigers niet bereid zijn om 10+ uur in een narrowbody door te brengen.
De prijs moet wel heel scherp worden wil je reizigers over halen om toch mee te gaan. En dan kan je je nog af gaan vragen welke reizigers instappen: In het meest gunstige geval zijn het reizigers die nu of niet gaan of met TUI gaan, maar de kans is groot dat juist KLM-reizigers kiezen voor de goedkopere optie... Zou dan zomaar kunnen dat het onder aan de streep niet loont.
Beiden routes genoten beroerde reviews wat het vervoer betreft. Tanzania wordt tegenwoordig ingekocht bij KLM en de vraag naar Brazilië is verdampt na de overstap van widebody naar narrowbody.
Ik denk dat hier veilig uit geconcludeerd kan worden dat de meeste reizigers niet bereid zijn om 10+ uur in een narrowbody door te brengen.
De prijs moet wel heel scherp worden wil je reizigers over halen om toch mee te gaan. En dan kan je je nog af gaan vragen welke reizigers instappen: In het meest gunstige geval zijn het reizigers die nu of niet gaan of met TUI gaan, maar de kans is groot dat juist KLM-reizigers kiezen voor de goedkopere optie... Zou dan zomaar kunnen dat het onder aan de streep niet loont.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Iets meer bekend over de Lopa van de Airbusjes:
De 320neo gaat 186 stoelen krijgen, met de flex galley achterin
De 321neo gaat 232 stoelen krijgen zonder de flex galley achterin.
De 321 wordt de ruggengraat van de vloot, er komen beduidend meer 321’s dan 320’s.
Frank
De 320neo gaat 186 stoelen krijgen, met de flex galley achterin
De 321neo gaat 232 stoelen krijgen zonder de flex galley achterin.
De 321 wordt de ruggengraat van de vloot, er komen beduidend meer 321’s dan 320’s.
Frank
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Er staan nog zes Transavia kisten in onderhoud/opslag in Praag.De oudste kist (HZD) al meer dan drie maanden. Weet iemand wanneer ze terugkomen voor het drukke seizoen? Gisteren zag ik zowel een KLM als een TUI toestel voor HV vliegen.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand waarom de PH-HXF in Parijs (CDG) stond vandaag?
Is geen base voor HV/TO zover ik weet?
Is geen base voor HV/TO zover ik weet?
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 576
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Net als de HXK, die de dezelfde riedel
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
De HV (en KL) Airbussen gaan de CFM Leap-1A motoren krijgen
Frank
Frank
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Vanaf einde zomerseizoen 2022 gaat Transavia een 5-tal ex Blue Air 737-800s huren voor een meerjarige periode. Dit o.a. ter vervanging van uitfaseringen van oude -700s en 1 -800.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Met PH- reg, en HV kleuren?Aircolours wrote: ↑06 Apr 2022, 12:56 Vanaf einde zomerseizoen 2022 gaat Transavia een 5-tal ex Blue Air 737-800s huren voor een meerjarige periode. Dit o.a. ter vervanging van uitfaseringen van oude -700s en 1 -800.
Rgds,Martin.
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
In ieder geval PH-registraties. Ik neem aan dat ze ook in HV kleuren worden gespoten omdat het een meerjaren lease is.YS11 wrote: ↑11 Apr 2022, 11:32Met PH- reg, en HV kleuren?Aircolours wrote: ↑06 Apr 2022, 12:56 Vanaf einde zomerseizoen 2022 gaat Transavia een 5-tal ex Blue Air 737-800s huren voor een meerjarige periode. Dit o.a. ter vervanging van uitfaseringen van oude -700s en 1 -800.
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6457
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Nee volgens deze post is het de PH-HSK bekijk het hier maar. Heb zelf ook een foto gezien met de letters SK dus dat zegt ook al genoeg.