Momenteel alle B787 afleveringen,weer uitgesteld,voorlopig to eind Oktober 2021B767-300ER wrote: ↑06 Sep 2021, 22:20Dit raakt kant noch wal…Je realiseert je dat bij zon “omzetting” enorme boetes komen kijken?
Het verlate leveren van deze 2 machines komt KLM helemaal niet slecht uit momenteel. Je begint tenslotte pas te betalen bij levering (aanschaf) of na levering (lease)
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is al bekend welke toestellen worden uitgefaseerd in verband met de levering van twee nieuwe Embraers in November? gelet op de eerdere WFU's komen de PH-BGT/BGU/BGX in aanmerking lijkt het.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De eerste die eerdaags vertrekt is de BGW. Ergens rond eind deze/begin volgende maand.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is maar hoe je 'uitgefaseerd' interpreteert. De machine gaat mogelijk pas medio oktober weg van Schiphol richting leasemaatschappij...
Dat KLM de BGW niet meer op de lijn inzet is vers 2...
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -transavia
Als je het zo leest is Airbus vrij kansloos in deze. No way dat KL naast de E2 ook nog eens met de 220 gaat vliegen. De 319N valt sws af, geen hond die deze variant nog besteld. De 320N is wat aan de kleine kant, net wat minder stoelen dan een -8. En de 321N is dan misschien weer wat te groot voor veel routes. En de XLR is denk ik voor KL als trendvolger nog een stapje te ver.
Ben bang dat het gewoon uitdraait op een flinke stapel MAX’n, yuk. Financieel en operationeel misschien het verstandigst, maar als liefhebber vind ik het niks. Het is friggin’ 2021 for crying out loud.
Als je het zo leest is Airbus vrij kansloos in deze. No way dat KL naast de E2 ook nog eens met de 220 gaat vliegen. De 319N valt sws af, geen hond die deze variant nog besteld. De 320N is wat aan de kleine kant, net wat minder stoelen dan een -8. En de 321N is dan misschien weer wat te groot voor veel routes. En de XLR is denk ik voor KL als trendvolger nog een stapje te ver.
Ben bang dat het gewoon uitdraait op een flinke stapel MAX’n, yuk. Financieel en operationeel misschien het verstandigst, maar als liefhebber vind ik het niks. Het is friggin’ 2021 for crying out loud.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Lees, KLM is BOEING,AIR FRANCE is AIRBUS76-er wrote: ↑29 Sep 2021, 13:17 https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -transavia
Als je het zo leest is Airbus vrij kansloos in deze. No way dat KL naast de E2 ook nog eens met de 220 gaat vliegen. De 319N valt sws af, geen hond die deze variant nog besteld. De 320N is wat aan de kleine kant, net wat minder stoelen dan een -8. En de 321N is dan misschien weer wat te groot voor veel routes. En de XLR is denk ik voor KL als trendvolger nog een stapje te ver.
Ben bang dat het gewoon uitdraait op een flinke stapel MAX’n, yuk. Financieel en operationeel misschien het verstandigst, maar als liefhebber vind ik het niks. Het is friggin’ 2021 for crying out loud.
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ab is niet helemaal kansloos maar staan wel op achterstand. Daarnaast zijn er volgens het artikel van Reuters ook nog gesprekken met P&W.YS11 wrote: ↑29 Sep 2021, 15:52Lees, KLM is BOEING,AIR FRANCE is AIRBUS76-er wrote: ↑29 Sep 2021, 13:17 https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -transavia
Als je het zo leest is Airbus vrij kansloos in deze. No way dat KL naast de E2 ook nog eens met de 220 gaat vliegen. De 319N valt sws af, geen hond die deze variant nog besteld. De 320N is wat aan de kleine kant, net wat minder stoelen dan een -8. En de 321N is dan misschien weer wat te groot voor veel routes. En de XLR is denk ik voor KL als trendvolger nog een stapje te ver.
Ben bang dat het gewoon uitdraait op een flinke stapel MAX’n, yuk. Financieel en operationeel misschien het verstandigst, maar als liefhebber vind ik het niks. Het is friggin’ 2021 for crying out loud.
https://www.reuters.com/business/aerosp ... 021-09-29/
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vanuit Amerikaanse bronnen wordt er dit jaar geen 787 meer afgelverd aan KLM.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
A330-200 PH-AON staat gepland zondagmiddag 24 oktober een check flight te gaan maken (na ruim 1,5 jaar aan de grond te hebben gestaan).
Kist vertrekt vervolgens op zondag 31 oktober naar Malta om wit gespoten te worden. Kist komt dan medio november weer terug naar AMS.
groeten,
Roel
Kist vertrekt vervolgens op zondag 31 oktober naar Malta om wit gespoten te worden. Kist komt dan medio november weer terug naar AMS.
groeten,
Roel
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 227
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De E195-E2, MSN 19020060, PH-NXE heeft 13 oktober zijn eerste vlucht gehad...
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-EZI en EZK gaan 29 en 30 Oktober naar WAW voor phase out.
Gaan beide naar HOP
Gaan beide naar HOP
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Planning voor aflevering is 30/10/2021CaptainRoPro wrote: ↑23 Oct 2021, 21:51 De E195-E2, MSN 19020060, PH-NXE heeft 13 oktober zijn eerste vlucht gehad...
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM 777 botst tegen paal:
https://www.upinthesky.nl/2021/10/29/bo ... egen-paal/
Welke registratie is dit?
https://www.upinthesky.nl/2021/10/29/bo ... egen-paal/
Welke registratie is dit?