Engine change
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Je zou toch denken dat de bugs van de GTF er intussen wel een beetje uit zouden moeten zijn.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ook niet de eerste motorwissel voor KLC op de E-2. Mag aannemen dat ze 1 op de plank hebben liggen. Zijn motorwissels in-house maintenance activiteiten of wordt dat tegenwoordig uitbesteed?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Locatie is niet echt handig waar ze staat. En het is geen geplande wissel dus tel maar op.
Nieuwe motoren liggen ook niet voor het oprapen;-)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BKK (787-10 nr 8 ) maakt nu eerste vlucht. Dit terwijl nr 6 PH-BKH en nr 7 PH-BKI nog niet zijn geleverd aan KLM
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
2e vlucht. Eerste was op 22 december 2020 (onder dezelfde vluchtnummer)
Zal ondertussen ook wel blauw zijn gespoten (stond immers altijd wit opgeslagen) aangezien ik op recente satellietbeelden 5 blauwige 787's op CHS zie staan (3 KLM, 2 Vietnam). Gok ik...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vandaag dus PH-AOM naar Woensdrecht gevlogen. Ben benieuwd met welke kleuren die kist in de toekomst gaat vliegen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Widebodies op WOE? Ik dacht dat de aprons en hangars dat niet aankonden, maar blijkbaar kunnen ze deze A332 wel ergens tussen wurmen.
Overigens is de baanlengte meer dan voldoende voor een (lege) widebody met ruim 2400 meter.
Overigens is de baanlengte meer dan voldoende voor een (lege) widebody met ruim 2400 meter.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er zijn wel eerder 330’s op Woensdrecht geland en de (K)DC-10 van de KLu waren ook vaste gast dus lijkt me geen probleem toch?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Stond al ruim een jaar,beton te happen,op AMS,dus eind lease,lijkt me
Rgds,Martin.
- EHRD88
- Scramble Addict
- Posts: 1535
- Joined: 30 Jul 2005, 16:45
- Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
- Location: Rotterdam (EHRD/RTM)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er staan buiten deze KLM A330 momenteel zeker vijf A330's geparkeerd op WOE, waaronde een Virgin Australia en een Hong Kong Airlines, beiden nog in volledige kleuren. Staat verder nog een witte A330 VP-BLX (ex Aeroflot) en een ex Jet Airways A330 die momenteel gereed wordt gemaakt voor Nordwind Airlines. Dus ja, wide body's genoeg. Baanlengte ruim voldoende voor lege kisten, alleen de platformen zijn wat krap. Wat wordt opgelost door een aantal grote kisten op de noord taxibaan te parkeren. Die gebruiken ze toch niet.
kijk ook hier: http://rtm-spotter.blogspot.com/
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kloppen overigens de geruchten dat PH-AON straks in Australië haar "oorspronkelijke functie" zal uitoefenen?