Cougars: "stilzetting en verder"... was: EHGR 05-05-2011
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- Stratofreighter
- Scramble Master
Cougars: "stilzetting en verder"... was: EHGR 05-05-2011
Nu dat de uitdienststelling van de Cougars wel erg snel nadert: heeft 300 squadron nog opdracht gekregen om muziekgroepen rond te vliegen op Bevrijdingsdag? Of druist dit wel heel erg in tegen het "nachtkaars-scenario"
Last edited by Stratofreighter on 09 May 2011, 18:06, edited 1 time in total.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: EHGR 5 mei 2011
Jawel, de taak is dit jaar (voor zover nu bekend) alleen aan 300 Squadron toebedeeld. Drie Cougars zullen de 'Ambassadeurs van de Vrijheid' door Nederland rondvliegen. Voor vele piloten zal dit helaas hun laatste vlucht worden...
Groeten,
Edwin
Groeten,
Edwin
Hoe laat vertrekken de Cougars vanuit Gilze?
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Heeft iemand misschien een schema van de route ? Wellicht een leuke kans om nog een paar plaatjes in het veld te maken.
CHeers,
Iwan
CHeers,
Iwan
- mailman
- Scramble Junior
- Type of spotter: S4 - Military
- Subscriber Scramble: mailman
Hoi Iwan,Iwan Bogels wrote:Heeft iemand misschien een schema van de route ? Wellicht een leuke kans om nog een paar plaatjes in het veld te maken.
CHeers,
Iwan
Uit dit artikel valt wat informatie te halen, helaas geen details over landingsplaatsen en -tijden, maar misschien heb je er toch iets aan: http://www.bevrijdingsfestivals.nl/nieu ... -bekend/32
Groeten,
Arjan
Weet iemand de exacte datum van het uit dienst stellen van de cougar?
- Stratofreighter
- Scramble Master
Voorzover ik weet is dat maandag over een week, dus 9 mei...Sunbeam wrote:Weet iemand de exacte datum van het uit dienst stellen van de cougar?
November 2024 update at FokkerNews.nl....
De 3 Cougars vertrekken met de artiesten om ca. 10.30 uur vanaf de vliegbasis Gilze-Rijen naar de eerste festivals.stealth wrote:Hoe laat vertrekken de Cougars vanuit Gilze?
Wellicht een beetje off-topic maar...
Enig idee of één van de Cougars, gezien hun wereldwijde inzet met de Klu, ook een verdiend plaatsje krijgt in het MLM?
Enig idee welke kist hiervoor dan het meest waarschijnlijk is?
Greetings,
Stafsels
Enig idee of één van de Cougars, gezien hun wereldwijde inzet met de Klu, ook een verdiend plaatsje krijgt in het MLM?
Enig idee welke kist hiervoor dan het meest waarschijnlijk is?
Greetings,
Stafsels
In Zwolle komt de helikopterartiest met de bus (aldus de organisatie van het bevrijdingsfestival Zwolle).
Gr. Edel
Gr. Edel
-
- Scramble Junior
- Subscriber Scramble: DennisV
Weet iemand of op 5 mei alleen de genoemde 'taxi' cougars vliegen of zijn er ook de normale dagelijkse vluchten/activiteiten?
Alvast bedankt,
Dennis
Alvast bedankt,
Dennis
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Is bevrijdingsdag geen vrije dag voor ambtenaren ? Dus ook voor de KLu ??DennisV wrote:Weet iemand of op 5 mei alleen de genoemde 'taxi' cougars vliegen of zijn er ook de normale dagelijkse vluchten/activiteiten?
Ciao,
Iwan
- DJMikey
- Scramble Addict
Ha Iwan,Iwan Bogels wrote:Is bevrijdingsdag geen vrije dag voor ambtenaren ? Dus ook voor de KLu ??DennisV wrote:Weet iemand of op 5 mei alleen de genoemde 'taxi' cougars vliegen of zijn er ook de normale dagelijkse vluchten/activiteiten?
Ciao,
Iwan
Als ambtenaar kan ik je vertellen dat dit niet persé zo is. 5 Mei is ééns in de 5 jaar (2000, 2005, 2010, 2015 etc) een officiële Nederlandse feestdag (bij wet bepaald dus). In de andere jaren is iedere werkgever vrij te bepalen of zij hun werknemers op 5 mei - of iedere andere willekeurige niet feestdag - vrij geeft, verplicht vrij te zijn of moeten werken. Of KLu-medewerkers vrij zijn op 5 mei, al dan niet verplicht, weet ik niet.
Mike Schoenmaker
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
- Zipper
- Scramble Senior
- Type of spotter: F3
Hi...
Voor zover ik weet is 5 mei voor ambtenaren en semi-ambtenaren (zoals ik) elk jaar een vrije dag!
Verder is mij verteld dat Gilze op 6 mei ook in-actief is.
Er zou deze week, buiten de drie die als taxi voor de pop-atiesten dienst doen, dus geen Cougar meer vliegen.
En als er maandag 9 mei inderdaad niets gedaan wordt aan het afscheid van deze choppers, dan is het op Gilze, wat de Cougars betreft, helaas zo goed als over en uit na 5 mei, ben ik bang!!!
Grtz.
Zipper.
Voor zover ik weet is 5 mei voor ambtenaren en semi-ambtenaren (zoals ik) elk jaar een vrije dag!
Er zou deze week, buiten de drie die als taxi voor de pop-atiesten dienst doen, dus geen Cougar meer vliegen.
En als er maandag 9 mei inderdaad niets gedaan wordt aan het afscheid van deze choppers, dan is het op Gilze, wat de Cougars betreft, helaas zo goed als over en uit na 5 mei, ben ik bang!!!
Grtz.
Zipper.
Nikon D300, D700 & D3, AF-S 70-200ED 2.8 VRII, AF-S 24-70ED 2.8, AF-S 300ED 4.0, TC-17E II.
Zipper wrote:Hi...
Grtz.
Zipper.
Wrang afscheid Cougar-helikopters op Bevrijdingsdag. Bemanning vliegt Ambassadeurs van de Vrijheid naar alle podia en dan maandag Cougar exit!
Drie van de toestellen en vier bemanningen worden gehandhaafd totdat in 2012 voldoende NH-90 helikopters beschikbaar zijn om de Search & Rescue taken op de Noordzee en het patiëntenvervoer op de Waddeneilanden over te nemen
Ook het bluswerk valt onder het takenpakket van de overgebleven drie Cougars.
tot a.s zondag 8 mei kan er een beroep gedaan worden 2 Cougar-helikopters die paraat staan , oproepbasis (helisteun bosbranden in heel NL )