H pier te klein?

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

H pier te klein?

Post by nuckleuz »

Hoi,

Ik zie dat er een aantal Easyjet vluchten van de D pier vertrekken vanavond omdat de H pier redelijk vol staat. Weet iemand of en wanneer Schiphol de H pier gaat uitbreiden?

Grt, Erik
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: H pier te klein?

Post by B767-300ER »

Ik weet wel dat er plannen liggen.
Ik weet ook dat dit wekelijks gebeurd met sommige easyjet vluchten in de avond.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: H pier te klein?

Post by Diarto »

Zondagavond is voor ons (Menzies) de drukste avond in de week ja. Die zeven opstelplekken zijn dan te weinig en worden er 3 à 4 kisten naar delta gestuurd. Overige dagen van de week is dit bijna nooit nodig.

Of daarom de H-pier te klein is... ja, meer vluchten kunnen eigenlijk niet, zeker niet in de spitsuren. Helaas kom je dat op het probleem waar je dan dat nieuwe gedeelte moet bouwen.
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: H pier te klein?

Post by Dutchbird »

Diarto wrote:Helaas kom je dat op het probleem waar je dan dat nieuwe gedeelte moet bouwen.
Dat is niet zo moeilijk hoor, gewoon een bocht naar rechts na H7 en dan doortrekken langs de G-buffer.
Grtz,
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: H pier te klein?

Post by Diarto »

Waar gaat de schoonmaak/tankstation heen, waar ga je G-buffer verkeer parkeren als Juliet vol staat, wat doe je met de passagiers, de H-pier is al een rondeind lopen.
Het kán daar, maar je krijgt een hoop problemen lijkt mij
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: H pier te klein?

Post by Dutchbird »

Diarto wrote:Waar gaat de schoonmaak/tankstation heen, waar ga je G-buffer verkeer parkeren als Juliet vol staat, wat doe je met de passagiers, de H-pier is al een rondeind lopen.
Het kán daar, maar je krijgt een hoop problemen lijkt mij
Tankstation en de-icing gaan naar de overkant bij de J-buffer, schoonmaak schuift een stukje op. G-buffer verkeer gaat naar de J-buffer en de KLM kisten die er daar dan niet meer bijpassen als het vol is gaan naar Oost. Op Oost is nog alle ruimte om eventueel wat extra bufferposities te maken daarvoor.

H-pier ver lopen? Stel je niet aan zeg. Van vertrek 3 naar bijvoorbeeld het einde van de D-pier is nog altijd aanzienlijk verder. En dan heb ik nog niet eens over wat Arkefly in het verleden vaak had in de vroege ochtend, inchecken bij balierij 32 en vertrekken van het toenmalige B18.

Wat nog mooier zou zijn is om voor H/M een gezamelijke nieuwe vertreklounge te maken boven het gedeelte waar nu die AKE-opslag is bij G2. Security en toegang naar airside ter hoogte van balie 30 en 31 (waar het nu voor M ook al is) en dan bij het begin van de pier een paspoortcontrole aan de H-zijde.
Grtz,
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: H pier te klein?

Post by Dutchbird »

En nog een plaatje uit m'n archief ter verduidelijking:

Image
Alle eer naar Kristiaan-D voor het ontwerp.
Grtz,
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: H pier te klein?

Post by Diarto »

Oke, begin maar, ik ben verkocht ;)
BOEING7E7
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 745
Joined: 18 Oct 2004, 22:28
Type of spotter: Sometimes

Re: H pier te klein?

Post by BOEING7E7 »

Waarom zouden ze de H pier uitbreiden. Schiphol wil toch van de LCCs af?
(wat ik betwijfel, maar dat moeten we dan maar afwachten)

Dan is het inderdaad handig om in een nieuw deel van de H pier te investeren.
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: H pier te klein?

Post by Diarto »

Kunnen ze best willen, maar als easyjet klauwen met geld aan Schiphol wil betalen door dagelijks 2-3 keer meer te gaan vliegen... Voordat andere luchthavens daar klaar voor zijn staat die H-pier 2 al een tijdje.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: H pier te klein?

Post by SPL »

Mensen,

we moeten wel enkele dingen uit elkaar houden. Schiphol wil misschien van de LCC en vakantievluchten af, echter is ook gezegd dat de zakelijke vluchten van bijvoorbeeld Easyjet en Vueling wel gewoon welkom blijven. En waarom zou je op dit moment heel veel geld investeren in de uitbreiding van de H-pier, terwijl er maar 1 dag in de week is met ruimte te kort? Als je uitbreid volgens de foto van Dutchbird/Kristiaan-D (erg gaaf gedaan trouwens), gaat je dat heel veel geld kosten, voornamelijk omdat het tankstation moet worden verplaatst. En KLM kisten parkeren op Oost? Dat gaat veel (ver)sleep tijd kosten...


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: H pier te klein?

Post by Dutchbird »

SPL wrote:En waarom zou je op dit moment heel veel geld investeren in de uitbreiding van de H-pier, terwijl er maar 1 dag in de week is met ruimte te kort?
1 dag in de week? Al jáááren is er ook 's morgens te weinig capaciteit want vrijwel iedere ochtend verdwijnt er wel een BE, LS of de WW's naar de D-pier.
SPL wrote:Als je uitbreid volgens de foto van Dutchbird/Kristiaan-D (erg gaaf gedaan trouwens), gaat je dat heel veel geld kosten, voornamelijk omdat het tankstation moet worden verplaatst.
Die 3 benzinepompen die daar staan verplaatsen kan nooit zo ingewikkeld zijn, en dus ook niet zo kostbaar. En anders laat je ze staan en bouw je er in een bocht omheen, heb je wel 1 a 2 posities aan de nieuwe pier minder dan in het voorbeeld van nu.
SPL wrote:En KLM kisten parkeren op Oost? Dat gaat veel (ver)sleep tijd kosten...
Dat is een zorg voor KLM, moeten ze hun kisten maar korter op AMS parkeren als ze niet willen slepen.
Grtz,
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
DG AIR
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 848
Joined: 08 Mar 2005, 19:23
Subscriber Scramble: DG AIR
Location: Nieuw - Vennep

Re: H pier te klein?

Post by DG AIR »

Mooi plaatje die uitbreiding van de H-pier maar dat gaat hem niet worden. Voor zover de plannen er nu voor staan e.e.a. onder voorbehoud van definitieve goedkeuring komt er een satelliet op de G-buffer.
De de-icing en de schoonmaak verschuift naar de J-buffer.

Satelliet zou zijn voor de 100% vluchten.

gr.

Ger
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: H pier te klein?

Post by Diarto »

DG AIR wrote:De de-icing ... verschuift naar de J-buffer.
Daar wordt nu al gede-iced :) Alleen Menzies/Servisair/Aviapartner? spuiten aan de gates, maar dat staat los van de G-buffer.
User avatar
United
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 11 Oct 2005, 17:43
Subscriber Scramble: United
Location: AMS

Re: H pier te klein?

Post by United »

KLM de-icing heeft zijn opslag op de G buffer.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”