EHGR 17-01-2011 - Emergency call for Spanish Falcon
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- Katabatik
- Scramble Junior
- Posts: 236
- Joined: 15 Oct 2010, 16:50
- Type of spotter: Contributing Photographer NTM 2012 Book
- Location: 6 miles WNW of EHGR
EHGR 17-01-2011 - Emergency call for Spanish Falcon
Work on ILS terminated. Runway 28 about to be released.
Last edited by Katabatik on 17 Jan 2011, 20:37, edited 2 times in total.
Copyrighted by Katabatik
- Katabatik
- Scramble Junior
- Posts: 236
- Joined: 15 Oct 2010, 16:50
- Type of spotter: Contributing Photographer NTM 2012 Book
- Location: 6 miles WNW of EHGR
Re: EHGR 17-01-2011
Visual (@ the slopes) :
-> 298sq CH-47D : Grizzly 3 (D-667)
-> 301sq AH-64D : Redskin 13 Formation (Redskin 13, Resdskin 14, Grizzly 53), Bat 72 (Q-24)
-> 300sq SA316B : Bluebird 11 (A-275), Bluebird 29 (A-247)
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... 00#p468200
Around 15:00 I heard an emergency call on the scanner followed a few minutes later by a falcon 900B callsign AME4508 (Tx18-3) landing ... not 100% sure of my observation with the binocular.
About the Alouette A-247, I could not find the serial listed in Scramble Military Serials Europe 2010 ... you guys know of it right ?
Scanned (Serial on Mode-S) :
-> 298sq CH-47D : Corona 5 (D-101), Grizzly 31 (Night), Grizzly 32 (Night)
-> 300sq AS532U2 : Duke 5 (S-433), Demon 3 (S-450), Wildcat 33, Wildcat 35 (S-433)
-> 301sq AH-64D : Bat 71, Bat 74 (Q-01), Redskin 71 (Q-16), Redskin 21 (Night), Redskin 22 (Night)
Day; Night
-> 298sq CH-47D : Grizzly 3 (D-667)
-> 301sq AH-64D : Redskin 13 Formation (Redskin 13, Resdskin 14, Grizzly 53), Bat 72 (Q-24)
-> 300sq SA316B : Bluebird 11 (A-275), Bluebird 29 (A-247)
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... 00#p468200
Around 15:00 I heard an emergency call on the scanner followed a few minutes later by a falcon 900B callsign AME4508 (Tx18-3) landing ... not 100% sure of my observation with the binocular.
About the Alouette A-247, I could not find the serial listed in Scramble Military Serials Europe 2010 ... you guys know of it right ?
Scanned (Serial on Mode-S) :
-> 298sq CH-47D : Corona 5 (D-101), Grizzly 31 (Night), Grizzly 32 (Night)
-> 300sq AS532U2 : Duke 5 (S-433), Demon 3 (S-450), Wildcat 33, Wildcat 35 (S-433)
-> 301sq AH-64D : Bat 71, Bat 74 (Q-01), Redskin 71 (Q-16), Redskin 21 (Night), Redskin 22 (Night)
Day; Night
Last edited by Katabatik on 17 Jan 2011, 22:29, edited 10 times in total.
Copyrighted by Katabatik
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1722
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call ?
Hierbij de gehoorde movements via mijn scanner op Gilze-Rijen van 17 januari 2011:
BASED
CH-47D 298sqn: Corona 5
AS.532U-2 300sqn: -
SA.316B 300sqn: -
AH-64D 301sqn: -
color = nightflying
VISITORS
- nothing recorded -
Do to a electric power hick-up the scanner went down today. Only Corona 5 was heard on the log.
Did someone knows more about the Spanish Falcon? Was this one actually at Gilze-Rijen??
AFKORTINGEN
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
OPMERKINGEN
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1/Mode-S en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
BASED
CH-47D 298sqn: Corona 5
AS.532U-2 300sqn: -
SA.316B 300sqn: -
AH-64D 301sqn: -
color = nightflying
VISITORS
- nothing recorded -
Do to a electric power hick-up the scanner went down today. Only Corona 5 was heard on the log.
Did someone knows more about the Spanish Falcon? Was this one actually at Gilze-Rijen??
AFKORTINGEN
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
OPMERKINGEN
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1/Mode-S en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12080
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call ?
Ik sluit het niet uit, Arno, met deze SBS-1 log! (Maar ik heb geen tapelog van vandaag)SWAT 11 wrote:Who knows more about the Spanish Falcon? Was this one actually at Gilze-Rijen??
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:12:41 FALCON 900B Spain 451ESC Breda, NL 1047 2500
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- Katabatik
- Scramble Junior
- Posts: 236
- Joined: 15 Oct 2010, 16:50
- Type of spotter: Contributing Photographer NTM 2012 Book
- Location: 6 miles WNW of EHGR
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call ?
Guys I wrote in my previous post:
Around 15:00 I heard an emergency call on the scanner followed a few minutes later by a falcon 900B callsign AME4508 (Tx18-3) landing ... not 100% sure of my observation with the binocular.
This is the spanish falcon you are talking about. So to clarify, I SAW IT because I was watching rwy 28 (from the slopes) with the binocular and was listening AT THE SAME TIME on the scanner.
Around 15:00 I heard an emergency call on the scanner followed a few minutes later by a falcon 900B callsign AME4508 (Tx18-3) landing ... not 100% sure of my observation with the binocular.
This is the spanish falcon you are talking about. So to clarify, I SAW IT because I was watching rwy 28 (from the slopes) with the binocular and was listening AT THE SAME TIME on the scanner.
Copyrighted by Katabatik
-
- Scramble Addict
- Posts: 1636
- Joined: 16 Feb 2006, 12:19
- Type of spotter: Die Hard Military and GRAS REIZEN
- Subscriber Scramble: GIPS
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call ?
Kan iemand meer vertellen over de mogelijke Spaanse Falcon??
Dit zou mijn laatste zijn..........
Dit zou mijn laatste zijn..........
"GIPS"
GIJS TEN VELDE
GRAS REIZEN
GRAS TRAVEL DEPARTEMENT
GIJS TEN VELDE
GRAS REIZEN
GRAS TRAVEL DEPARTEMENT
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call for Spanish Falcon
Die Spaanse Falcon nu net weer waargenomen 09:26 FALCON 900B Spain ! op Mode-S misschien vertrokken vanaf EHGR ?
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12080
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call for Spanish Falcon
353507 Tx18-1 AME4511 2011-01-18 08:19:39 FALCON 900B Spain 451ESC Breda, NL 1013 3275flyjohn wrote:Die Spaanse Falcon nu net weer waargenomen 09:26 FALCON 900B Spain ! op Mode-S misschien vertrokken vanaf EHGR ?
(een andere Falcon 900B dus. De T.18-3/45-42 is vandaag nog niet gelogd op SBS-1/Mode S)
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- vuurwerkreeshof
- Scramble Senior
- Posts: 378
- Joined: 16 Feb 2009, 15:46
- Type of spotter: F5
- Location: Tilburg
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call for Spanish Falcon
Op het veld zelf heb ik vandaag geen Falcon 900 kunnen ontdekken, ze hebben hem dus of heel erg goed verstopt of hij is al weg
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call for Spanish Falcon
Katabatik, heb jij de regi 100% zelf gelezen of de registratie afgeleid van die S-mode?
Ik ben er bijna van overtuigd dat het laatste het geval is (geeft niet overigens, maar het verklaard een hoop).
Ik weet dat je een beginnend spotter bent en als je op de slopes staat, dan zie je die landende Falcon maar heel kort en heel snel voorbij komen:
1. Als beginner zou je vooral op de hele grote neuscode gefixeerd zijn en niet op die kleine regi op de staart (de grote code is ook niet vermeld door jou).
2. Je vermeld de regi als "tX18-3" en die X staat blijkbaar alleen op de S-Mode en niet op de staart, de ECHTE regi is nl. T18-3 !!
Vanmiddag was er inderdaad geen Falcon meer op het veld, dus ik denk dat die vanochtend weer vertrokken is, maar nu heeft ie weer op S-mode de code Tx18-1 !!
Dus welke regi was het nu definitief?
Mits er niemand op het veld de kist gelezen heeft, dan zullen we het nooit 100% kunnen weten, welke 't was.
(of hopelijk staat ie ergens binnen?)
De intentie van Katabatik was goed bedoeld, maar ik ben niet overtuigd van de daadwerkelijke lezing qua regi.
Ja, Katabatik heeft een Falcon 900 gezien , maar, nee, niet de regi gelezen.
Had maar een foto gemaakt ipv met de verrekijker gekeken (achteraf gezien), dan hadden we het bewijs !!
Groeten,
Antoine
Ik ben er bijna van overtuigd dat het laatste het geval is (geeft niet overigens, maar het verklaard een hoop).
Ik weet dat je een beginnend spotter bent en als je op de slopes staat, dan zie je die landende Falcon maar heel kort en heel snel voorbij komen:
1. Als beginner zou je vooral op de hele grote neuscode gefixeerd zijn en niet op die kleine regi op de staart (de grote code is ook niet vermeld door jou).
2. Je vermeld de regi als "tX18-3" en die X staat blijkbaar alleen op de S-Mode en niet op de staart, de ECHTE regi is nl. T18-3 !!
Vanmiddag was er inderdaad geen Falcon meer op het veld, dus ik denk dat die vanochtend weer vertrokken is, maar nu heeft ie weer op S-mode de code Tx18-1 !!
Dus welke regi was het nu definitief?
Mits er niemand op het veld de kist gelezen heeft, dan zullen we het nooit 100% kunnen weten, welke 't was.
(of hopelijk staat ie ergens binnen?)
De intentie van Katabatik was goed bedoeld, maar ik ben niet overtuigd van de daadwerkelijke lezing qua regi.
Ja, Katabatik heeft een Falcon 900 gezien , maar, nee, niet de regi gelezen.
Had maar een foto gemaakt ipv met de verrekijker gekeken (achteraf gezien), dan hadden we het bewijs !!
Groeten,
Antoine
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1722
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call for Spanish Falcon
Hallo allemaal,
De Tape van vandaag loopt nog, en heb een klein 80 minuten weer afluister plezier voor de boeg.
Ik zag wel op de Mode-S dat de T18-1 hoog overgevlogen is. De plaats aanduiding is alleen de plaats waar een Mode-S ontvanger staat en het is dan nog niet zeker dat de kist daar is geweest. Heb je een sterke ontvanger dan komt zowat heel NL binnen op die ontvanger die hem vervolgens registreert als "Breda".
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan..
Het blijft een beetje een "vaag" verhaal, een Spaanse Luchtmacht Falcon op Gilze-Rijen. De tape van vandaag zal misschien meer uitwijzen, maar tot op heden geen enkel idee of bewijs. Op de Mode-S log van gisteren lijkt het inderdaad of hij geweest is, maar na die tijd is hij ook weer ergens anders waargenomen, zie onderstaand staatje;
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:14:32 FALCON 900B Spain 451ESC Venlo, NL 1047 3425
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:13:57 FALCON 900B Spain 451ESC Grez Doiceau BE 1047 2000
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:13:47 FALCON 900B Spain 451ESC Landen, BE --- ---
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:12:41 FALCON 900B Spain 451ESC Breda, NL 1047 2500
353509 Tx18-3 --- 2011-01-17 14:12:07 FALCON 900B Spain 451ESC Breda 2, NL 1047 2475
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:10:43 FALCON 900B Spain 451ESC Breda East, NL 1047 2700
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:04:46 FALCON 900B Spain 451ESC EBAW, BE 1047 400
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:04:33 FALCON 900B Spain 451ESC Naaldwijk, NL 1047 4300
353509 Tx18-3 --- 2011-01-17 14:03:28 FALCON 900B Spain 451ESC Colchester, GB --- ---
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:00:50 FALCON 900B Spain 451ESC Stowmarket, Suffolk, GB 1047 17350
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 13:56:20 FALCON 900B Spain 451ESC Hounslow London GB 1047 29475
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 13:52:39 FALCON 900B Spain 451ESC Beaumont, BE 1047 9825
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 13:51:03 FALCON 900B Spain 451ESC Brentwood Essex, GB 1047 17950
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 13:50:01 FALCON 900B Spain 451ESC Southend On Sea, UK 1047 10950
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 13:44:12 FALCON 900B Spain 451ESC South Coast GB 1047 32025
Tijden zijn +1 uur voor de Nederlandse tijd....
gegroet,
De Tape van vandaag loopt nog, en heb een klein 80 minuten weer afluister plezier voor de boeg.
Ik zag wel op de Mode-S dat de T18-1 hoog overgevlogen is. De plaats aanduiding is alleen de plaats waar een Mode-S ontvanger staat en het is dan nog niet zeker dat de kist daar is geweest. Heb je een sterke ontvanger dan komt zowat heel NL binnen op die ontvanger die hem vervolgens registreert als "Breda".
Je kunt er niet zomaar vanuit gaan..
Het blijft een beetje een "vaag" verhaal, een Spaanse Luchtmacht Falcon op Gilze-Rijen. De tape van vandaag zal misschien meer uitwijzen, maar tot op heden geen enkel idee of bewijs. Op de Mode-S log van gisteren lijkt het inderdaad of hij geweest is, maar na die tijd is hij ook weer ergens anders waargenomen, zie onderstaand staatje;
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:14:32 FALCON 900B Spain 451ESC Venlo, NL 1047 3425
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:13:57 FALCON 900B Spain 451ESC Grez Doiceau BE 1047 2000
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:13:47 FALCON 900B Spain 451ESC Landen, BE --- ---
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:12:41 FALCON 900B Spain 451ESC Breda, NL 1047 2500
353509 Tx18-3 --- 2011-01-17 14:12:07 FALCON 900B Spain 451ESC Breda 2, NL 1047 2475
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:10:43 FALCON 900B Spain 451ESC Breda East, NL 1047 2700
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:04:46 FALCON 900B Spain 451ESC EBAW, BE 1047 400
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:04:33 FALCON 900B Spain 451ESC Naaldwijk, NL 1047 4300
353509 Tx18-3 --- 2011-01-17 14:03:28 FALCON 900B Spain 451ESC Colchester, GB --- ---
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 14:00:50 FALCON 900B Spain 451ESC Stowmarket, Suffolk, GB 1047 17350
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 13:56:20 FALCON 900B Spain 451ESC Hounslow London GB 1047 29475
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 13:52:39 FALCON 900B Spain 451ESC Beaumont, BE 1047 9825
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 13:51:03 FALCON 900B Spain 451ESC Brentwood Essex, GB 1047 17950
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 13:50:01 FALCON 900B Spain 451ESC Southend On Sea, UK 1047 10950
353509 Tx18-3 AME4508 2011-01-17 13:44:12 FALCON 900B Spain 451ESC South Coast GB 1047 32025
Tijden zijn +1 uur voor de Nederlandse tijd....
gegroet,
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call for Spanish Falcon
In krap een half uurtje van South Coast GB naar Venlo... Daar zal vast geen landing op EHGR tussen gezeten hebben!
== All is well, as long as we keep spinning ==
- Katabatik
- Scramble Junior
- Posts: 236
- Joined: 15 Oct 2010, 16:50
- Type of spotter: Contributing Photographer NTM 2012 Book
- Location: 6 miles WNW of EHGR
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call for Spanish Falcon
Antoine and all,
I am sorry if I confused some of you. So let me run the story once more :
- Around 15.00 (my time), I am at the slopes. All of a sudden I hear on the scanner "AME 4508" asking EHGR permission to land; the word "emergency" is pronounced by "AME 4508".
- EHGR grants them a clear-to-land on rwy 28.
- A few minutes later (15.12 according to the Arno's log), I see an aircraft approaching. It is a white aircraft with an horizontal stripe, looking like a Falcon and it lands as expected on rwy 28.
- once home, I find the serial in the mode-s log, get the pics on internet about the T18-3, compare with my visual and conclude that this is what I have seen.
-shortly after I update my post to indicate my observation. And that is the moment where it goes wrong : I did not specify that the serial was from mode-s. I just mentioned as a warning that I was not 100% sure.
So No I did not see the serial on-site. Yes the serial comes from mode-s. Yes I have seen a falcon 900B landing on rwy 28 at 15:12 on the 17-01. And not to forget : the emergency story ...
Basically I just confirm what an experience and fine spotter like Antoine already found out. Antoine thanks for the tips.
And you know what is frustrating overall, I was about to make a shot of this Falcon when BAT 72 came to the slope. I just went binocular on the Falcon for a few seconds and then ran like crazy to the Apache. Darn !
I am sorry if I confused some of you. So let me run the story once more :
- Around 15.00 (my time), I am at the slopes. All of a sudden I hear on the scanner "AME 4508" asking EHGR permission to land; the word "emergency" is pronounced by "AME 4508".
- EHGR grants them a clear-to-land on rwy 28.
- A few minutes later (15.12 according to the Arno's log), I see an aircraft approaching. It is a white aircraft with an horizontal stripe, looking like a Falcon and it lands as expected on rwy 28.
- once home, I find the serial in the mode-s log, get the pics on internet about the T18-3, compare with my visual and conclude that this is what I have seen.
-shortly after I update my post to indicate my observation. And that is the moment where it goes wrong : I did not specify that the serial was from mode-s. I just mentioned as a warning that I was not 100% sure.
So No I did not see the serial on-site. Yes the serial comes from mode-s. Yes I have seen a falcon 900B landing on rwy 28 at 15:12 on the 17-01. And not to forget : the emergency story ...
Basically I just confirm what an experience and fine spotter like Antoine already found out. Antoine thanks for the tips.
And you know what is frustrating overall, I was about to make a shot of this Falcon when BAT 72 came to the slope. I just went binocular on the Falcon for a few seconds and then ran like crazy to the Apache. Darn !
Copyrighted by Katabatik
- Arjan
- Scramble Master
- Posts: 2730
- Joined: 20 Sep 2002, 22:51
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Arjan
- Location: Den Haag
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call for Spanish Falcon
Hij hoeft toch niet perse over die plaatsen heen gevlogen te hebben. Het is toch dat ze daar een signaal hebben opgevangen en doorgegeven?
Scramble member since 1990
Re: EHGR 17-01-2011 - Emergency call for Spanish Falcon
Hello Katabatik, thanks for the explanation, exactly as I figured out, luckily.
Back to Dutch, as you can talk and read it fluently:
Kan het ook nog mogelijk zijn, dat het misschien een "simulated emergency" was en dat de Falcon alleen maar een touch-and -go heeft gemaakt o.i.d.? (Eigenlijk ook best wel vreemd, want zo'n bijzondere kist doet normaliter nooit zo'n simulation op Gilze).
Als hij binnen is geweest, dan moet hij haast wel gisteravond of vanmorgen vroeg weer vertrokken zijn (VIP-kist met mogelijke passagiers aan boord die ergens naar toe moesten?). Er is ook geen extra transport geweest om de kist te maken.
Wel frappant, normaal zitten er 2 man continue te luisteren met hun scanner en nu hebben beiden niets gehoord (zijn ze misschien onder druk gezet door de BVD)
Mysterieus verhaal.......
Oh yeah..... and next time if you have to choose between a Spanish Falcon or an ordinary Apache at Gilze: screw the Apache !!!
Back to Dutch, as you can talk and read it fluently:
Kan het ook nog mogelijk zijn, dat het misschien een "simulated emergency" was en dat de Falcon alleen maar een touch-and -go heeft gemaakt o.i.d.? (Eigenlijk ook best wel vreemd, want zo'n bijzondere kist doet normaliter nooit zo'n simulation op Gilze).
Als hij binnen is geweest, dan moet hij haast wel gisteravond of vanmorgen vroeg weer vertrokken zijn (VIP-kist met mogelijke passagiers aan boord die ergens naar toe moesten?). Er is ook geen extra transport geweest om de kist te maken.
Wel frappant, normaal zitten er 2 man continue te luisteren met hun scanner en nu hebben beiden niets gehoord (zijn ze misschien onder druk gezet door de BVD)
Mysterieus verhaal.......
Oh yeah..... and next time if you have to choose between a Spanish Falcon or an ordinary Apache at Gilze: screw the Apache !!!
Last edited by Antoine on 19 Jan 2011, 00:09, edited 1 time in total.