SBS radar?
Forum rules
SBS radar?
hallo hoe kom ik aan dat sbs radar kasper laat tewensen over van daar vgr Thomas
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: wamovements
Re: SBS radar?
hallo opzoeken in het groene boekje of de encyclopedie wil helpen als je de sbs radar zoekt kan je ook achter de kast kijken of in de winkel een blik werpen radars hebben ze ook als televisieprogramma alleen niet bij sbs maar op de publieke geloof ik bij sbs heet het wegmisbruikers mvgr dennis
- Gerard
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Jawohl
somsvraagikmeweleensafwaaromerHOOFDLETTERSenpuntenenkommasbestaangroetengerard
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
ikhebsterkdeindrukdatwamovementshetontbrekenvanleestekensindepostvandetopcistarterookalhadopgemerkt
Answers will be questioned.....
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: wamovements
daarhebjehelemaalgelijkinevhest wrote:ikhebsterkdeindrukdatwamovementshetontbrekenvanleestekensindepostvandetopcistarterookalhadopgemerkt
-
- Scramble Junior
- Subscriber Scramble: avanbergen
Beste Thomas,Senior57 wrote:hallo hoe kom ik aan dat sbs radar kasper laat tewensen over van daar vgr Thomas
Wat wil je precies?
Wil je weten welke hardware je moet kopen om zo'n radarbeeld te kunnen zien of ben je opzoek naar een soort gelijke site?
Albert
dat is het nou net, ik denk hardware en zo ja wat kost het, vgr Thomas.
-
- Scramble Junior
Thomas,Senior57 wrote:dat is het nou net, ik denk hardware en zo ja wat kost het, vgr Thomas.
Op http://www.sbs-1.eu/ kan je vinden wat de kosten zijn.
Met een SBS-1 of Radarbox kan je dus zelf beelden ontvangen. De hardware werkt met een antenne. Hoe ver de antenne kan " kijken" bepaald ook wat je tezien krijgt op je radarscherm.
Naast je eigen hardware zijn er nog veel andere sites waar (al dan niet betaald) data gedeeld kan worden met andere gebruikers.
Een leuk en goed alternatief is planeplotter. Een stukje software waarmee je voor weinig geld ook kunt meekijken wat andere mensen ontvangen.
Mocht je meer willen weten, laat het mij weten. Woon je in de buurt van Naaldwijk dan kan je ook altijd een keer bij mee komen kijken. Ik heb verschillende soorten hardware draaien.
Albert
Heb je wel eens flightradar24.com geprobeerd? Coverage geheel europa en midden oosten...
http://www.opreis.nl/vliegtuigen-volgen ... htradar24/
Zelfs op de iPhone als je die hebt.
grt, Ger
grt, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
- mipo72
- Scramble Addict
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
Je kan ook "goldmember" worden bij www.atcbox.com en dan heb je ook radarstreams.
Alleen blijft het wel altijd niet alle kisten staan hierop ( militair en kleine props ) en sommige kloppen ook niet.
Ik geloof dat dit maar een paar euro kost.
éénmalige inleg.
Grt,
Michel
Alleen blijft het wel altijd niet alle kisten staan hierop ( militair en kleine props ) en sommige kloppen ook niet.
Ik geloof dat dit maar een paar euro kost.
éénmalige inleg.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
hallo Ger,Ger wrote:Heb je wel eens flightradar24.com geprobeerd? Coverage geheel europa en midden oosten...
grt, Ger
Bedankt voor de link maar ik heb hem al op mijn pc zitten.
Ik heb alleen het idee dat hij niet up to date is.en niet alles is waarneembaar maar dat is met casper-real live ook niet.
Ik stond enige tijd geleden op de polderbaan met mijn laptop, ik zie een kist landen en die was niet op casper-real live zichtbaar.
mvg
Thomas
-
- Scramble Junior
ThomasSenior57 wrote:hallo Ger,Ger wrote:Heb je wel eens flightradar24.com geprobeerd? Coverage geheel europa en midden oosten...
grt, Ger
Bedankt voor de link maar ik heb hem al op mijn pc zitten.
Ik heb alleen het idee dat hij niet up to date is.en niet alles is waarneembaar maar dat is met casper-real live ook niet.
Ik stond enige tijd geleden op de polderbaan met mijn laptop, ik zie een kist landen en die was niet op casper-real live zichtbaar.
mvg
Thomas
Niet alle kisten zijn voorzien van ADS-B en daarom niet te zien op welke site dan ook.
Albert
- Sjaak Ootes
- Scramble Junior
- Type of spotter: Civil, military transport and SBS-1
- Subscriber Scramble: Sjaak Ootes
Hoi, ik heb zelf al bijna 3 jaar een SBS-1, deze draait (bijna) elke dag. Ondersteunend draait een programma van de Gatwick Aviation Society welke de (op dat moment nog) onbekende Hexcodes invult in mijn registratiekolom.
Zo krijg je een database van hexcodes die dus door dit programmaatje te laten draaien op de achtergrond steeds groter wordt. Ook nieuwe kisten worden door mensen van deze GAS aangevuld.
Het bevalt mij prima, ik zou bijna zeggen dat het verslavend is, zo leuk.
Succes met je keuze!
Sjaak
Zo krijg je een database van hexcodes die dus door dit programmaatje te laten draaien op de achtergrond steeds groter wordt. Ook nieuwe kisten worden door mensen van deze GAS aangevuld.
Het bevalt mij prima, ik zou bijna zeggen dat het verslavend is, zo leuk.
Succes met je keuze!
Sjaak
Inderdaad, op www.atcbox.com eenmalig een donatie doen van 10 euries.
Hierna wordt je goldmember en kan je de software downloaden om SBS streams te kijken.
Werkt perfect!
Groet,
Richard
Hierna wordt je goldmember en kan je de software downloaden om SBS streams te kijken.
Werkt perfect!
Groet,
Richard
- Gietje
- Scramble Master
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Ik heb ook de ATCbox, werkt goed voor de meeste civiele vliegtuigen, maar militair ziet het bijna niks. Toch vreemd als ik dan mensen zie die de militaire kisten (bijv Gulfstreams) wel kunnen zien.