Om 9:30 en 9:42LT maakte de C-130H (G-781) 2 touch en go's
en om 15:13LT kwam een Chileense F-16 overhead, nummertje helaas niet kunnen lezen (met gear down )
verder gelezen vandaag:
Alouette III SA316B 300sqn: A-247, A-301 (beide hebben ze ook op de slopes gestaan)
AS532U2 Cougar 300sqn: S-453
CH-47D Chinook 298sqn: D-106
AH-64D Apache 301sqn: Q-16
EHGR 18-08-2010
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- vuurwerkreeshof
- Scramble Senior
- Posts: 378
- Joined: 16 Feb 2009, 15:46
- Type of spotter: F5
- Location: Tilburg
Re: EHGR 18-08-2010
[quote="vuurwerkreeshof"]Om 9:30 en 9:42LT maakte de C-130H (G-781) 2 touch en go's was NAF31
Alouette III SA316B 300sqn: A-301 callsign Bluebird28 heen en terug Teuge
Alouette III SA316B 300sqn: A-301 callsign Bluebird28 heen en terug Teuge
Re: EHGR 18-08-2010
Als het goed is komt RFR7322 Puma HC.1 (XW-213) straks nog over het veld ergens rond 19:15LT op weg naar Geilenkirchen.
Re: EHGR 18-08-2010
Plan is helaas gewijzigd en de Puma gaat nu naar Rotterdam http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... 50#p430250" onclick="window.open(this.href);return false;Otto wrote:Als het goed is komt RFR7322 Puma HC.1 (XW-213) straks nog over het veld ergens rond 19:15LT op weg naar Geilenkirchen.
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Posts: 6511
- Joined: 23 Dec 2006, 22:32
- Type of spotter: Photographer
- Location: Tilburg, near EHGR RWY28
Re: EHGR 18-08-2010
Plaatje bij het praatjevuurwerkreeshof wrote:en om 15:13LT kwam een Chileense F-16 overhead, nummertje helaas niet kunnen lezen (met gear down )
(Grote crop!!)
Vette kist om te zien!!
Jimmy
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1722
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 18-08-2010
Hierbij de gehoorde movements via mijn scanner op Gilze-Rijen van 18 augustus 2010:
BASED
CH-47D 298sqn: Grizzly 92, Grizzly 73
AS.532U-2 300sqn: Wolfhound 32, Wolfhound 69 (S-453), Duke 3
SA.316B 300sqn: Bluebird 28 (A-301), Bluebird 15, Bluebird 25 (A-247), Bluebird 16 (A-301)
AH-64D 301sqn: Redskin 52 (Q-24), Redskin 33 (Q-16), BAT 74, BAT 73 (Q-18), Redskin 31 (Q-16), Redskin 44 (Q-18), BAT 72, Redskin 51, Redskin 43
OEFENING
Duke Flight: 2x AS.532U-2 (Duke 01/02), 1x CH-47D (Duke 03), 2x AH-64D (Redskin 04/05)
VISITORS
G-781 C-130H 336sqn "NAF 31" * 09:30u, 09:42u
J-198 F-16AM 312sqn "Bonzo" x 15:15u in Chilean AF c/s
AFKORTINGEN
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
OPMERKINGEN
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1/Mode-S en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
BASED
CH-47D 298sqn: Grizzly 92, Grizzly 73
AS.532U-2 300sqn: Wolfhound 32, Wolfhound 69 (S-453), Duke 3
SA.316B 300sqn: Bluebird 28 (A-301), Bluebird 15, Bluebird 25 (A-247), Bluebird 16 (A-301)
AH-64D 301sqn: Redskin 52 (Q-24), Redskin 33 (Q-16), BAT 74, BAT 73 (Q-18), Redskin 31 (Q-16), Redskin 44 (Q-18), BAT 72, Redskin 51, Redskin 43
OEFENING
Duke Flight: 2x AS.532U-2 (Duke 01/02), 1x CH-47D (Duke 03), 2x AH-64D (Redskin 04/05)
VISITORS
G-781 C-130H 336sqn "NAF 31" * 09:30u, 09:42u
J-198 F-16AM 312sqn "Bonzo" x 15:15u in Chilean AF c/s
AFKORTINGEN
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
OPMERKINGEN
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1/Mode-S en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Posts: 6511
- Joined: 23 Dec 2006, 22:32
- Type of spotter: Photographer
- Location: Tilburg, near EHGR RWY28
Re: EHGR 18-08-2010
Er is ook nog een Belgische F-16 bij de Nederlandse/Chileense F-16 geweest..
''Tiger31'' gaat kijken bij een toestel met mogelijk 'landing gear problem'.
Klopt. was de bonzo.....Gear deed er 1 minuut over om open te gaan en 1 minuut om dicht te gaan.
Volgens ''Tiger31'' stond het neuswiel niet helemaal correct maar was volgens hem geen probleem.
Credits @ Moos, Patrick, Ewas.nl
Het ''Front wheel'' zal wel niet in zijn lock zijn gevallen..
Jimmy
''Tiger31'' gaat kijken bij een toestel met mogelijk 'landing gear problem'.
Klopt. was de bonzo.....Gear deed er 1 minuut over om open te gaan en 1 minuut om dicht te gaan.
Volgens ''Tiger31'' stond het neuswiel niet helemaal correct maar was volgens hem geen probleem.
Credits @ Moos, Patrick, Ewas.nl
Het ''Front wheel'' zal wel niet in zijn lock zijn gevallen..
Jimmy