Reisgenoten gezocht Paris Air Show and CDG

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Bendavid2
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 455
Joined: 11 Dec 2008, 20:04

Reisgenoten gezocht Paris Air Show and CDG

Post by Bendavid2 »

Het plan luidt met de auto van me pa, (ik heb al toestemming :mrgreen: ) 20 juni vroeg ,richting het zuiden te rijden en te stoppen bij de Paris Air Show. Zaterdag dus naar de Pais Air Show, rond lopen en kliekjes maken en dan hotelletje opzoeken. De volgende dag (zondag :P ) naar CDG gaan om foto's te maken of naar LBG te gaan, in overleg. Mijn voorkeur ligt bij CDG. Zondag tegen het einde van de middag richting ons kikkerlandtje.
Dat ene nachtjesslapen bij het Formule 1 hotel bij CDG. Ik zou wel graag de dieselkosten en tolkosten willen delen en mensen ophalen in Breda (maximaal). Ik kom zelf namelijk uit de buurt van Bergen op Zoom.

Ik ga met mijn broertje zo en zo. Er zijn nog 2 a 3 plekken vrij in de car. Ik hoop dat er leuke reacties zijn.

En alle tips zijn welkom. Het is voor mij namelijk de eerste keer richting CDG/LBG

Kind regards,
David van Woerkom
My pictures at flickr
My pictures at Airliners.net
User avatar
Pilotalex
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 38
Joined: 18 Oct 2003, 09:39

Re: Reisgenoten gezocht Paris Air Show and CDG

Post by Pilotalex »

Houd er rekening mee dat er op CDG heel erg gecontroleerd wordt door militairen. Je hebt namelijk toestemming nodig om er te fotograferen
Ben zelf een jaar geleden op CDG geweest en minsten 3/4 keer op een dag kwamen er militairen langs om iedereen zonder "vergunning" weg te sturen.

Toestemming aanvragen doe je op de volgende manier:

Maak een digitale foto van je ID (of een scan)

en stuur dat samen met je geboorte datum en geboorteplaats voor zien van je huidige adres via e-mail naar:

xavier.huby@seine-saint-denis.pref.gouv.fr

Deze meneer is de regelneef en op deze manier kost het je niets.

Kan gewoon in het engels, maar in het frans werkt het best...

(Neem wel een week of vier de tijd...dus weet niet of dat uberhaupt nog gaat lukken.

Groeten,

Alex
User avatar
Martijn...
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 241
Joined: 07 Mar 2009, 23:32

Re: Reisgenoten gezocht Paris Air Show and CDG

Post by Martijn... »

Even een snelle vraag tussendoor.... Ik ga in de zomervakantie met een studiegenoot naar CDG alleen komen wij met het vliegtuig aan. Nou is mijn vraag of je alleen met de auto bij de bekende spotplaats(en) kan komen of ook met het OV of desnoods lopend?

Martijn
A319,A320,737,777,767,757,747,MD-11,MD-82,F50
wrxflyer
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 197
Joined: 10 Feb 2008, 22:16
Type of spotter: F2 civil
Location: Amersfoort, Netherlands

Re: Reisgenoten gezocht Paris Air Show and CDG

Post by wrxflyer »

Martijn... wrote:Even een snelle vraag tussendoor.... Ik ga in de zomervakantie met een studiegenoot naar CDG alleen komen wij met het vliegtuig aan. Nou is mijn vraag of je alleen met de auto bij de bekende spotplaats(en) kan komen of ook met het OV of desnoods lopend?

Martijn
De KLM vliegt op Terminal 2 en dat is amper 1 km lopen van de bekendste spottersplekken.
De meteo-spot is nog 'iets" verder, maar voor de echte die-hards ook wel te doen.

David; mocht je ritje Parijs geen succes worden, PB me dan even. Ik ga in augustus 1 of 2 dagen naar CDG voor spotten en zoek eigenlijk ook nog een (meebetalende) passagier. En jij woont wel heel gunstig op mijn route. :wink:
Fotopermissie moet je echter wel zelf (tijdig) regelen!

Freek
Flown in 733,738,A319,A320,A330,MD-11,763,772,742,744
User avatar
Bendavid2
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 455
Joined: 11 Dec 2008, 20:04

Re: Reisgenoten gezocht Paris Air Show and CDG

Post by Bendavid2 »

Me laptop is er mee gekapt en ik heb geen 2de pc. Ik zit nu op me telefoon dus quoten gaat even moeilijk. Ik probeer wel op alles te reageren maar ik weet geen namen waarop ik reageer.

Ik had gehoopt dat er wel een paar mensen intresse hebben in mijn aanbod maaer helaas. Ik weet dat je toestemming nodig heb om op cdg te spotten. Er is een apart topic daarvoor dus elke vraag graag daar stellen en daar reageren.

Ik zal die laatste meneer pmen eind juli en dan kan ik misschien wel mee.

Good luck,
David
My pictures at flickr
My pictures at Airliners.net
User avatar
Bendavid2
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 455
Joined: 11 Dec 2008, 20:04

Re: Reisgenoten gezocht Paris Air Show and CDG

Post by Bendavid2 »

Ik hoop dat iemand nog intresse heeft.

Ik hoor het wel.
My pictures at flickr
My pictures at Airliners.net
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2745
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: Reisgenoten gezocht Paris Air Show and CDG

Post by Boudewijn van Oirschot »

Bendavid2 wrote:Ik hoop dat iemand nog intresse heeft.

Ik hoor het wel.
Volkel hé.. dat valt net ongelukkig :|

Anders was ik graag mee geweest!
Post Reply

Return to “'t Praethuys”