keuzes maken

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
Post Reply
Lifter
Posts: 8
Joined: 29 Dec 2006, 23:11

keuzes maken

Post by Lifter »

Wil graag een objectief aanschaffen tot 400mm, ben nu in het bezit van een 70-300mm 4.0-5.6 IS, ben zeer tevreden over deze lens maar wil graag wat meer mm's, ik had in eerste instantie een Canon 70-200 2.8 L IS met 2.0 II extender in gedachte, maar volgens een kennis zou dit geen goede combinatie zijn, is dan toch een Canon 100-400 4.5-5.6L IS beter???

Wie kan mij helpen
User avatar
Iwan Bogels
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2385
Joined: 06 Sep 2002, 06:59
Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Location: N 52°13"31.2 E 4°29"57.5
Contact:

Post by Iwan Bogels »

Hi Lifter,

Ik heb zelf een 2.0x Extender van Canon, en deze blijft eigenlijk altijd thuis tijdens m'n reisjes. Beetje zonde van het geld, maar de resultaten die ik met dat ding behaal maken dat ik hem liever niet had gebruikt.

de 80-400 is een mooie lens, maar lees wel eerst even de diverse topics over dit kanon. Er zijn wat maandag ochtend modellen in omloop, dus een goede test voordat je betaalt is een must.

Als je een goed exemplaar hebt dan is het een prettig stuk glas wat je veel flexibiliteit verschaft.

Succes ermee,
Iwan
User avatar
Alpha Kilo One
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4489
Joined: 25 Apr 2005, 16:17
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: Jein 😉

Re: keuzes maken

Post by Alpha Kilo One »

HOi Lifter,

ik sluit me bij Iwan aan, mijn ervaring met converters is ook dat ze altijd in de tas blijven.
Heb ervaring met Nikon en Konica/Minolta converters, maar van beide ben ik niet onder de indruk als je het vergelijkt met "echte" telelenzen met dat aantal mm's.

Ronald
"Nix bliev wie it es"
User avatar
Tom Tiger
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 608
Joined: 28 Jul 2006, 08:18
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: tom tiger
Location: Netherlands, NH, Zaandam
Contact:

Re: keuzes maken

Post by Tom Tiger »

Met vliegshows heb ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met extenders/teleconvertors
(tijdje volgehouden met een 70-300 en een tamron 2x teleconvertor)

Daarnaast heb ik ook goede ervaringen maar dan zit de teleconvertor meestal op een prime en vliegt het onderwerp me niet tegemoet of van me af met 800 kilometer per uur..... :lol:

De 100-400 L IS USM is goed, uitstekend zelfs, maar zit wel rond de 1300 euros... Ik heb hem zelf, ik vind dit een geweldige lens en ik ben er heel tevreden mee. Geen extender nodig, het wordt een 160-640mm op mijn 40D. Dus.... genoeg millimeters en flexibiliteit... kortom dit voldoet voor mij. :D
" You Live by the Code, You Die by the Code. "

All my Photos on Flickr
bramos
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 369
Joined: 23 Mar 2008, 10:07
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: no
Location: Delft - The Netherlands
Contact:

Re: keuzes maken

Post by bramos »

Zie ook dit topic: http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=47649" onclick="window.open(this.href);return false; .
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Post Reply

Return to “Photography”