Bo105 op dieplader 17-12-07
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- Eric van Lisdonk
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
Bo105 op dieplader 17-12-07
Hi,
Ik zag vanmorgen om 09:30u een Bolkow op een dieplader voorbij komen. Hij reed op de rijksweg van Rijen naar Breda. Het was die grijze jubileum kist met die sprinkhaan in het groot erop.
Iemand enig idee waar deze Bo naar toe gaat??
Groeten,
Eric
Ik zag vanmorgen om 09:30u een Bolkow op een dieplader voorbij komen. Hij reed op de rijksweg van Rijen naar Breda. Het was die grijze jubileum kist met die sprinkhaan in het groot erop.
Iemand enig idee waar deze Bo naar toe gaat??
Groeten,
Eric
- r.e.hendriks
- Scramble Master
- Type of spotter: fly-by.nl
- Subscriber Scramble: 1990>
- Eric van Lisdonk
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Type of spotter: Photographer
- Venz
- Scramble Senior
- Type of spotter: Retired type of spotter, but mostly photos.
Hoe kom je daar nou weer bij?!? Deze kist heeft volgens mij ooit een keer samen met een toestel van de SKHV een vluchtje gemaakt voor een fotosessie. Verder niks hoor.jimmy van drunen wrote:de BO-105 vloog een aantal jaren geleden nog voor de SKHV
De B-77 komt zeker weer een keer terug, en nee...niet vliegend (voorlopig)
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Type of spotter: Photographer
Venz wrote:Hoe kom je daar nou weer bij?!? Deze kist heeft volgens mij ooit een keer samen met een toestel van de SKHV een vluchtje gemaakt voor een fotosessie. Verder niks hoor.jimmy van drunen wrote:de BO-105 vloog een aantal jaren geleden nog voor de SKHV
De B-77 komt zeker weer een keer terug, en nee...niet vliegend (voorlopig)
Ja, klopt, dat heb ik verkeerd getypt
Jimmy
Venz Welke heli's / regi's staan er nog meer in dat dok? (met uitgeveegde serials voor zover ik weet)
(1) De B-77 is idd veelvuldig uit en daarna weer in elkaar gepeuterd.
(2) B-77 gaat niet vliegen voor de KHV.
je zou kunnen bedenken dat hij naar Leeuwenborch o.i.d. gaat als 'modern' sleutelding. wat zegt het BIC?
je zou kunnen bedenken dat hij naar Leeuwenborch o.i.d. gaat als 'modern' sleutelding. wat zegt het BIC?
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
Bolkow weer terug op de basis
De Bolkow is weer terug op de basis , aflopen donderdagmiddag omstreeks 12.45 is hij via de poort aan de Heideweg de basis weer opgereden ( op een dieplader ) het betrof de grijze jubileum kist met die sprinkhaan erop.Verder weet ik hier geen bizonderheden van,ik heb dit waar genomen vandaar me melding hier.
grt.John
grt.John
- Venz
- Scramble Senior
- Type of spotter: Retired type of spotter, but mostly photos.
De B-77 was naar een beroepskeuzebeurs geweest in het Oosten des lands. In het opleidingsdock staan 2 of 3 Bo-105's en een Alouette 3. Regi's weet ik zo niet uit m'n hoofd. Bolkows zijn volgens mij de B-38, de B77 en ?!? (dacht de B-41). Alouette nummertje weet ik niet, maar begint in ieder geval met A- ... (Had ook een SAR bak kunnen zijn he ) Serials staan er gewoon op overigens.Glidepath wrote:Venz Welke heli's / regi's staan er nog meer in dat dok? (met uitgeveegde serials voor zover ik weet)
Ik heb begrepen dat de B-41 kandidaat is om ooit richting SKHV te gaan.
(hopelijk wordt hij dan in vliegende staat terug gebracht, wil nl. wel weer eens met de Bo mee vliegen. Tijd geleden!)