wie wat waar vliegt daar - 2007
Forum rules
- Stafhunter
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Stafhunter
wie wat waar vliegt daar - 2007
hoofddoel is dat hier waarnemingen worden geplaatst van vliegtuigen die buiten de CTR van een vliegveld vallen
oké hier is die dan de nieuwe topic voor degene die er wel interesse in heeft
ik rijd zojuist om 12.00uur over de A-15 thv Geldermalsen richting Nijmegen zie ik ten noord oosten van mij thv Rhenen een groot vliegtuig (k)dc-10 of iets dergelijks vliegen op lage hoogte met 2 f-16's richting Deelen?
is daar een oefening gaande ?
ik rijd zojuist om 12.00uur over de A-15 thv Geldermalsen richting Nijmegen zie ik ten noord oosten van mij thv Rhenen een groot vliegtuig (k)dc-10 of iets dergelijks vliegen op lage hoogte met 2 f-16's richting Deelen?
Last edited by Stafhunter on 04 Apr 2007, 21:48, edited 2 times in total.
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
Re: wie wat waar vliegt daar
Waarschijnlijk de QRA, tango scramble PIPAT in de TMA-D, op Bandbox TAD-479 294.900, AJ-60 J-623 en AJ-24 J-510, a/a 140.125.Stafhunter wrote:Ik rijd zojuist om 12.00uur over de A-15 thv Geldermalsen richting Nijmegen zie ik ten noord oosten van mij thv Rhenen een groot vliegtuig (k)dc-10 of iets dergelijks vliegen op lage hoogte met 2 f-16's richting Deelen?
Zo!
- Stafhunter
- Scramble Addict
14.36u 2 apaches overhead tiel terug naar gilze
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
flown in:
F27-300M C-5
flown in:
F27-300M C-5
- Eric van Lisdonk
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
Heli land in Breda
Hoi,
Ik zag deze morgen (04-04-07), een heli landen in Breda naast het bedrijf dat luisterd naar de naam Alfa Laval. Het ging hier om de OO-SLQ. Het was volgens mij een soort van Robin 22??? Ging hij de weg vragen???
En voor Egbert. Die (K)DC-10 kwam ook over Gilze rond 11:45u richting Deelen vloog hij.
Groeten,
Eric
Ik zag deze morgen (04-04-07), een heli landen in Breda naast het bedrijf dat luisterd naar de naam Alfa Laval. Het ging hier om de OO-SLQ. Het was volgens mij een soort van Robin 22??? Ging hij de weg vragen???
En voor Egbert. Die (K)DC-10 kwam ook over Gilze rond 11:45u richting Deelen vloog hij.
Groeten,
Eric
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
-
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
Ik neem aan dat er minimaal een registratie of callsign bij gegeven moet worden?Stafhunter wrote:hoofddoel is dat hier waarnemingen worden geplaatst van vliegtuigen die buiten de CTR van een vliegveld vallen
Anders kan ik dagelijks wel een log aanmaken van wat ik allemaal zie boven Veenendaal. Echter dit alles zonder Callsign en nummer
Remco Donselaar
-
- Scramble Die-Hard
je bedoel die 2 apaches en die pc 7 zojuist langs het zuiden van VeenendaalKleintje Pils wrote:Ik neem aan dat er minimaal een registratie of callsign bij gegeven moet worden?Stafhunter wrote:hoofddoel is dat hier waarnemingen worden geplaatst van vliegtuigen die buiten de CTR van een vliegveld vallen
Anders kan ik dagelijks wel een log aanmaken van wat ik allemaal zie boven Veenendaal. Echter dit alles zonder Callsign en nummer
en nu 2 x f16 naar het noorden.
stefan
Geweldig dit! Glad and sad dat we niet meer in de jaren '70 leven.
Lekker op Tienertoer met z'n vieren, 2 links en 2 rechts in de trein:
2 Fiats, copied, 2 phantoms, copied, 4 Starfighters, ok. Wat vliegt daar?
Hmm volgens mij F-111's. Kijk daar 2 A-10's. He Stafs met oranje tanks, Duutsers, waar zouden die heen gaan?
Uiteraard niet naar het veld waar wij heen gingen, as usuall.
Iemand nummertjes?
Ach....die dag gingen we naar Wildenrath, fietsje huren in Roermond, kwamen er 4 Noorse 104's binnenkakken, niets aan
Hmm volgens mij F-111's. Kijk daar 2 A-10's. He Stafs met oranje tanks, Duutsers, waar zouden die heen gaan?
Iemand nummertjes?
Ach....die dag gingen we naar Wildenrath, fietsje huren in Roermond, kwamen er 4 Noorse 104's binnenkakken, niets aan
- Stafhunter
- Scramble Addict
mooi die goede oude tijd (sinds 1980 spotter) alleen jammer dat we toen niet de dingen ter beschikking hadden die we nu hebben. een scanner was er nog niet maar ik had al wel een luchtvaart radio van het merk realistic met zo'n ouderwetse ijzeren antenne, die je lekker langs de radioantenne van een mede spotter kon bewegen. wat kraakte dat toen toch lekker door de luidspreker.Spine24 wrote:Geweldig dit! Glad and sad dat we niet meer in de jaren '70 leven.
Iemand nummertjes?
aan de gevraagde nummers kan ik niet helpen . ik ben pas gaan schrijven op 4-08-1980
flown in:
F27-300M C-5
flown in:
F27-300M C-5
-
- Scramble Addict
- Type of spotter: does/did it fly...I'll write it down....
- Subscriber Scramble: 4122
Ben ook nog niet zo lang spotter, dus weet er ook niet zoveel van..... Maar call-sign en registratie zijn niet altijd nodig om uit te kunnen zoeken wat waar vliegt/vloog.....
Kijkende naar eigen waarnemingen heb ik al diverse kisten terug kunnen vinden (al dan niet met behulp van dit medium), door type en vliegrichting.
Afgelopen zomer/najaar kwamen 2 CAP's op Vrijdag (over Zeeland) Nederland in en dezelfde 2 op Maandag (over Zeeland) Nederland uit. Bij 1 van de kisten kon ik zien dat hij een regi beginnend met een G- had. Met behulp van een vraagje op dit forum ben ik erachter gekomen, dat deze CAP's naar Lelystad gingen voor de Dutch Open Aerobatics en zodoende werden ook de regi's achterhaald.
De vraag die ik stelde zal ik niet voor een Cessna of een Piper stellen, aangezien de lucht daar vol van is. Maar voor een apart type kan de vraag makkelijk gesteld worden, omdat dan de kans dat dit toestel ergens anders ook wordt gespot groter is.
groetjes Mark...
Vanaf heden zoveelmogelijk in Zeeland, om weer wat vragen op dit forum te kunnen plaatsen
Kijkende naar eigen waarnemingen heb ik al diverse kisten terug kunnen vinden (al dan niet met behulp van dit medium), door type en vliegrichting.
Afgelopen zomer/najaar kwamen 2 CAP's op Vrijdag (over Zeeland) Nederland in en dezelfde 2 op Maandag (over Zeeland) Nederland uit. Bij 1 van de kisten kon ik zien dat hij een regi beginnend met een G- had. Met behulp van een vraagje op dit forum ben ik erachter gekomen, dat deze CAP's naar Lelystad gingen voor de Dutch Open Aerobatics en zodoende werden ook de regi's achterhaald.
De vraag die ik stelde zal ik niet voor een Cessna of een Piper stellen, aangezien de lucht daar vol van is. Maar voor een apart type kan de vraag makkelijk gesteld worden, omdat dan de kans dat dit toestel ergens anders ook wordt gespot groter is.
groetjes Mark...
Vanaf heden zoveelmogelijk in Zeeland, om weer wat vragen op dit forum te kunnen plaatsen
-
- Scramble Die-Hard
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Type of spotter: Photographer
Ik zag gister een robinson R-44 / 22??? laag over Tilburg reeshof vliegen deze vliegt hier redelijk vaak erg laag over heen, weet iemand het nummer???
vandaag zag ik hem weer en heb al kunnen lezen PH-.F.
en vanmorgen een redelijk lage Cougar en even later een apache over tilburg de cougar rond 10:00 en de apache rond 10:15 weet iemand deze nummers???
gr. jimmy
vandaag zag ik hem weer en heb al kunnen lezen PH-.F.
en vanmorgen een redelijk lage Cougar en even later een apache over tilburg de cougar rond 10:00 en de apache rond 10:15 weet iemand deze nummers???
gr. jimmy
Last edited by jimmy van drunen on 26 Apr 2007, 17:43, edited 1 time in total.
- Stafhunter
- Scramble Addict
lynx
zojuist 12:00uur kwam vannuit het noorden overhead het zonnige Renesse met nu al 26 graden een Netherlandse Lynx gevlogen richting Vlissingen ! wie weet het serial en op welke freqentie is hij te horen
flown in:
F27-300M C-5
flown in:
F27-300M C-5