Huisregel Dakterras Restaurant Mansion EHRD

ImageImageForum for all matters concerning Rotterdam airport (and control zone, including heliports).

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2010
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Huisregel Dakterras Restaurant Mansion EHRD

Post by Glidepath »

Mede in verband met zeer recente diefstal uit de eerste etage van dit pand graag je aandacht voor het volgende.

De nieuwe uitbater van het restaurant (Mansion) wil daarom dat IEDEREEN altijd VOORAF bij de bar vraagt of het dakterras toegankelijk is.

De (buiten)trap gebruiken zonder toestemming is niet de bedoeling. ("is alleen voor personeel").

Hij zegt dat hij onlangs alle bezoekers heeft gevraagd het dakterras te verlaten, :!: "stond helemaal vol", want "Ik weet niet wie spotter is en wie een zogenaamde spotter is (lees: dief) en de deur stond open".

Vooraf vragen of het terras vrij is en of je erop mag, was bij de eerdere uitbater(s) ook al een huisregel. Niks vreemd dus, maar nu aangescherpt.
Last edited by Glidepath on 09 Sep 2024, 10:48, edited 5 times in total.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
User avatar
Alpha Kilo One
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4486
Joined: 25 Apr 2005, 16:17
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: Jein 😉

Re: Huislregel Dakterras Restaurant Mansion EHRD

Post by Alpha Kilo One »

Prima.
Beetje beleefdheid kost niets.
En wellicht kunnen "we" extra ogen en oren zijn?
Al was het maar als mede belanghebbenden......
"Nix bliev wie it es"
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 737
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: Huisregel Dakterras Restaurant Mansion EHRD

Post by RudiMD11 »

Aanvullend hierop, geen huisregel maar wel een beetje common sense: het wordt door het restaurant zeer gewaardeerd als wij, als het kan, een drankje of wat lekkers bestellen. Dit is van onze kant ook een stukje waardering naar het restaurant toe dat we gebruik mogen maken van deze locatie.
RVG
User avatar
michel N
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2619
Joined: 06 Oct 2002, 14:31
Subscriber Scramble: MN

Re: Huisregel Dakterras Restaurant Mansion EHRD

Post by michel N »

RudiMD11 wrote: 09 Sep 2024, 12:59 Aanvullend hierop, geen huisregel maar wel een beetje common sense: het wordt door het restaurant zeer gewaardeerd als wij, als het kan, een drankje of wat lekkers bestellen. Dit is van onze kant ook een stukje waardering naar het restaurant toe dat we gebruik mogen maken van deze locatie.
Dat lijkt me inderdaad niet meer dan logisch toch? Zij zorgen voor goede faciliteiten. Daar gratis gebruik van willen maken is in mijn optiek asociaal.
flown in: Things with wings
User avatar
Richard from Rotterdam
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2675
Joined: 09 Aug 2004, 12:38

Re: Huisregel Dakterras Restaurant Mansion EHRD

Post by Richard from Rotterdam »

Precies en anders hebben we binnenkort wéér een faillissement in dit pand...
User avatar
herky
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 448
Joined: 05 Sep 2002, 23:13
Type of spotter: photographer/reader
Location: Katwijk a/d Rijn, The Netherlands
Contact:

Re: Huisregel Dakterras Restaurant Mansion EHRD

Post by herky »

Gisteren ook een goed gesprek gehad met de eigenaar. Aardige man. Op mijn vraag hoe hij omgaat met spotters was hij positief en inderdaad even vragen of je naar boven mag ivm eventueel een feest of iets anders in de zaal boven bij het dakterras.
Hij vertelde mij ook dat er een IPad gestolen was de vorige keer dat het zo druk was met spotters.
Na de Dakota te hebben gefotografeerd even tijd gemaakt voor een drankje en een praatje over fotografie.
Post Reply

Return to “Rotterdam-The Hague”