Aangekondigde staking Lufthansa

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
gvanhouselt
Posts: 13
Joined: 12 Jun 2011, 21:52
Type of spotter: Civil
Subscriber Scramble: ja

Aangekondigde staking Lufthansa

Post by gvanhouselt »

Woensdag 2 april vertrek ik met Lufthansa naar Dubai. Tenminste dat is de planning.
I.v.m. de aangekondigde staking kan dit wel eens anders lopen dan gepland.

Nu heb ik de mogelijkheid om om te boeken naar vertrek dinsdag 1 april, via Munchen, vanaf Munchen heb ik dan vlucht LH 638 vertrek 22.30 uur.
Mijn vraag is het realistisch dat deze vlucht nog gaat vertrekken? 1,5 uur voor de starttijd van de staking (2 april 0.00 uur), wat is/zijn jullie ideeën en ervaringen hiermee?

Zojuist heb ik gelezen dat de vakbonden en Lufthansa toch weer met elkaar in gesprek zijn gegaan, hopende dat er iets positiefs uit mag komen.

Graag zie ik jullie reacties.

gr. Gertjan
User avatar
Stefan
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5445
Joined: 18 Sep 2002, 12:56
Subscriber Scramble: Stefan
Contact:

Re: Aangekondigde staking Lufthansa

Post by Stefan »

gvanhouselt wrote:Mijn vraag is het realistisch dat deze vlucht nog gaat vertrekken? 1,5 uur voor de starttijd van de staking (2 april 0.00 uur), wat is/zijn jullie ideeën en ervaringen hiermee?
Staken = niet werken
Niet staken = werken

Mijn inschatting is dat je vlucht gewoon vertrekt (business as usual)

Gr,
Stefan
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Aangekondigde staking Lufthansa

Post by ehusmann »

Weet ook dat als je niet omboekt en je vlucht als gevolg van de staking geannuleerd wordt, dat je dan geen enkel recht hebt op een vergoeding. Stakingen vallen er al niet onder, maar daarbuiten heeft Lufthansa je een alternatief geboden. Ga je daar niet op in dan is het verder je eigen verantwoordelijkheid.
Ik zou er dus zeker op ingaan, tenzij je de kans wilt lopen dat je vakantie met enkele dagen wordt ingekort....

Erwin
Image
737-767
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 85
Joined: 02 Sep 2011, 15:25
Subscriber Scramble: 737-767

Re: Aangekondigde staking Lufthansa

Post by 737-767 »

De staking begint pas op woensdag, dus alle vluchten van dinsdag zullen naar mijn mening gewoon vertrekken.
Anders begint de staking namelijk al op dinsdag:)
gvanhouselt
Posts: 13
Joined: 12 Jun 2011, 21:52
Type of spotter: Civil
Subscriber Scramble: ja

Re: Aangekondigde staking Lufthansa

Post by gvanhouselt »

Probleem opgelost. Wat vanmorgen nog niet mogelijk was, kon vanavond wel en omgeboekt naar Swiss en gewoon op 2 april.

Gr. Gertjan
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Aangekondigde staking Lufthansa

Post by wingview »

Ik had gehoord dat de staking 48 uur van te voren zou worden aangekondigd?! Ook voor mij handig om te weten want ik vlieg tussen woensdag as en de week erop terug :)

[ Post made via Mobile Device ]
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Aangekondigde staking Lufthansa

Post by wingview »

Ik had gehoord dat de staking 48 uur van te voren zou worden aangekondigd?! Ook voor mij handig om te weten want ik vlieg tussen woensdag as en de week erop terug :)

[ Post made via Mobile Device ]
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Aangekondigde staking Lufthansa

Post by wingview »

Net gelezen dat woensdag het ingaat tot of t/m vrijdag...Net gehoord dat ik pas de 9e terug ga dus hoop dan dat probleem er niet meer is! Dacht trouwens dat het voor één dag was?

[ Post made via Mobile Device ]
Post Reply

Return to “'t Praethuys”