Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat vracht langzaam afgebouwd wordt lijkt me niet waarschijnlijk.
Ik hoor niets anders dat er gehakt en ingekrompen zal worden door de crisis, minder vluchten ( praat ik nu even over KL ).
Ik zie daar even niets van terug ( praat ik weer even over KL .. het gaat zo verschrikkelijk slecht .. ondertussen weten we niet waar we de passagiers en vracht moeten laten .. , de hoogste Capi -voornamelijk Air France- 6.5 procent loonsverhoging krijgen terwijl de vloer het nakijken heeft bij de komende CAO onderhandelingen .
Zoals B767-300ER en Gonzo aangeven hebben geeft Parijs de vracht weinig aandacht, maar hebben die hoge Capi de winst uit Nederland op dit moment hard nodig .. dit terzijde. )
Volgens mij bij Martinair ook volle kisten.
Was het schema voor de zomerdienst gebaseerd op 23 MD11F vluchten over 7 machines, en 15 747F vluchten over 4 machines, de winterdienst 2011-2012 ziet er vrijwel hetzelfde uit.
Ook 23 MD11F vluchten, en ook 15 747F vluchten.
Het 747F schema is kop-staart zo strak dat er vaak gevlogen wordt met de MPR of MPS als 5e 747F.
Kan niet oordelen of er wel eens een kist technisch aan de grond staat maar ik ga er vanuit dat dat de laatste tijd wel eens is gebeurd.
Voor ErwinS is dan het antwoord dat de vloot eerder om technische redenen aan de grond staat/heeft gestaan dan commerciele.
De laatste tijd is de MPS veelvuldig ingezet op lijndiensten, in plaats van de MPR ( technisch ).
Groet
Ik hoor niets anders dat er gehakt en ingekrompen zal worden door de crisis, minder vluchten ( praat ik nu even over KL ).
Ik zie daar even niets van terug ( praat ik weer even over KL .. het gaat zo verschrikkelijk slecht .. ondertussen weten we niet waar we de passagiers en vracht moeten laten .. , de hoogste Capi -voornamelijk Air France- 6.5 procent loonsverhoging krijgen terwijl de vloer het nakijken heeft bij de komende CAO onderhandelingen .
Zoals B767-300ER en Gonzo aangeven hebben geeft Parijs de vracht weinig aandacht, maar hebben die hoge Capi de winst uit Nederland op dit moment hard nodig .. dit terzijde. )
Volgens mij bij Martinair ook volle kisten.
Was het schema voor de zomerdienst gebaseerd op 23 MD11F vluchten over 7 machines, en 15 747F vluchten over 4 machines, de winterdienst 2011-2012 ziet er vrijwel hetzelfde uit.
Ook 23 MD11F vluchten, en ook 15 747F vluchten.
Het 747F schema is kop-staart zo strak dat er vaak gevlogen wordt met de MPR of MPS als 5e 747F.
Kan niet oordelen of er wel eens een kist technisch aan de grond staat maar ik ga er vanuit dat dat de laatste tijd wel eens is gebeurd.
Voor ErwinS is dan het antwoord dat de vloot eerder om technische redenen aan de grond staat/heeft gestaan dan commerciele.
De laatste tijd is de MPS veelvuldig ingezet op lijndiensten, in plaats van de MPR ( technisch ).
Groet
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
.
Last edited by ErwinS on 27 Oct 2011, 16:00, edited 1 time in total.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Denk dat dat ook een groter probleem gaat worden.....
M11 onderdelen liggen niet voor het oprapen... Die van 747 wel.
Lets wait and see, maar cat de concurentie nu enorm profiteerd van de scheve verhoudingen tussen Noord en Zuid in de AF/KLM groep.
M11 onderdelen liggen niet voor het oprapen... Die van 747 wel.
Lets wait and see, maar cat de concurentie nu enorm profiteerd van de scheve verhoudingen tussen Noord en Zuid in de AF/KLM groep.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Niet helemaal waar. In eerste instantie mochten captains zowiezo niet overstappen, maar dat bleek juridisch niet houdbaar. Nu mogen ze wel over met een grote maar: het salaris wordt gemaximeerd op maximum MP-copiloot salaris.. Was dat niet zo geweest was een veel groter deel van de overstappers captains geweest.Gonzo wrote:Dan te weten dat er een captain vandaag was van MP die co-co gaat worden op de 747.......goed geregeld. Okay hij behoudt zijn salaris maar echt vliegen is voorbij voor hem.
Dan heeft MP het goed geregeld voor zijn mensen.
mac wrote:Gonzo, is die bewuste baas vrijwillig overgestapt naar de co-co functie of gedwongen?
Alle overstappers gaan 'vrijwillig'. Degenen die gedwongen zouden gaan zouden dat onder mindere voorwaarden doen (minder senioriteit), dus voor vliegers helemaal onder aan de lijst was de keuze niet zo moeilijk.
Gonzo wrote:De mensen die dan overblijven worden verspreid over HV en KL, geloof maar een paar naar HV gaan rest naar KL.
Alle overstappers worden coco KLM en mogen geen type kiezen, enkel een geheel vrijblijvende voorkeur aangeven. Momenteel zitten idd een handjevol co's tijdelijk gedetacheerd bij HV, maar dat was als gevolg van de uitfasering van MCG en MCH.
Nee, alle vliegers konden bieden op de overstap en die is in volgorde van senioriteit toegewezen. Er waren trouwens meer 'vrijwilligers' dan dat er plaatsen waren. Uiteindelijk stappen 72 vliegers (67FTE) over.mac wrote:Ik had begrepen dat vanaf onderop de lijst mensen Coco werden bij kl en meest seniore mensen van de Mac bij de Mac bleven. Maar kan het dan in theorie zo zijn dat de nummerlaatst bij jullie op de lijst bij de Mac blijft en een seniore baas gedwongen naar de KLM gaat?
B767-300ER wrote:Er gaan er 8 naar HV, de rest naar KLM als 2e officier.
Er zijn 3 groepen vliegers te onderscheiden:
1) Vrijwilligers die vrijwillig overstappen naar een KLM-Functie worden 2e officier en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2011
2) Bij tekort vrijwilligers worden er mensen aangewezen , dit betreft de minst seniore FO's en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2012.
3) De derde groep die de FF operatie gaat vliegen krijgt een KLM sen. datum mee van 2 jan 2012.
Alle MP vliegers krijgen dus een senioriteistdatum mee kunnen met deze KLM sen. datum bieden op KLM vliegersfuncties. tezamen met de KLM vliegers.
De derde groep krijgt als extra daarbij een zogenaamd rood label. Dat betekend dat deze voorang krijgen op functies die vrijkomen in de FF operatie. Pas als deze derde groep geheel baas is, mogen KLMers pas gaan bieden op de functie baas FF. Op 2014 wordt er gevraagd een keuze te maken tussen FF of KLM functies. Kies je voor KLM functies, dan mag je enkelt nog maar boeden op KLM functies en vervalt je rode label. Kies je voor FF, dan behoud je je rode label maar kan je niet meer bieden op andere KLM functies. De minst seniore vlieger zal waarschijnlijk voor de eerste optie kiezen.
Er gaat niemand naar HV als onderdeel van deze deal.
Ad1: klopt
Ad2: er waren genoeg 'vrijwilligers'
Ad3: 2014 (!) De achterblijvers worden dus de meest juniore KLM'rs op 2014. Op 1 januari van dat jaar moet je óf opteren voor een blauw dienstverband óf ontslag nemen.
Nog niets van gehoord.Gonzo wrote:Namen zijn bekend ondertussen bij de vliegers, daarnaast heeft nog een groep ervoor gekozen om niks meer met KL en MP te maken te hebben. Begrijp dat er een paar vertrokken zijn naar andere toko's. (Ik hoorde Arkefly, Easyjet en Emirates
Jammer dan. Niet alleen senioriteit is zero, maar ook anciëniteit (dienstjaren) worden op nul gezet. Leuk met IPB'n, om over ontslagrecht nog maar te zwijgen..B767-300ER wrote:. De datum in dienst blijft dan ook de oorspronkelijke indienstdatum bij mp. Alleen de senioriteits datum veranderd.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
76-er.
Ik lees de emotie in je bericht en snap dat jij als doorgewinterde MP vlieger vooral erg =censored= bent.
Een kleine kanttekening die je maakt op mijn ad3
Vliegers komen idd in deinst bij KLM per 1 jan 2104. echter zij krijgen sen datum mee 2 jan 2012. Zie 3e pagina linkerkolom, 2e alinea van het ringvaartakkoord.
Blijf jij zitten waar je zit?
Ik lees de emotie in je bericht en snap dat jij als doorgewinterde MP vlieger vooral erg =censored= bent.
Een kleine kanttekening die je maakt op mijn ad3
Vliegers komen idd in deinst bij KLM per 1 jan 2104. echter zij krijgen sen datum mee 2 jan 2012. Zie 3e pagina linkerkolom, 2e alinea van het ringvaartakkoord.
Blijf jij zitten waar je zit?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- AviaView
- Scramble Master
- Posts: 2595
- Joined: 21 Sep 2008, 16:10
- Subscriber Scramble: Jeroen
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Even tussendoor: is er al een route bekend van de B767 afscheidsvlucht voor aanstaande maandag?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Rondje nederland. Rotterdam twente eindhoven lelystad
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Een echte spotter
- Moderator
- Posts: 1492
- Joined: 20 Jun 2004, 04:21
- Location: Oranjestad, Aruba
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
FF een off-topic vraagje tussendoor.... Iemand die morgen (vrijdag) ff een plaatje kan schieten van de MP665 vanaf Aruba/Curacao? Mijn vader zit daar nml in, die komt terug van een vakantie hier op Aruba. Hier een plaatje schieten heeft weinig zin, de kist komt zo ongeveer tijdens zononder aan en gaat een klein half uur later al weer weg.... Dus, als iemand morgen in de gelegenheid is een plaatje te maken, bij voorbaat dank. Mocht het lukken, dan kan een linkje of zo wel in een PB, of gewoon hier in het topic mag ook.
Verder zal ik proberen een paar plaatjes te schieten van de laatste vlucht hier op Aruba, mochten ze nog bij daglicht aan komen op Zondag of Maandag (morgen en zaterdag ben ik helaas verhinderd....)
Verder zal ik proberen een paar plaatjes te schieten van de laatste vlucht hier op Aruba, mochten ze nog bij daglicht aan komen op Zondag of Maandag (morgen en zaterdag ben ik helaas verhinderd....)
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Laatste reguliere passagevlucht komt nu pas de 31e aan ipv de 30e ivm orkaan rina
730 MP 0502 CUN CUN 763 PH-MCI
[ Post made via Mobile Device ]
730 MP 0502 CUN CUN 763 PH-MCI
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Een echte spotter
- Moderator
- Posts: 1492
- Joined: 20 Jun 2004, 04:21
- Location: Oranjestad, Aruba
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Met een beetje mazzel kan ik morgenavond de laatste MAC 767 zien vertrekken hier vanaf Aruba. Zondag wordt de dienst al gevlogen door KLM, vlucht nummer KL767. Voor zover ik begrijp nemen ze de route over met 5 vluchten per week, alleen niet op zaterdag en maandag.
-
- Scramble Junior
- Posts: 140
- Joined: 26 Apr 2011, 17:31
- Type of spotter: Militair & Civiel
- Location: Ewijk
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Maandag ook nog, voor een vlucht over Nederland;)
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Helaas voor jou wordt de zaterdagvlucht overgenomen door de klm ivm problemen te cun.Een echte spotter wrote:Met een beetje mazzel kan ik morgenavond de laatste MAC 767 zien vertrekken hier vanaf Aruba. Zondag wordt de dienst al gevlogen door KLM, vlucht nummer KL767. Voor zover ik begrijp nemen ze de route over met 5 vluchten per week, alleen niet op zaterdag en maandag.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Plan op dit moment:Jeroentjuh wrote:Even tussendoor: is er al een route bekend van de B767 afscheidsvlucht voor aanstaande maandag?
callsign MPH2011, vlieghoogte 2000ft
- vertrek Schiphol ca. 13:00LT, richting het oosten tot bij Nijkerk
- naar het zuiden voor low pass Eindhoven
- terug naar omg. Gouda, dan naar Rotterdam voor nadering tot 1000ft
- naar Hoek van Holland, langs de kust naar Noordwijk, dan min of meer rechtstreeks naar Drachten
- daarvandaan naar Groningen voor low pass
- via Meppel naar Lelystad, voor weer een low pass
- via Almere naar Schiphol, voor landing op (in principe) baan 22
Tussen Eindhoven en Gouda (baken RR) zal een Skyline L-39 meevliegen voor A2A-opnames.
Als het weer te slecht is voor de fraaie route zal e.e.a. zich boven de Noordzee afspelen, met daarna alleen de approach Rotterdam tot 1000ft en vervolgens landen op Schiphol.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- TNCB
- Scramble Senior
- Posts: 428
- Joined: 25 Feb 2005, 23:04
- Subscriber Scramble: TNCB
- Location: Groningen, Netherlands
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Hmm kan iemand in dit geval de low pass definieren? Moet ik dan denken aan een low pass a la KLM tijdens testvluchten (ietsjes hoger dan) of een 'low pass' op x-honderd voet?
(voor bijv. Groningen)
[ Post made via Mobile Device ]
(voor bijv. Groningen)
[ Post made via Mobile Device ]
- Een echte spotter
- Moderator
- Posts: 1492
- Joined: 20 Jun 2004, 04:21
- Location: Oranjestad, Aruba
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Jammer,heb ik vandaag dus het eind van een tijdperk moeten missen.... Helaas, het is niet anders....B767-300ER wrote:Helaas voor jou wordt de zaterdagvlucht overgenomen door de klm ivm problemen te cun.Een echte spotter wrote:Met een beetje mazzel kan ik morgenavond de laatste MAC 767 zien vertrekken hier vanaf Aruba. Zondag wordt de dienst al gevlogen door KLM, vlucht nummer KL767. Voor zover ik begrijp nemen ze de route over met 5 vluchten per week, alleen niet op zaterdag en maandag.
[ Post made via Mobile Device ]