Transavia praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
De PH-HZG staat in H5. Word gereed gemaakt voor een lease richting Suncountry. Vertrek staat gepland voor deze week
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Transavia start met 'survival operatie'
SCHIPHOL - Op het hoofdkantoor van Transavia op Schiphol-Oost worden op maandag 15 december de plannen gepresenteerd voor een nieuwe strategie om te overleven op de prijsvechtersmarkt in Europa. In de plannen, die binnen de Air France-KLM Groep zijn ontwikkeld onder leiding van Transavia-topman Mattijs ten Brink, staan de 15 procent aan kostenbesparingen centraal.
De maatschappij moet, in een schijnbare tegenstelling, tegelijk ook klantvriendelijker worden met meer service om de concurrentie met onder meer Ryanair en EasyJet aan te kunnen.
Het is de bedoeling om de plannen, waarvan verder nog geen bijzonderheden bekend zijn, direct al in het nieuwe jaar in de praktijk te gaan uitrollen. De maatschappij boekt al enkele jaren structurele verliezen. In een recente prognose wordt ervan uitgegaan dat in 2017 weer zwarte cijfers in de boeken komen.
Al eerder zetten luchtvaartdeskundigen vraagtekens bij het snijden in de kosten en tegelijk het verbeteren van het product. "De pijn bij Transavia zit nu juist in het nalaten van het maken van een keuze tussen charter, low cost en lijndiensten. Het gokken op drie paarden werkt niet…", aldus een veel gehoorde analyse.
De kans om de slag in het segment onder de traditionele luchtvaartmaatschappijen als de KLM nog te winnen is gering tegenover de overmacht van Ryanair, Easyjet, Norwegian, Vueling, Wizzair en andere prijsvechters die de markt al regeren in Europa.
Prijs en service
Het kiezen van een positie met prijs én service tussen de bestaande prijsvechters en bijvoorbeeld de KLM, zou Transavia uitdagende nieuwe mogelijkheden kunnen bieden. Overigens beginnen de bestaande traditionele maatschappijen met hun Europa-vluchten steeds meer overeenkomsten te vertonen met de low budget maatschappijen, die zich op hun beurt ook op de zakenreismarkt succesvol zijn beginnen te ontwikkelen.
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl
SCHIPHOL - Op het hoofdkantoor van Transavia op Schiphol-Oost worden op maandag 15 december de plannen gepresenteerd voor een nieuwe strategie om te overleven op de prijsvechtersmarkt in Europa. In de plannen, die binnen de Air France-KLM Groep zijn ontwikkeld onder leiding van Transavia-topman Mattijs ten Brink, staan de 15 procent aan kostenbesparingen centraal.
De maatschappij moet, in een schijnbare tegenstelling, tegelijk ook klantvriendelijker worden met meer service om de concurrentie met onder meer Ryanair en EasyJet aan te kunnen.
Het is de bedoeling om de plannen, waarvan verder nog geen bijzonderheden bekend zijn, direct al in het nieuwe jaar in de praktijk te gaan uitrollen. De maatschappij boekt al enkele jaren structurele verliezen. In een recente prognose wordt ervan uitgegaan dat in 2017 weer zwarte cijfers in de boeken komen.
Al eerder zetten luchtvaartdeskundigen vraagtekens bij het snijden in de kosten en tegelijk het verbeteren van het product. "De pijn bij Transavia zit nu juist in het nalaten van het maken van een keuze tussen charter, low cost en lijndiensten. Het gokken op drie paarden werkt niet…", aldus een veel gehoorde analyse.
De kans om de slag in het segment onder de traditionele luchtvaartmaatschappijen als de KLM nog te winnen is gering tegenover de overmacht van Ryanair, Easyjet, Norwegian, Vueling, Wizzair en andere prijsvechters die de markt al regeren in Europa.
Prijs en service
Het kiezen van een positie met prijs én service tussen de bestaande prijsvechters en bijvoorbeeld de KLM, zou Transavia uitdagende nieuwe mogelijkheden kunnen bieden. Overigens beginnen de bestaande traditionele maatschappijen met hun Europa-vluchten steeds meer overeenkomsten te vertonen met de low budget maatschappijen, die zich op hun beurt ook op de zakenreismarkt succesvol zijn beginnen te ontwikkelen.
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5535
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Quote uit het dag-topic van 18 december.
T7 wrote:PH-HSB 737 left at 0900 this morning as HV93 to Goose Bay and onwards to Austin, TX. Winterlease to ..?
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
En dit is het antwoord, uit het dag topic van 18 December :cHabu wrote:Quote uit het dag-topic van 18 december.
T7 wrote:PH-HSB 737 left at 0900 this morning as HV93 to Goose Bay and onwards to Austin, TX. Winterlease to ..?
ab,
Je laat me schrikken. Is er iets wat ik niet wist?? Valt mee: is een militaire charter en vliegt de 20e terug via YYR naar EIN.
Grt, Peter
Rgds,Martin.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Military charter welke de voorbije weken door Arke werd gevlogen.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Overigens: op 26 januari a.s. wordt de nieuwe huisstijl onthuld. Ben benieuwd!
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Op de 25e komt de HZE terug van een onderhoudsbeurt (spuitjob?) uit NWI (10.45-11.40gmt); wellicht in de nieuwe kleuren aangezien hij de dag erop (26e) even snel naar Orly gaat om de boel te showen?Overigens: op 26 januari a.s. wordt de nieuwe huisstijl onthuld. Ben benieuwd!
- AviaView
- Scramble Master
- Posts: 2595
- Joined: 21 Sep 2008, 16:10
- Subscriber Scramble: Jeroen
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
(Mint) groen, roze en blauw zijn mogelijk de nieuwe kleuren. Hoe het op het vliegtuig komt, geen idee. Logo zou basic worden met mogelijk alleen een T op de staart. Ik heb ook iets gehoord over mogelijke stickers op de belly (zonnetje, palmboom, koffer).
All just rumors.
[ Post made via Mobile Device ]
All just rumors.
[ Post made via Mobile Device ]
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
De 26e vindt in de ochtend de onthulling plaats op Oost. Misschien dat ze daarna even naar Parijs gaat?HV757 wrote:Op de 25e komt de HZE terug van een onderhoudsbeurt (spuitjob?) uit NWI (10.45-11.40gmt); wellicht in de nieuwe kleuren aangezien hij de dag erop (26e) even snel naar Orly gaat om de boel te showen?Overigens: op 26 januari a.s. wordt de nieuwe huisstijl onthuld. Ben benieuwd!
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
We kunnen vanaf april weer een special livery verwachten: één van de toestellen wordt gestickerd met Neckermann kleuren.
Bron
Bron
- AviaView
- Scramble Master
- Posts: 2595
- Joined: 21 Sep 2008, 16:10
- Subscriber Scramble: Jeroen
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Ik heb inmiddels een foto gezien en ik vind het afschuwelijk lelijkAviaView wrote:(Mint) groen, roze en blauw zijn mogelijk de nieuwe kleuren. Hoe het op het vliegtuig komt, geen idee. Logo zou basic worden met mogelijk alleen een T op de staart. Ik heb ook iets gehoord over mogelijke stickers op de belly (zonnetje, palmboom, koffer).
All just rumors.
[ Post made via Mobile Device ]
Bereid jullie maar vast voor op 26 januari. Jullie gaan de huidige basic 'sportsok'-livery écht missen.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Maar dat werd ook van het huidige schema gezegd toen het pas werd geïntoduceerd. We zouden allemaal zo'n heimwee krijgen naar die komkommer. In ieder geval wat mij betreft: mooi niet.AviaView wrote:Ik heb inmiddels een foto gezien en ik vind het afschuwelijk lelijk
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- AviaView
- Scramble Master
- Posts: 2595
- Joined: 21 Sep 2008, 16:10
- Subscriber Scramble: Jeroen
- Contact:
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Natuurlijk zal het wennen zijn, maar ik denk ik echt dat Transavia hiermee de plank mis slaat qua 'nieuwe uitstraling'. Benieuwd ook wat het hele verhaal achter het 'nieuwe' Transavia wordt. Op de tekeningen ziet het er niet heel geweldig uit, maar ik zal mijn definitieve mening wel maken als ik het in real life zie. Even wachten nog tot 26 januari. Wie weet word ik wel voor de gek gehouden en komen ze op 26 januari met een compleet andere kleurenschemaaviodromefriend wrote:Maar dat werd ook van het huidige schema gezegd toen het pas werd geïntoduceerd. We zouden allemaal zo'n heimwee krijgen naar die komkommer. In ieder geval wat mij betreft: mooi niet.AviaView wrote:Ik heb inmiddels een foto gezien en ik vind het afschuwelijk lelijk
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22170
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
...voor eventuele "primeur-jagers"...
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... -transavia
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... -transavia
De eerste Boeing 737-800 met het nieuwe kleurenschema van Transavia arriveert naar verluidt zondag al vanuit het Engelse Norwich op Schiphol.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Wat een vreselijk negatieve toonzetting in dat bericht zeg. Bah.
== All is well, as long as we keep spinning ==