Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
United
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 11 Oct 2005, 17:43
Subscriber Scramble: United
Location: AMS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by United »

Gonzo wrote:Staat/stond idd in HAV en de reden is/was "puncture hole in fuselage near door 13"

Gr.,
Gonzo
Even de vraag van een leek. :oops: Waar ergens zit deur 13? Ik dacht altijd dat deuren 1,2, enz genoemd werden. En 13 deuren in een 76?

Alvast bedankt voor het antwoord.

United
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

United wrote:
Gonzo wrote:Staat/stond idd in HAV en de reden is/was "puncture hole in fuselage near door 13"

Gr.,
Gonzo
Even de vraag van een leek. :oops: Waar ergens zit deur 13? Ik dacht altijd dat deuren 1,2, enz genoemd werden. En 13 deuren in een 76?

Alvast bedankt voor het antwoord.

United
Volgens mij geeft het eerste cijfer aan of het om de linker- of rechterkant gaat.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
piper1592
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 47
Joined: 04 Jul 2008, 18:47

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by piper1592 »

Normaal gezien worden deuren aangegeven met bijvoorbeeld L1 voor de linker voorste deur.
Dus ik weet niet waarom ze het hier over 13 hebben.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Heb ik ook nooit begrepen, maar volgens mij is het iets typisch Nederlands. In dit geval is deur 13 volgens mij de linkerachterdeur.
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16057
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by T7 »

76-er wrote:Heb ik ook nooit begrepen, maar volgens mij is het iets typisch Nederlands. In dit geval is deur 13 volgens mij de linkerachterdeur.
Niet alleen Nederlands. Northwest gebruikte het ook vroeger. In 13 staat de 1 voor links (gezien in vliegrichting) en 3 voor de 3e deur vanaf voren gezien. Dus deur 21 is rechts de 1e deur.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Apart. Daar dit de MCL is, en slechts 2 deuren rechts en 2 deuren links heeft. (plus 2 nooduitgangramen aan iedere zijde ter hoogte van rij 20 en rij 21)
ALs ik heel zwart wit zou tellen zoals hierboven beschreven dan zou dathet raam/nooduitgang zijn ter hoogte van rij 21
Het is dan namelijk Voordeur(1)-raam1wing(2)-raam2wing(3)-achterdeur(4). Het 2e raam dat voor nooduitgang dient van voren gezien....
Aparte plaats voor rompschade dan?
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Heb het even nagezocht.

Linksvoor: 11
Linker overwing exits: 12
Linksachter: 13
Rechtsvoor: 21
Rechteroverwing exits: 22
Rechtsachter: 23

Op MCJ komen daar dan posities 14 en 24 nog bij.

Klinkt dus als cateringwagen of trap..
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Oke dus beide over the wing hebben tezamen maar 1 nummer ;)

En is bij de MCJ dan 14 de deur linksachter of de 1 na laatste deur links? (dus is het dan van voor naar achteren 11-12-13-14 of 11-12-14-13)

Aangezien het Linksachter is, lijkt mij catering onlogisch,, daar dit meestal van rechts komt. Een trap lijkt mij dan waarschijnlijker. Duur geintje, en pax met 60 uur vertraging....
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Diarto »

B767-300ER wrote:En is bij de MCJ dan 14 de deur linksachter of de 1 na laatste deur links? (dus is het dan van voor naar achteren 11-12-13-14 of 11-12-14-13)
zie dikgedrukte
B767-300ER wrote:Aangezien het Linksachter is, lijkt mij catering onlogisch,, daar dit meestal van rechts komt. Een trap lijkt mij dan waarschijnlijker. Duur geintje, en pax met 60 uur vertraging....
Met een trap rij je net zo gemakkelijk een gat in een vliegtuig, alleen komt catering vaker voor.
En zie hier dat de trap niet per definitie aan de linkerkant en de catering achter staat!
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

Verbaast me zeer dat er zoveel inside info vanuit MP hier komt.... Volgens mij hadden we laatst nog een schrijven dat dat niet gewaardeerd wordt.....

Maar goed, leuk om te zien dat MP hier nog wel leeft:-)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Diarto wrote:
B767-300ER wrote:En is bij de MCJ dan 14 de deur linksachter of de 1 na laatste deur links? (dus is het dan van voor naar achteren 11-12-13-14 of 11-12-14-13)
zie dikgedrukte
B767-300ER wrote:Aangezien het Linksachter is, lijkt mij catering onlogisch,, daar dit meestal van rechts komt. Een trap lijkt mij dan waarschijnlijker. Duur geintje, en pax met 60 uur vertraging....
Met een trap rij je net zo gemakkelijk een gat in een vliegtuig, alleen komt catering vaker voor.
En zie hier dat de trap niet per definitie aan de linkerkant en de catering achter staat!
ik heb nergens beweerd dat de catering achter staat. Ik gaf aan dat de catering meestal van rechts komt. En dat is dus ook zo op deze foto.... Dus een trap lijkt mij nog steeds ook na het zien van deze foto het meest waarschijnlijke.......

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote:Verbaast me zeer dat er zoveel inside info vanuit MP hier komt.... Volgens mij hadden we laatst nog een schrijven dat dat niet gewaardeerd wordt.....

Maar goed, leuk om te zien dat MP hier nog wel leeft:-)
ik zie weinig echte inside info...

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:
ErwinS wrote:Verbaast me zeer dat er zoveel inside info vanuit MP hier komt.... Volgens mij hadden we laatst nog een schrijven dat dat niet gewaardeerd wordt.....

Maar goed, leuk om te zien dat MP hier nog wel leeft:-)
ik zie weinig echte inside info...

Voor de een is het inside info en voor de ander niet, het is maar met welke bril je het bekijkt.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

Laat ik het zo zeggen. Schades en AOG's mogen wij niet naar buiten brengen (op fora en dergelijke dus) bij onze afdeling... Kan altijd bij verkeerde bronnen komen zoals de Televaag... En dat willen we nou net niet;-)

Anyway, toch goed om te zien dat er nog leven in dit topic is ondanks dat we bijna niet meer bestaan.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Zolang je AOG's gewoon lachend kan herleiden vanaf Schiphol.nl en teletekst lijkt me dat geen probleem.
De reded, dat is wat anders ;)
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”