dan zou ik nog even wat gaan surfen, landingsgstel is verplaatst, romp verlengd, brandstofsysteem veranderd, je kunt van een bestaande Gripen absoluut niet even een NG maken door er wat nieuwe black boxes in te hangen!Gripen NG wordt al volop getest hoor... alleen valt nie op ... Die worden namelijk getest in de saab demonstrator... (als ik me geschriften er op mag aanhouden )...
en nogmaals... de NG is alleen de binnenkant... buitenkant blijft praktisch onveranderd.
JSF heeft natuurlijk ook sims zat, er zijn alleen al zeven cockpits om van alles te testen, wat KLu vliegers ook al regelmatig doen... Plus dan de vliegende proto's natuurlijk...
ik zou het nog een keertje lezen, het ging erover wat er zou gebeuren als stealth plotsklaps overbodig zou zijn door een radar die stealthkisten wèl zou zien. Ik achtte dat onwaarschijnlijk binnen een afzienbare termijn. Anders gezegd, ik denk dat Stealth nog wel een flink tijdje een actueel thema blijft.Maar wat heb je nou aan de JSF als die stealth features zouden worden gecanceld .... juist... geen flik*** ... Who needs internal bombs if you don't have stealth... alsof dat ding ooit bomen gaat gooien misschien op vliehors maar that's about it...
En over wel of geen bommen gooien, ik denk dat toen de muur viel mijn generatie dacht dat de kans op live-inzet van de F-16 gereduceerd was tot nul. En nu zijn er al Afghanistan en Joegoslavie conflict(en) geweest waar het toch wel echt gebeurde...