Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
.........................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:27, edited 1 time in total.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ja de OTP ja, zakt weg tot (ver) onder de 60%76-er wrote:Je bedoelt OTP?
In dat geval zijn beide antwoorden correct.
Maar passage maakt tenminste winst, da's bij de vracht wel anders ook al lijkt het dieptepunt gepasseerd.
Dan heb ik het nog niet eens over het samenvoegen van enkele vluchten en het annuleren ervan.
Lijkt wel een historisch dieptepunt daarin? Of is dat niet zo?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
..........................................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:27, edited 1 time in total.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Maar wel met me eens dat het nu wel erg laag is ten opzichte van "normaal" of "gemiddeld" ?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
............................................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:28, edited 1 time in total.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
76-er wrote:De samenwerking met KL-grond liep eerst nogal stroef, wat resulteerde in veel fouten. Nu schijnt het lek toch wel aardig boven te zijn. Feit blijft natuurlijk wel dat er veel redundancy weg is.
Duidelijk
Alleen de laatste 2 weken van augustus blonken nou ook niet echt uit kwa OTP. Toch het gevolg van het feit dat 1 kapotte kist nu (sinds de MCG en de MCH eruit zijn) de dienstregeling ernstig in de war schopt nu er zoveel kop-staart gevlogen wordt. (al wordt dat kop-staart vliegen door andere MP medewerkers dan weer tegengesproken)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Volgens Luchtvaartnieuws.nl (en inmiddels ook op andere sites) gaat de vrachtdivise van AF/KL op de schop. De waarschijnlijke uitkomst is dat Martinair het vrachtvervoer zal gaan overnemen. Niet helemaal onverwacht wat mij betreft en zo komt in elk geval al één van mijn voorspellingen uit. Nu afwachten wat er met de tweede gaat gebeuren (over het pax vervoer).
Erwin
Erwin
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ben meer benieuwd wat het aan nieuw materiaal gaat beteken.
B777F met een rooie streep er over ?
Streep
B777F met een rooie streep er over ?
Streep
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
In het bericht hebben ze het over "flinke vermindering van het aantal vrachtvliegtuigen"; dat is ze al aardig gelukt met die MP 744BCF's maar ik mis t stukje over nieuw materiaal. T lijkt me eerder dat er binnenkort nog meer kisten verdwijnen dan dat er nieuwe/andere bij gaan komen.streep wrote:Ben meer benieuwd wat het aan nieuw materiaal gaat beteken.
B777F met een rooie streep er over ?
Streep
Adios, H.
Groeten,
Ron
Ron
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Maar de Air France B777F zou dan wel in Martinair kleuren kunnen gaan vliegen.
Erwin
Erwin
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De 4BCF's komen niet terug uit de woestijn.
De overgebleven 2 KL ERF's CKB en CKD gaan aan het einde van het jaar , net al de eerdere 2, over naar MP.
Over de AF vloot wete ik nog weinig, behalve dat er 1 MP MD11 elk weekend al vanaf Parijs vliegt en dat dit alleen maar meer gaat worden
De overgebleven 2 KL ERF's CKB en CKD gaan aan het einde van het jaar , net al de eerdere 2, over naar MP.
Over de AF vloot wete ik nog weinig, behalve dat er 1 MP MD11 elk weekend al vanaf Parijs vliegt en dat dit alleen maar meer gaat worden
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
CorrectB767-300ER wrote:De 4BCF's komen niet terug uit de woestijn.
De overgebleven 2 KL ERF's CKB en CKD gaan aan het einde van het jaar , net al de eerdere 2, over naar MP.
Eindelijk weer eens iets zinnigs gezegd hier.
Overigens is het idee om de freighters bij Martinair onder te brengen meer flexibiliteit,
Erg moeilijk om bij KL de vrije vaart op te gaan, terwijl dit bij MP geen probleem is.
KL vracht afhandeling zal wel via uitwisseling ( zogenaamde allotments ) de freighters gedeeltelijk blijven vullen.
Ook is er bij KL nog steeds geen enkele ICA kist uitgefaseerd , vervanging van 747-400 combi gaat ook nog een paar jaar duren.
KL vrachtafhandeling zal inkrimpen ( misschien tijdelijk ) door de aanzienlijke verliezen, maar ' op de schop ' is wel heel erg kort door de bocht.
Ciao,
Sil
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
En dat is precies waar MP Cargo nou juist groot mee is geworden.Silvester wrote: Overigens is het idee om de freighters bij Martinair onder te brengen meer flexibiliteit,
Erg moeilijk om bij KL de vrije vaart op te gaan, terwijl dit bij MP geen probleem is.
UiteraardSilvester wrote: KL vracht afhandeling zal wel via uitwisseling ( zogenaamde allotments ) de freighters gedeeltelijk blijven vullen.
Ook dat is correct, maar inderdaad opmerkelijk. De laatste 2 jaar zijn er ondertussen al 4x B773 bijgekomen ter vervanging van de vloot, maar is er idd opvallend genoeg nog niets uitgefaseerd......Silvester wrote: Ook is er bij KL nog steeds geen enkele ICA kist uitgefaseerd , vervanging van 747-400 combi gaat ook nog een paar jaar duren.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De eerste 773s waren ook niet voor vloot verniewing maar voor de groei.
Wel werd twee jaar geleden met de hoge brandstof prijzen gesproken om de 744 Full pax te vervangen door 773.
Daar is toen zelfs de cabine van de 773 op gebaseerd; zelfde capaciteit.
Maar ja, dingen veranderen in deluchtvaart he,
Andere brandstof prijzen, andere markt....
streep
Wel werd twee jaar geleden met de hoge brandstof prijzen gesproken om de 744 Full pax te vervangen door 773.
Daar is toen zelfs de cabine van de 773 op gebaseerd; zelfde capaciteit.
Maar ja, dingen veranderen in deluchtvaart he,
Andere brandstof prijzen, andere markt....
streep
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Welke groei??streep wrote:De eerste 773s waren ook niet voor vloot verniewing maar voor de groei.
Ja KLM is 1 van de weinigen met een 3-4-3 seating in de 777... (enkelt 773). Of dat door klanten nou ook zo positief beoordeeld?streep wrote:Daar is toen zelfs de cabine van de 773 op gebaseerd; zelfde capaciteit.
In Martinairs PH-MCJ war een 2-4-2 seating is ipv 2-3-2 zijn de klanten nou ook niet echt enthousiast
Is het juist niet zo dat met minder groei uitfaseren meer wenselijk wordt?streep wrote: Andere brandstof prijzen, andere markt....
streep
Overigens gaat dit over de KLM, staat in verkeerde topic
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.