18/19 June: Gilze Rijen Luchtmachtdagen - getting/staying there

ImageAll Airshow related news and logs.

Moderator: Jaap

Forum rules
Image Post all airshow-related items here. Please keep the postings as informative and to-the-point as possible. Refrain from postings with the sole intention to communicate whether you like the show or not, unless accompanied by arguments that can help others.
Post Reply
User avatar
Richard from Rotterdam
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2675
Joined: 09 Aug 2004, 12:38

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by Richard from Rotterdam »

Tsja, de organisatoren laten de kans liggen om nog meer buzz rond de opendagen te creëren door van tevoren in de media aan te kondigen dat het voetbal op grote schermen te zien is. Als ik een mega-evenement zou organiseren zou ik zo'n kans met beide handen grijpen, want het levert alleen maar meer bezoekers en meer goodwill op. Het is in mijn ogen geen kwestie van of-of maar van en-en. Je maakt in de show ruimte voor de twee helften en je laat je programma gewoon wat langer doorlopen. Daar hoef je geen onderdeel voor te cancellen, je krijgt alleen maar meer positieve respons (behalve van die paar voetbalhatende spotters alhier).
User avatar
topgun1984
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2007, 06:45
Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
Location: Gorinchem
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by topgun1984 »

Richard from Rotterdam wrote:Je maakt in de show ruimte voor de twee helften en je laat je programma gewoon wat langer doorlopen. Daar hoef je geen onderdeel voor te cancellen, je krijgt alleen maar meer positieve respons (behalve van die paar voetbalhatende spotters alhier).
Ik ben van mening dat je deze twee dingen echt apart moet houden. Ik heb hier een aantal punten opgeschreven waardoor het mij niet verstandig lijkt om te doen.

- Meer rukbaarheid betekend meer mensen volk... Meer Files en Parkeerproblemen... (waardoor jij in de file komt te zitten en achteraf gaat jammeren waarom het zolang duurde voordat je het parkeer terrein afwas)..

- Mocht de uitzending bijvoorbeeld niet lukken, Boze gezichten... Schuldige: De Luchtmacht...

- Tis een dag dat men laat zien aan de burger wat de luchtmacht en luchtvaart inhoud.. Niet hoe (misschien) Japan Sushi maakt van NL...

- Dat tenminste de "voetbal hatende spotter" (misschien gaat dit woord nog vaker gebruikt worden dan Dagjesmens) Rustig de show kan kijken zonder in z'n oor geblazen te worden door GOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLL!!!!!!!


Mijn mening... Wil je voetbal kijken, kijk je voetbal en blijf je thuis. Wil je naar gilze komen, krijg je weer een leuke show te zien...
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
Image
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by ehusmann »

topgun1984 wrote:- Meer rukbaarheid betekend meer mensen volk... Meer Files en Parkeerproblemen... (waardoor jij in de file komt te zitten en achteraf gaat jammeren waarom het zolang duurde voordat je het parkeer terrein afwas)..
Afgezien van de Freudiaanse verspreking vind ik het een vreemde redenatie. De luchtmacht open dagen hebben volgens mij nog steeds als doelstelling om de bevolking te laten zien wat defensie doet en om nieuwe medewerkers te trekken. Hoe meer mensen hoe beter dus. Als jij of ik dan in de file komt te staan, tja, ook dat weet je voordat je gaat.
topgun1984 wrote:- Mocht de uitzending bijvoorbeeld niet lukken, Boze gezichten... Schuldige: De Luchtmacht...
Wederom een vreemde redenatie. Als die demo F-16 een klapband krijgt tijdens take off en z´n demo niet moet doen is het ook gezichtsverlies. Moeten ze daarom maar niet die kist op alle posters zetten? Want mensen zouden boos kunnen worden als het niet lukt?
topgun1984 wrote:- Tis een dag dat men laat zien aan de burger wat de luchtmacht en luchtvaart inhoud.. Niet hoe (misschien) Japan Sushi maakt van NL...
Inderdaad en ze willen dus zoveel mogelijk mensen trekken. Ten tijde van een WK lukt dat het beste met voetbal. Beter was geweest om niet op de dag van de wedstrijd de open dag te houden, maar qua planning kan ik me voorstellen dat dat niet bekend was ten tijde van het prikken van de datum. Nu is het een gegeven, net als dat het een gegeven is dat veel mensen die wedstrijd willen zien. Nog altijd ongeveer de helft van de Nederlanders (als het er niet meer zijn).
topgun1984 wrote:- Dat tenminste de "voetbal hatende spotter" (misschien gaat dit woord nog vaker gebruikt worden dan Dagjesmens) Rustig de show kan kijken zonder in z'n oor geblazen te worden door GOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLL!!!!!!!
Om eerlijk te zijn, als men één (of een paar) scherm(en) achteraf ergens neerzet, dan blijft de voor jou overlast beperkt tot die gebieden. Nu zal het zo zijn dat een groot deel van de mensen radio´s of ipods meenemen om toch die wedstrijd te kunnen volgen. Het "GOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLL" zal nu dus hoogstwaarschijnlijk overal klinken.

Erwin
User avatar
topgun1984
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2007, 06:45
Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
Location: Gorinchem
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by topgun1984 »

Beter een freud in de hand dan 10 in de lucht... zo was die toch?
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
Image
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by aviodromefriend »

topgun1984 wrote:Beter een freud in de hand dan 10 in de lucht... zo was die toch?
[nieuwtopic]Beter vliegtuigen in de lucht dan ballen in een doel[/nieuwtopic]
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Redskin
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1277
Joined: 01 Jul 2003, 16:22
Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
Subscriber Scramble: Digitaal
Location: 10 miles from Gilze Rijen
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by Redskin »

Richard from Rotterdam wrote:Tsja, de organisatoren laten de kans liggen om nog meer buzz rond de opendagen te creëren door van tevoren in de media aan te kondigen dat het voetbal op grote schermen te zien is.
deze "voetbalhatende spotter" heeft al helemaal geen zin in een stel hooligans (want ook die kijken naar de media) die denken dat ze gilze ook onveilig kunnen komen maken (hoewel, een leuke oefening voor de luchtmobiele brigade, is weer eens iets anders dan de airpower demo).
Richard from Rotterdam wrote:Je maakt in de show ruimte voor de twee helften en je laat je programma gewoon wat langer doorlopen.
Zodat je lekker je eigen 2x 45 minuten kunt gaan dood vervelen omdat er niet wordt gevlogen.

dus ook wat mij betreft:
topgun1984 wrote: Wil je voetbal kijken, kijk je voetbal en blijf je thuis. Wil je naar gilze komen, krijg je weer een leuke show te zien...
John
Image
Joe Kurr
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 319
Joined: 09 Sep 2002, 13:21
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: Joe Kurr
Location: Almere / Hilversum
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by Joe Kurr »

Richard from Rotterdam wrote:Tsja, de organisatoren laten de kans liggen om nog meer buzz rond de opendagen te creëren door van tevoren in de media aan te kondigen dat het voetbal op grote schermen te zien is. Als ik een mega-evenement zou organiseren zou ik zo'n kans met beide handen grijpen, want het levert alleen maar meer bezoekers en meer goodwill op. Het is in mijn ogen geen kwestie van of-of maar van en-en. Je maakt in de show ruimte voor de twee helften en je laat je programma gewoon wat langer doorlopen. Daar hoef je geen onderdeel voor te cancellen, je krijgt alleen maar meer positieve respons (behalve van die paar voetbalhatende spotters alhier).
Als je in de media gaat roepen dat je voetbal toont op een groot scherm komt er inderdaad meer volk, maar of je daar qua werving wat aan hebt is maar de vraag.
De meesten die op dat nieuws af komen, komen dan echt niet voor de luchtmacht, maar alleen om even 'TV' te kijken.

Mocht het toch gecombineerd worden, dan zeg ik: rond 13:30 de Airpower demo de lucht in! :twisted:
Image
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by ehusmann »

Joe Kurr wrote:De meesten die op dat nieuws af komen, komen dan echt niet voor de luchtmacht, maar alleen om even 'TV' te kijken.
Ach, ik ben spotter, kom al 20 jaar op die open dagen maar ik ben ook geenszins van plan bij de luchtmacht te solliciteren....

Erwin
Joe Kurr
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 319
Joined: 09 Sep 2002, 13:21
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: Joe Kurr
Location: Almere / Hilversum
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by Joe Kurr »

ehusmann wrote:
Joe Kurr wrote:De meesten die op dat nieuws af komen, komen dan echt niet voor de luchtmacht, maar alleen om even 'TV' te kijken.
Ach, ik ben spotter, kom al 20 jaar op die open dagen maar ik ben ook geenszins van plan bij de luchtmacht te solliciteren....

Erwin
Maar jij komt wel naar de open dagen voor de luchtmacht, en niet voor iets wat er totaal niets mee te maken heeft maar daar toevallig ook te zien is.

Ik bedoelde in mijn reactie de mensen die normaalgesproken niet naar de open dagen zouden komen, maar er dan alleen naartoe komen omdat ze voetbal kunnen kijken.
Gevolg is dat je dan een heleboel volk over de vloer krijgt die het grootste deel van de dag alleen maar veld-vulling zijn (en 's ochtends en 's middags natuurlijk ook file-, bus- en treinvulling)
Image
User avatar
topgun1984
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2007, 06:45
Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
Location: Gorinchem
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by topgun1984 »

Joe Kurr wrote:
ehusmann wrote:
Joe Kurr wrote:De meesten die op dat nieuws af komen, komen dan echt niet voor de luchtmacht, maar alleen om even 'TV' te kijken.
Ach, ik ben spotter, kom al 20 jaar op die open dagen maar ik ben ook geenszins van plan bij de luchtmacht te solliciteren....

Erwin
Maar jij komt wel naar de open dagen voor de luchtmacht, en niet voor iets wat er totaal niets mee te maken heeft maar daar toevallig ook te zien is.

Ik bedoelde in mijn reactie de mensen die normaalgesproken niet naar de open dagen zouden komen, maar er dan alleen naartoe komen omdat ze voetbal kunnen kijken.
Gevolg is dat je dan een heleboel volk over de vloer krijgt die het grootste deel van de dag alleen maar veld-vulling zijn (en 's ochtends en 's middags natuurlijk ook file-, bus- en treinvulling)

:exa: :exa: :day: :exa: :exa:
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
Image
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by ehusmann »

Joe Kurr wrote:Ik bedoelde in mijn reactie de mensen die normaalgesproken niet naar de open dagen zouden komen, maar er dan alleen naartoe komen omdat ze voetbal kunnen kijken.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het ironische is, dat die mensen die jij bedoelt interessanter zijn voor de luchtmacht dan ik ben!

Bekijk het eens vanuit een marketing standpunt.
Ik ben makkelijk bereikbaar voor de luchtmacht, omdat ik elk jaar kom, maar totaal oninteressant. Ik zoek namelijk geen baan bij de luchtmacht en ben inmiddels niet meer geschikt voor ze (te oud en versleten). Als ik wel kom ben ik feitelijk alleen maar een kostenpost.
Die andere mensen, die normaal niet komen, kunnen wel interessant zijn. Misschien zijn ze namelijk wel op zoek naar een baan en is de luchtmacht een optie, alleen denken ze er normaal helemaal niet bij na. Voor dat soort mensen zal de luchtmacht anderen manieren moeten verzinnen om ze te bereiken. Een gewone open dag is niet goed genoeg, maar als er voetbal bij is komen ze wellicht wel. En áls ze er zijn is er een kans dat ze toch geïnteresseerd raken en uiteindelijk solliciteren. Het is dezelfde reden waarom de landmacht een raceteam heeft (of had).

Niet iedereen in de luchtmacht is ook gek op vliegtuigen....

Erwin
Joe Kurr
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 319
Joined: 09 Sep 2002, 13:21
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: Joe Kurr
Location: Almere / Hilversum
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by Joe Kurr »

ehusmann wrote:
Joe Kurr wrote:Ik bedoelde in mijn reactie de mensen die normaalgesproken niet naar de open dagen zouden komen, maar er dan alleen naartoe komen omdat ze voetbal kunnen kijken.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het ironische is, dat die mensen die jij bedoelt interessanter zijn voor de luchtmacht dan ik ben!

Bekijk het eens vanuit een marketing standpunt.
Ik ben makkelijk bereikbaar voor de luchtmacht, omdat ik elk jaar kom, maar totaal oninteressant. Ik zoek namelijk geen baan bij de luchtmacht en ben inmiddels niet meer geschikt voor ze (te oud en versleten). Als ik wel kom ben ik feitelijk alleen maar een kostenpost.
Die andere mensen, die normaal niet komen, kunnen wel interessant zijn. Misschien zijn ze namelijk wel op zoek naar een baan en is de luchtmacht een optie, alleen denken ze er normaal helemaal niet bij na. Voor dat soort mensen zal de luchtmacht anderen manieren moeten verzinnen om ze te bereiken. Een gewone open dag is niet goed genoeg, maar als er voetbal bij is komen ze wellicht wel. En áls ze er zijn is er een kans dat ze toch geïnteresseerd raken en uiteindelijk solliciteren. Het is dezelfde reden waarom de landmacht een raceteam heeft (of had).

Niet iedereen in de luchtmacht is ook gek op vliegtuigen....

Erwin
Daar hebben ze reclameblokken op TV voor uitgevonden, die ook al door de luchtmacht zijn ontdekt.

Een scherm met beelden van een voetbalwedstrijd is in deze te vergelijken met een scherm met beelden van de open dagen in een voetbalstadion.
Er zijn immers ook mensen die kaartjes hebben voor een voetbalwedstrijd, maar die ook graag de shows op Gilze willen zien...
Image
User avatar
Slijfie
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 782
Joined: 23 Sep 2002, 13:14
Subscriber Scramble: Slijfie
Location: Hillegom
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by Slijfie »

Ik ben het helemaal eens met Erwin.
De wedstrijd aanbieden is een kans om mensen binnen te halen die anders niet zo snel zouden komen. Maar óók om mensen binnen te halen die anders thuis zouden blijven om de wedstrijd te zien. Denk aan de vaders die met hun zoon of dochter wilden gaan, maar voor de wedstrijd thuisblijven.
Extra verkeersoverlast zal er niet zijn, want het volk dat alleen voor de wedstrijd komt, loopt toch pas na de middag binnen en is voor de drukte weg. En waarom zou de show niet kunnen doorgaan tijdens de wedstrijd?
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by ehusmann »

Joe Kurr wrote:Daar hebben ze reclameblokken op TV voor uitgevonden, die ook al door de luchtmacht zijn ontdekt.

Een scherm met beelden van een voetbalwedstrijd is in deze te vergelijken met een scherm met beelden van de open dagen in een voetbalstadion.
Er zijn immers ook mensen die kaartjes hebben voor een voetbalwedstrijd, maar die ook graag de shows op Gilze willen zien...
Dat is óók een manier inderdaad. Het verschil is dat je via de tv geen gesprek kan starten. Het mooie van de open dag is dat je ze ´binnen´ hebt en gericht vragen kan stellen en antwoord kan geven. Marketing technisch is er een groot verschil tussen broadcasting (tv, radio etc) en narrowcasting (directe aandacht). En welke denk je dat het succesvolst is....

Erwin
Joe Kurr
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 319
Joined: 09 Sep 2002, 13:21
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: Joe Kurr
Location: Almere / Hilversum
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by Joe Kurr »

ehusmann wrote:
Joe Kurr wrote:Daar hebben ze reclameblokken op TV voor uitgevonden, die ook al door de luchtmacht zijn ontdekt.

Een scherm met beelden van een voetbalwedstrijd is in deze te vergelijken met een scherm met beelden van de open dagen in een voetbalstadion.
Er zijn immers ook mensen die kaartjes hebben voor een voetbalwedstrijd, maar die ook graag de shows op Gilze willen zien...
Dat is óók een manier inderdaad. Het verschil is dat je via de tv geen gesprek kan starten. Het mooie van de open dag is dat je ze ´binnen´ hebt en gericht vragen kan stellen en antwoord kan geven. Marketing technisch is er een groot verschil tussen broadcasting (tv, radio etc) en narrowcasting (directe aandacht). En welke denk je dat het succesvolst is....

Erwin
Daar heb je gelijk in, maar iemand die puur voor het voetbal komt zal denk ik niet malen naar wat er nog meer te doen is.
Overigens heeft defensie ook 'winkels' waar je binnen kunt lopen om vragen te stellen en te solliciteren ;)
Image
Post Reply

Return to “Airshow news!”