wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eham

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: wordt het niet eens tijd voor nieuwe maatschapijen op eh

Post by ehusmann »

Daar kan je gelijk in hebben (toekomst zal het uitwijzen). Probleem is echter, die hubs zijn er voor een duidelijke reden, namelijk dat het luchthavens zijn bij zakelijke centra (London, Frankfurt, Parijs, Amsterdam, allemaal de overduidelijke zakelijke centra in de respectievelijke landen) en vaak ook nog eens de toeristische centra. Mensen willen nu eenmaal naar die bestemmingen. Dus die hubs vermijden voor een overstap, dat kan. Die hubs vermijden als eindbestemming (of vertrekpunt), dat gaat maar voor een heel erg klein gedeelte op.

Dat gezegd hebbende, waar we op dit punt het wel met elkaar eens kunnen zijn is dat mogelijk in de toekomst er minder vluchten met connecties zullen worden aangeboden. Als de grote hubs echt dicht gaan slibben en slots duurder gaan worden, dan kan het aanbieden van een directe vlucht echt een meerwaarde met zich mee gaan brengen. Alleen zie ik dat nog steeds niet in point-to-point, maar simpelweg in meer directe vluchten vanaf de hubs. Waar ik bijvoorbeeld komende week weer LIS-FRA-AMS vlieg (omdat het goedkoper is dan direct) zal dat in de toekomst wellicht veel meer direct LIS-AMS worden omdat de overstap op FRA meer zal gaan kosten in plaats van minder. Maar uiteindelijk wil ik nog steeds naar AMS dus nog steeds naar de hub toe.

Erwin
Image
Post Reply

Return to “'t Praethuys”