dat gebeurd gewoon door technische dienst SLM zelf : die waren de eerste die bij Boeing in training gingen747classic wrote:Conclusie : De 772 operatie zal dus voorlopig niet plaats vinden onder het SLM Air Operator's Certificate (AOC), maar een USA based AOC, omdat de SLM organisatie nog niet ETOPS is gecertificeerd.dvdzee wrote:
2..N943BC krijgt VOORLOPIG GEEN PZ-registratie omdat het ETOPS certificaat (training/certificering etc etc alles dus) met (hulp van) / via BOEING verkregen gaat worden
idd niet alleen de kist maar de operator als GEHEEL MOET ook ETOPS certified zijn. daar wordt nu / momenteel aan gewerkt.
Verwachting is in elk geval dat na de lease van de B777 (18 mnd) bij introductie B787 het certificaat VOLLEDIG verkregen zal zijn en dus ook de B787 onder PZ regi zal opereren.
Maar voor nu zal de B777 geintroduceerd worden onder de N-registratie
Wie doet dan de technische afhandeling (geen SLM ervaring met vliegtuigtype + RR motor) + operations op PBM ?
Boeing heeft nl deze deal aangeboden / gesloten incl een zgn "total care" pakket
Training voor technici en training voor CASAS (Civil Aviation Safety Authority Suriname) medewerkers is inmiddels met goed gevolg afgerond