KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Waarom niet meer bij de KLM en Xiamen?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Misschien gaan de MD-11s er uit als ze weer aan een D check toe zijn? Er wordt toch al een tijdje gesproken over uitfasering?
En de oudste 747-400s zijn ook al weer meer dan 20 jaar oud, zou daar ook niet worden gekeken of ze nog wel veel langer rendabel te vliegen zijn?
En de oudste 747-400s zijn ook al weer meer dan 20 jaar oud, zou daar ook niet worden gekeken of ze nog wel veel langer rendabel te vliegen zijn?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Moah, de 744 kan tot 160.000 uur (certificatie), en heb begrepen dat ze nog niet eens over 100.000 uur heen zijn....
Daarbij is er nog geen vervanging besteld voor de 74M en 744. (vor de 74M zet ik mijn pijlen op een 748Combi, die dan nog wel even gecertificeerd moet worden)
M11 gaat er idd uit, 333 is de grootste kanshebber ter vervanging
Daarbij is er nog geen vervanging besteld voor de 74M en 744. (vor de 74M zet ik mijn pijlen op een 748Combi, die dan nog wel even gecertificeerd moet worden)
M11 gaat er idd uit, 333 is de grootste kanshebber ter vervanging
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Had ergens gelezen dat de combi kisten niet meer mogen vliegen na 20..( weet even niet meer welk jaar dit was.)B767-300ER wrote:Moah, de 744 kan tot 160.000 uur (certificatie), en heb begrepen dat ze nog niet eens over 100.000 uur heen zijn....
Daarbij is er nog geen vervanging besteld voor de 74M en 744. (vor de 74M zet ik mijn pijlen op een 748Combi, die dan nog wel even gecertificeerd moet worden)
M11 gaat er idd uit, 333 is de grootste kanshebber ter vervanging
Dit ivm de veiligheid van de pax.
En voor de opvolger van de MD-11 is er ook nog de B772 als kanshebber.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hartman had in een intervieuw (op de bok?) al eerder aangegeven geen 772's meer te bestellen. Achterhaald ontwerp met de veel efficientere 787 die in aantocht is/op de markt komt.
Dacht dat dat van die combi's een broodje aap was. heb het wel ergens gelezen, maar dacht dat het naar het rijk der fabelen was verwezen (lees: ik dacht, weet dus niet zeker)
Dacht dat dat van die combi's een broodje aap was. heb het wel ergens gelezen, maar dacht dat het naar het rijk der fabelen was verwezen (lees: ik dacht, weet dus niet zeker)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De 748 combi gaat er volgens mij nooit komen. Door de extra eisen van de FAA (over het tussenschot dat achterlijk sterk moet zijn) is het toestel gewoon niet rendabel. De vervanger van de 747 wordt waarschijnlijk de 77W (voor full pax) en 787/A350 voor de combi's. Dit betekent dus wel minder vracht, maar qua passagiers is er geen probleem. Daarnaast zou het mij ook niet verbazen als er toch nog op zeker moment twee KLM 772s van de band lopen....
Erwin
Erwin
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
waarom 2?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Op 15 april is PH-KCD terug gekomen uit Xiamen uit zijn FD-check. Op dezelfde dag is PH-KCG naar Xiamen gevlogen voor zijn FD-check. Deze zal rond 1 mei gereed zijn.
Na PH-BFN zal PH-BFR de FD-check als laatste KLM 747 krijgen van 5 november tot ca 15 december
Na PH-BFN zal PH-BFR de FD-check als laatste KLM 747 krijgen van 5 november tot ca 15 december
Ricardo 767-200ER wrote:Hallo,
De PH-BFN is gister (maandag 18 april) aan de FD-check begonnen, dit zal de ene na laatste KLM 747 zijn die hier een FD check krijgt.
Ook de PH-KCH gaat in september 2011 nog naar Xiamen en dat is overigens ook de laatste FD in China.
KCI & KCK gaan in 2012 en 2013 weer de FD in dus ben benieuwd waar deze FD's gedaan gaan worden.
Greetz ricardo
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Reken er maar op dat de KCG niet op 1 mei gereed is!
Geplande opleverdatum nu is 19 mei, maar een of meerdere dagen uitloop is ook niet ongewoon.
Groeten,
Arno
Geplande opleverdatum nu is 19 mei, maar een of meerdere dagen uitloop is ook niet ongewoon.
Groeten,
Arno
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik bedoelde rond 1 juni, excuus!
air-bus wrote:Reken er maar op dat de KCG niet op 1 mei gereed is!
Geplande opleverdatum nu is 19 mei, maar een of meerdere dagen uitloop is ook niet ongewoon.
Groeten,
Arno
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vond 2 weken al wat kort voor een FD
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM komt met een speciale Delftsblauwe tegeltjes livery op 1 van de vliegtuigen!
http://www.tileyourself.com/?utm_source ... n=klm_mail
In juni wordt het toestel gepresenteerd.
greetz Hans
http://www.tileyourself.com/?utm_source ... n=klm_mail
In juni wordt het toestel gepresenteerd.
greetz Hans
Flown:PH-BFB, PJ-SKY, PJ-SUN, PH-BFG, PH-SVQ, PH-SVM, PH-AHY, PH-AHQ, JY-AYK, PH-DDZ, PH-BQL, PH-BFE
- Ricardo 767-200ER
- Scramble Addict
- Posts: 1388
- Joined: 25 Jul 2008, 23:01
- Type of spotter: Civil and Military
- Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
- Location: EHAM/AMS
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Op een 777-200KLM komt met een speciale Delftsblauwe tegeltjes livery op 1 van de vliegtuigen!
http://www.tileyourself.com/?utm_source ... n=klm_mail
In juni wordt het toestel gepresenteerd.
greetz Hans
Greetz ricardo
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gezien MSN's nog wel eens willen veranderen hou ik het nog wel even op speculaas.
Volgens http://www.ch-aviation.ch zijn er MSN's toegewezen aan de eerste 3 KLM A333's
1e: MSN1287 (Feb-2012)
2e: MSN1294 (Mar-2012)
3e: MSN1300 (Apr-2012)
Dit komt overeen met wat ik op het KLM intranet tegengekomen ben, alleen staat daar de 4e A333 ook al in, maar dan zonder MSN en als leverdatum Jan-2013.
Ook nog iets om over te speculazen, de order voor de 3 A333's en 5 E190's is vorig jaar november aangekondigd tijdens de halfjaarcijfers, morgen (18e) worden de jaarcijfers bekend gemaakt (als ik het goed gelezen heb )
Het zou mooi zijn als er weer een order bekend gemaakt wordt, misschien meer A333's voor de MD-11 vanaf 2014 of misschien wel de monsterorder van AF/KLM waar al jaren over gesproken wordt in de media.
Dus wat gokken jullie, morgen iets of zullen we moeten wachten op de Paris Airshow over 5 weken en misschien zelfs later.
Volgens http://www.ch-aviation.ch zijn er MSN's toegewezen aan de eerste 3 KLM A333's
1e: MSN1287 (Feb-2012)
2e: MSN1294 (Mar-2012)
3e: MSN1300 (Apr-2012)
Dit komt overeen met wat ik op het KLM intranet tegengekomen ben, alleen staat daar de 4e A333 ook al in, maar dan zonder MSN en als leverdatum Jan-2013.
Ook nog iets om over te speculazen, de order voor de 3 A333's en 5 E190's is vorig jaar november aangekondigd tijdens de halfjaarcijfers, morgen (18e) worden de jaarcijfers bekend gemaakt (als ik het goed gelezen heb )
Het zou mooi zijn als er weer een order bekend gemaakt wordt, misschien meer A333's voor de MD-11 vanaf 2014 of misschien wel de monsterorder van AF/KLM waar al jaren over gesproken wordt in de media.
Dus wat gokken jullie, morgen iets of zullen we moeten wachten op de Paris Airshow over 5 weken en misschien zelfs later.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Denk dat er qua bestellingen weinig bekend wordt gemaakt, misschien een paar kleine orders.
Eén ding is zeker MP maakt winst en dat mogen ze wel bekend maken!!
Eén ding is zeker MP maakt winst en dat mogen ze wel bekend maken!!
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.