18/19 June: Gilze Rijen Luchtmachtdagen - getting/staying there

ImageAll Airshow related news and logs.

Moderator: Jaap

Forum rules
Image Post all airshow-related items here. Please keep the postings as informative and to-the-point as possible. Refrain from postings with the sole intention to communicate whether you like the show or not, unless accompanied by arguments that can help others.
Post Reply
wizard 51
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 149
Joined: 07 Jun 2003, 14:40
Location: yeovil,england

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by wizard 51 »

Woudnt it be great if all the Dutch stayed home to watch the big game!
More space for me :P
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 11978
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by ebauer »

This subject remembers me to the early eighties when a Twenthe based NF-5A was flying around with a big footbal painted on the tailsection and who performed a fly by at nearby Hopsten with the following request to the ATC personnel at Hopsten TWR. :"There is something wrong with my tail, can you check this please?!" :P
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
User avatar
Nilson
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4424
Joined: 06 Sep 2002, 13:08
Type of spotter: gooseproof
Subscriber Scramble: Nilson

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by Nilson »

I remember this as in 1988, correct me if i am wrong!

Grt

[ Post made via Mobile Device ]
life is good, but a good life is better
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3519
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by aviodromefriend »

ebauer wrote:This subject remembers me to the early eighties when a Twenthe based NF-5A was flying around with a big footbal painted on the tailsection and who performed a fly by at nearby Hopsten with the following request to the ATC personnel at Hopsten TWR. :"There is something wrong with my tail, can you check this please?!" :P
According to the latest issue of "Verenigde Vleugels" this was a flight along several German airbases, the monday after Hamburg/München (well, that was the same monday). Not long after this the aircraft, ferried to EHWO for delivery to Turkey, fell victim to a bunch of peace terrorists.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
GIPS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1588
Joined: 16 Feb 2006, 12:19
Type of spotter: Die Hard Military and GRAS REIZEN
Subscriber Scramble: GIPS

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by GIPS »

Als de techniek het toelaat is er in de GRAS ledentent een groot scherm met Nederland-Japan :lol: 8)
"GIPS"
GIJS TEN VELDE
GRAS REIZEN
GRAS TRAVEL DEPARTEMENT
User avatar
topgun1984
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2007, 06:45
Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
Location: Gorinchem
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by topgun1984 »

GIPS wrote:Als de techniek het toelaat is er in de GRAS ledentent een groot scherm met Nederland-Japan :lol: 8)
Hmzzz... daar gaat m'n rust 8) .. d8 ik rustig vliegtuigjes te kunnen kijken, krijgen we het voetbal gezeur alsnog ;)...


anyway... enkel voor een biertje kom ik binnen..
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
Image
User avatar
Redskin
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1277
Joined: 01 Jul 2003, 16:22
Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
Subscriber Scramble: Digitaal
Location: 10 miles from Gilze Rijen
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by Redskin »

GIPS wrote:Als de techniek het toelaat is er in de GRAS ledentent een groot scherm met Nederland-Japan :lol: 8)
is de gras een spotters vereniging of een voetbal fanclub. :twisted:
John
Image
User avatar
SWAT 11
Moderator
Moderator
Posts: 1721
Joined: 26 Aug 2002, 22:22
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: SWAT 11
Location: Galder
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by SWAT 11 »

GIPS wrote:Als de techniek het toelaat is er in de GRAS ledentent een groot scherm met Nederland-Japan :lol: 8)
Ik wil wel even kwijt dat dit zeker niet 100% is!
Dus geen garantie dat we voetbal kunnen zien...
Arno Cornelissen

==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
User avatar
Alpha Kilo One
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4463
Joined: 25 Apr 2005, 16:17
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: Jein 😉

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by Alpha Kilo One »

Als alle voetballiefhebbers thuisblijven, is het wel heerlijk rustig ........... !
Moeten ze op Volkel ook eens doen. Kun je het parkeerterrein eens rustig af.

Ronald
"Nix bliev wie it es"
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1697
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by Derice »

SWAT 11 wrote:
GIPS wrote:Als de techniek het toelaat is er in de GRAS ledentent een groot scherm met Nederland-Japan :lol: 8)
Ik wil wel even kwijt dat dit zeker niet 100% is!
Dus geen garantie dat we voetbal kunnen zien...
Net alsof je er niks van mee zal krijgen.
Reken maar dat als NL scoort of wint dat dit toch wel doorkomt daar.
Of er nu een scherm staat of niet. :)
User avatar
DJMikey
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1109
Joined: 26 Jun 2003, 16:48
Location: Den Bosch, Netherlands
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by DJMikey »

Misschien heeft het te maken met uitzendrechten dat er geen voetbal kan worden getoond? Anyway, als dat niet het geval is, gewoon een extra scherm plaatsen aan de zijkant van de static ergens. De afstand tot de show is groot genoeg en bovendien, laten we eerlijk zijn: het commentaar op de wedstrijd is beter om aan te horen dan het commentaar bij de show. Op die lokatie heeft bovendien geen enkele luchtvaartliefhebber last van de voetbalsupporter en vice versa. Velen zullen dubbele petten op hebben die dag, dus waarom niet beiden plezieren? Gewoon uitzenden op het veld dus zou ik zeggen. Als men bang is voor alcoholmisbruik ... simpelweg de biertent op wat grotere afstand van het tv-scherm plaatsen lijkt me.
Maar goed, zal wel utopie zijn vrees ik.
Mike Schoenmaker
Vice-president / Activities / PR
KNVOL, region Noord-Brabant / Noord Limburg
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by ehusmann »

SWAT 11 wrote:
GIPS wrote:Als de techniek het toelaat is er in de GRAS ledentent een groot scherm met Nederland-Japan :lol: 8)
Ik wil wel even kwijt dat dit zeker niet 100% is!
Dus geen garantie dat we voetbal kunnen zien...
Een voorwaardelijk :)): dan. Ik kan me nog heel goed de kwartfinale Nederland-Argentinie herinneren in 1998 op Leeuwarden (BEEEEEERGKAAAAMP). Met een paar honderd man die wedstrijd op een scherm gekeken ergens tussen de hangaars. Mensen die het niet wilden zien zullen er denk ik geen last van hebben gehad, maar voor de liefhebbers was het het hoogtepunt van de dag....

Erwin
User avatar
Redskin
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1277
Joined: 01 Jul 2003, 16:22
Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
Subscriber Scramble: Digitaal
Location: 10 miles from Gilze Rijen
Contact:

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by Redskin »

DJMikey wrote:Op die lokatie heeft bovendien geen enkele luchtvaartliefhebber last van de voetbalsupporter en vice versa. Velen zullen dubbele petten op hebben die dag, dus waarom niet beiden plezieren? Gewoon uitzenden op het veld dus zou ik zeggen.
Heel bot gezegd,

je gaat naar een open dag van de luchtmacht voor de luchtmacht en niet om naar een voetbalwedstrijd te gaan kijken. Wat mij betreft dus, vergeet een extra scherm en geef die centen uit aan een extra deelnemer voor de opendagen.
John
Image
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3519
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by aviodromefriend »

ehusmann wrote:Mensen die het niet wilden zien zullen er denk ik geen last van hebben gehad, maar voor de liefhebbers was het het hoogtepunt van de dag....

Erwin
Behalve dus het inkorten van het vliegprogramma, waarin dus ook een van de hoogtepunten van de show voor het gemak/voetbal werd geschrapt.

P.S. Las vanochtend in de krant dat alleen voetbalclubs dit soort dingen zouden mogen organiseren, en dat dat dan niet langer dan een uur voor of na een actieve activiteit van die club mag plaatsvinden (werd lacherig gedaan over snelle korte trainingen in de rust....) De landelijke autoriteiten zouden tegen overtredingen hard repressief gaan optreden.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Football during Luchtmachtdagen

Post by ehusmann »

Redskin wrote:Heel bot gezegd,

je gaat naar een open dag van de luchtmacht voor de luchtmacht en niet om naar een voetbalwedstrijd te gaan kijken. Wat mij betreft dus, vergeet een extra scherm en geef die centen uit aan een extra deelnemer voor de opendagen.
Helaas leven we niet in een zwart-wit land. Als spotter wil ik heel graag de luchtmachtdagen bezoeken. Als Nederlandse voetballiefhebber wil ik ook graag de wedstrijden van Nederland op het WK zien. En als mens houd ik gewoon van een stuk gezelligheid. Eens in de 4 jaar zijn die zaken te combineren en dat doe ik liever dan dat ik moet kiezen omdat het niet allebei kan. Uiteraard begrijp ik best dat niet alles mogelijk is en dit is waarschijnlijk zo´n dag, maar als het wel kan, waarom dan niet.

Vergis je overigens niet, als er geen enkele mogelijkheid zal zijn om voetbal te kijken, zal dat ook bezoekers kosten. Nu al gaan er berichten de ronde dat volgende week maandag 1 miljoen Nederlanders vrij nemen om de wedstrijd te kunnen zien. De KLu zal daar dus ook aan moeten denken. Want minder bezoekers is minder succes (in werving).

Afijn, alle argumenten voor en tegen zijn natuurlijk leuk, maar als het simpelweg niet kan dan houdt het gewoon op.

Erwin
Post Reply

Return to “Airshow news!”