doorstart vliegbasis Twente?

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Bassie76
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 377
Joined: 25 Sep 2003, 21:04
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: Bassie76
Location: Oldenzaal
Contact:

Post by Bassie76 »

Ben zaterdag even wezen kijken bij Twenthe en ze hebben een mooi laagje (ik denk asfalt) over dat deel van de baan gelegd waar de rolbanen uitkomen, zowel aan de 06- als 24-kant. Dit was volgens mij eerst van beton.

Ter verduidelijking, het grijze beton op onderstaande foto is nu bedekt met asfalt, inclusief nieuwe belijning.

Iemand enig idee waarom dit gedaan is, nu Bos er geen geld meer in wil steken en het met de investeerders ook niet echt storm loopt.

Image

Image
User avatar
FISHER01
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3314
Joined: 13 May 2004, 21:33
Type of spotter: DIE HARD
Subscriber Scramble: Yups
Location: Enschede, 5 miles south south east of EHTW
Contact:

Post by FISHER01 »

hmmm, die betonplaten lagen er zodat de F-16 daar een tijdje on hold konden staan, zonder daar gaten in het asfalt te branden. Dus mocht er ooit weer een fightereenheid komen moeten ze dit weer aanpassen. lijkt me.

ik denk dat één van de redenen kan zijn: dat ze nu geen onkruid meer hoeven te verwijderen tussen de richels van de betonplaten
greetzz. Jos FISHER01 K.™

Image
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Post by Rockville »

Kamervragen niet gunnen tijdelijke exploitatie Twente

Vraagsteller: Vaste commissies voor Verkeer en Waterstaat en Financiën

Hierbij ontvangt u, mede namens de minister van Verkeer en Waterstaat en de staatssecretaris van Defensie, mijn antwoorden op de vragen die de fracties van CDA, SP, VVD en Groenlinks hebben gesteld in de vaste commissies voor Financiën en Verkeer en Waterstaat n.a.v. mijn brief d.d. 27 augustus 2008.

Mochten de vaste commissies daaraan behoefte hebben, dan kunnen mijn ambtenaren samen met het Gemeenschappelijk Ontwikkelingsbedrijf een technische briefing verzorgen om op een aantal technische punten een nadere toelichting dan wel verheldering te geven.

Ik hoop hiermee uw vragen afdoende te hebben beantwoord.

Hoogachtend,

de minister van Financiën

Wouter Bos
User avatar
wolf32
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 721
Joined: 03 Feb 2007, 19:00
Type of spotter: Military filmer
Contact:

Post by wolf32 »

Hier is idd zichtbaar dat waar de touchdown markings lagen op het beton op baankoppen 24 en 06 zijn geasfalteerd, reden onbekend.
Image
User avatar
topgun1984
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2007, 06:45
Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
Location: Gorinchem
Contact:

Post by topgun1984 »

misschien hier een hele grote Dragstrip van maken:P?


Ook leuk.... door de weeks vliegtuigen.... in het weekend DRAGRACES :P.... (doen ze op het stripje bij drachten ook)
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
Image
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Post by Rockville »

Schipholvluchten mogelijk ook naar andere regio

DEN HAAG -
Niet alleen Eindhoven en Lelystad maar ook andere regionale vliegvelden zoals Maastricht, Groningen, Rotterdam en Twente komen in aanmerking om vluchten van Schiphol over te nemen.

,,We kijken eerst naar Eindhoven en Lelystad, maar het verplaatsen van vluchten naar andere regionale vliegvelden behoort ook tot de mogelijkheden'', zei vrijdag verkeersminister Camiel Eurlings na de wekelijkse ministerraad.

Het kabinet nam daar het advies over van de commissie onder leiding van oud-minister Hans Alders. Daarin staat dat Schiphol mag groeien tot 510.000 vluchten in 2020 als de overige verwachte 70.000 vluchten naar Eindhoven en Lelystad gaan.

ANP | Gepubliceerd op 10 oktober 2008, 17:56
User avatar
Bassie76
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 377
Joined: 25 Sep 2003, 21:04
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: Bassie76
Location: Oldenzaal
Contact:

Post by Bassie76 »

Ook een soort van doorstart, er wordt nu kaas gerijpt en ham gedroogd op het veld :o
Ook een idee voor Soesterberg? :wink:
http://www.tctubantia.nl/regio/twente/3 ... unkers.ece
User avatar
wolf32
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 721
Joined: 03 Feb 2007, 19:00
Type of spotter: Military filmer
Contact:

Post by wolf32 »

In een ver verleden hebben al "kaasjagers" gestaan op vliegbasis Twente.
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Post by Polecat »

wat wel interessant wasin dat artikel, de mensen van de dienst Domeinen die deze verhuur van infrastructuur cordineren zeiden dat er al/pas in 2010 definitief beslist zal worden over de toekomst van twente als vliegveld...
In dezelfde krant stond enige weken geleden trouwens een column van een Tweede Kamerlid van de VVD die perse wil dat er zeer snel beslist wordt om het charterseizoen van 2009 niet te missen in het geval van een positief besluit...

KWW zeggen ze dan hier (kiek'n wat' wordt...)
Last edited by Polecat on 26 Oct 2008, 14:28, edited 1 time in total.
I have never drunk milk, and I never will . . . .
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 11978
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Post by ebauer »

Bassie76 wrote:Ook een soort van doorstart, er wordt nu kaas gerijpt en ham gedroogd op het veld :o
Ook een idee voor Soesterberg? :wink:
http://www.tctubantia.nl/regio/twente/3 ... unkers.ece
Laat maar zitten...
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
User avatar
Bassie76
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 377
Joined: 25 Sep 2003, 21:04
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: Bassie76
Location: Oldenzaal
Contact:

Post by Bassie76 »

Toch geen doorstart (als het aan Bos ligt):
http://www.tctubantia.nl/regio/twente/3 ... Twente.ece :cry:
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Post by Polecat »

da's weer goed nieuws he... :( (not)


en de Luchtmacht laat ook steeds sterker doorschemeremn dat ze geen enkele belangstelling zouden hebben voor het veld.. Enige scenario zou misschien zijn dat Schiphol zoveel belang heeft bij Eindhoven dat ze de KLu daar uit zouden kopen, want het blijft natuurlijk primair een vliegbasis met civiel medegebruik en niet andersom...

Begin het langzamerhand een beetje somber in te zien voor twente eerlijkgezegd...
I have never drunk milk, and I never will . . . .
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Post by Rockville »

Kabinet wil vliegveld Twente permanent openhouden

DEN HAAG - Het kabinet wil het vliegveld Twente permanent openhouden. Er wordt al gesproken met potentiële kandidaten voor de exploitatie.
Het ministerie van Financiën heeft dat vrijdag bekendgemaakt. Met deze stap wordt de zoektocht naar een tijdelijke exploitant gestaakt. Volgens het kabinet kan de luchthaven van belang zijn gezien de voorstellen van een commissie onder leiding van Hans Alders om op termijn vluchten te verplaatsen van Schiphol naar regionale vliegvelden. Volgens Alders is een verdere groei van Schiphol alleen mogelijk als 70.000 vluchten worden verplaatst. Daarvoor zijn ook de vliegvelden in Lelystad en Eindhoven in beeld.

Vliegveld Twente bevindt zich op een groot grondgebied. Daarnaast zijn er volgens het kabinet verder goede voorzieningen aanwezig.
De afgelopen tijd werd gezocht naar een tijdelijke exploitant. Die zoektocht verliep moeizaam. Het laagste gevraagde bedrag lag uiteindelijk ruim boven het beschikbare budget.

Telegraaf, vr 14 nov 2008, 17:31
User avatar
Bassie76
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 377
Joined: 25 Sep 2003, 21:04
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: Bassie76
Location: Oldenzaal
Contact:

Post by Bassie76 »

Afgelopen maanden kwam er vanuit Den Haag geen enkel positief signaal richting vliegveld Twente. Toch werden er in die tijd allerlei werkzaamheden, o.a. aan de baan, uitgevoerd. Het lijkt mij dan dat toen al bekend was dat er weer gevlogen zou gaan worden van het veld. Anders doe je deze investeringen niet!
Ondertussen weten de lokale politici van niks en zijn er allerlei adviesbureaus en commissies bezig geweest met alternatieve invullingen van het veld.
Ik vraag mij dan af wie hier nu wie voor de gek zit te houden? :roll:
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3519
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Post by aviodromefriend »

Bassie76 wrote:Ik vraag mij dan af wie hier nu wie voor de gek zit te houden? :roll:
Dat heeft niets met voor de gek houden te maken. Dat heet "politiek" of als je het nog duidelijker wilt hebben "politieke spelletjes".
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Post Reply

Return to “'t Praethuys”