TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
arkeflyfan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 263
Joined: 24 Apr 2008, 17:22

Post by arkeflyfan »

hallo,

ik was vorige week op vakantie geweest naar Mallorca.
toen ik in de bus zat opweg naar de luchthaven (PMI) zag ik 2 Boeings 737-900ER van Futura staan op het platform, samen met nog 2 Boeings 737-800WL.
ik denk dat het nu niet lang meer zal duren voordat die 2 Boeings naar OR gaan.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

arkeflyfan wrote:hallo,

ik was vorige week op vakantie geweest naar Mallorca.
toen ik in de bus zat opweg naar de luchthaven (PMI) zag ik 2 Boeings 737-900ER van Futura staan op het platform, samen met nog 2 Boeings 737-800WL.
ik denk dat het nu niet lang meer zal duren voordat die 2 Boeings naar OR gaan.
EC-KQR B737-900 WL nu verwacht op 14 mei 2008

STA 11.00 OR091 PMI PMI 73J

zie ook topic EHAM 14-05-2008
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

Volgens mijn info komt de EC-KQQ eerst en komt de EC-KQR een maandje later.

Info komt van Arke zelf.

Wait and see... ;)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

cHabu wrote:Volgens mijn info komt de EC-KQQ eerst en komt de EC-KQR een maandje later.

Info komt van Arke zelf.

Wait and see... ;)
Volgens planespotters.net is de EC-KQR eerst aan de beurt, maar idd, wait and see, niets is zo veranderlijk als.... :wink:

Zelf vlieg ik 22-05 met de 73J terug uit Arrecife met TFL, dus ben benieuwd
(heen 15-5 met een 738, dus PH TFA of EC-JHV...)

Ben wel erg benieuwd naar het C/S van de -900, wellicht dat jij hier al iets meer van weet Chris?
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Post by Bank_angle »

hee de eerste 737 - 900 is er als ik het goed zag .. vandaag gezien.. aan de pier..! en hij is in arkefly kleuren teminste dezelfde kleuren als de de 767 s X en Y!
arkeflyfan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 263
Joined: 24 Apr 2008, 17:22

Post by arkeflyfan »

inderdaad

op airliners.net staat er al een foto van de PH-KQR in de OR kleuren
ivo de groot

Post by ivo de groot »

ec regi
arkeflyfan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 263
Joined: 24 Apr 2008, 17:22

Post by arkeflyfan »

EC-KQR
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Gerucht gaat binnen ArkeFly dat de aloude PH-MCV, welke in november 2007 terug is gegaan naar de leasemaatschappij en nu "vliegt" voor VARIG weer teruggehaald gaat worden door OR...

Dit om de vloot te versterken nu de dreamliners nog langer op zich laten wachten en de -Q, (PH-AHQ, niet de EC-KQQ :wink: ) -X en -Y ondertussen steeds meer op leeftijd raken en hun OPS daarmee afneemt...

Wordt vervolgd, let's wait and see :wink:
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

B767-300ER wrote:Dit om de vloot te versterken nu de dreamliners nog langer op zich laten wachten en de -Q, (PH-AHQ, niet de EC-KQQ :wink: ) -X en -Y ondertussen steeds meer op leeftijd raken en hun OPS daarmee afneemt...
Als ik Arke was, dan zou ik als tussen oplossing kijken naar vliegtuigen die niet zo 'storingsgevoelig' zijn, als tussenoplossing....

(en dus niet de MCV terughalen...)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

cHabu wrote:
B767-300ER wrote:Dit om de vloot te versterken nu de dreamliners nog langer op zich laten wachten en de -Q, (PH-AHQ, niet de EC-KQQ :wink: ) -X en -Y ondertussen steeds meer op leeftijd raken en hun OPS daarmee afneemt...
Als ik Arke was, dan zou ik als tussen oplossing kijken naar vliegtuigen die niet zo 'storingsgevoelig' zijn, als tussenoplossing....

(en dus niet de MCV terughalen...)
Was de MCV zo storingsgevoelig dan? Ik heb geen idee, het meest van de tijd heeft deze kist voor BMI gevlogen toch?
Veel andere 767's liggen niet voor het oprapen. De tegenhanger de A330 zijn in leaseprijs weer vele malen (tot wel 3x) duurder...
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Post by James »

Van eind Juni tot eind Augustus gaan ze met een kist van Spanair vliegen types is nog een beetje onduidelijk :wink:
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
jfaltena
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3005
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: jfaltena
Location: Home or @ any Airfield

Post by jfaltena »

B767-300ER wrote:Was de MCV zo storingsgevoelig dan? Ik heb geen idee, het meest van de tijd heeft deze kist voor BMI gevlogen toch?
Veel andere 767's liggen niet voor het oprapen. De tegenhanger de A330 zijn in leaseprijs weer vele malen (tot wel 3x) duurder...
MCV werd niet door BMI onderhouden op Heathrow... en de dagelijkse retourtjes tussen LHR en Saudia hebben behoorlijk wat stof doen opwaaien, gok ik ;)

Het zal wel neerkomen op een kosten-baten analyse: weegt de duurdere lease van bijv. een A330 op tegen de kosten van de vertragings-bijdragen die ze tot nu toe al hebben moeten uitkeren...
(de laatste opmerking is puur speculatief; ik heb geen harde cijfers hierover)

Grtz, John
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

jfaltena wrote: Het zal wel neerkomen op een kosten-baten analyse: weegt de duurdere lease van bijv. een A330 op tegen de kosten van de vertragings-bijdragen die ze tot nu toe al hebben moeten uitkeren...
(de laatste opmerking is puur speculatief; ik heb geen harde cijfers hierover)

Grtz, John
Moah, zover ik het heb kunnen volgen zijn er de laatste paar maanden weinig vertragingen geweest >24 uur, tov van de laatste paar maanden in 2007/begin 2008. ldus die kosten zullen wel meevallen
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Post by Bank_angle »

Gerucht van de mcv is volgens mij niet waar... nu de 787 is uitgelopen en vertraagd is met 27 maanden en de leasecontracten ook ten einde lopen in 2010 volgens mij.. persoonlijk denk ik dat ze veel gaan uitwisselen onder de tui groep met thomson en jetairfly en first choice aangezien die kisten genoeg hebben! een andere mogelijkheid mischien 777 ? ? ?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”