Klopt. Maar kan en mag je op 3 motoren vertrekken. Dat bedoelde ik meerpjotrtje wrote:Da's wat anders, die vertrok op 4 motoren en vloog met een inop verder ipv terug te keren...
Wellicht weet 76-er dit?
Klopt. Maar kan en mag je op 3 motoren vertrekken. Dat bedoelde ik meerpjotrtje wrote:Da's wat anders, die vertrok op 4 motoren en vloog met een inop verder ipv terug te keren...
Er past geen motor van de 744 in de cargo ruimte van een FullPassenger.FredvZ wrote:De PH-BFB vertrekt op dit moment als KL9865 naar Curaçao.76-er wrote:7 Nieuwe fanblades voor BFL, maar nog steeds vibratie bij het proefdraaien. Nu dus maar even wachten op een nieuwe motor. Iemand enig idee hoe KL denkt die motor daar af te leveren? Combi sturen? Vrachtbak stukje om laten vliegen?
Geen combi, maar zal vast de benodigde onderdelen aan boord hebben.
Klopt, KL9865 met de BFB is leeg die kant op voor de pax.787-8 wrote:
Denk zomaar dat de passagiers nu opgehaald gaan worden en dat een motor op een andere manier wordt ingevlogen...
Nee aangezien er alleen combi's uit gaan in 2017. Tenzij ze een combi ombouwen naar full pax maar dan zit je alsnog met een grote check die gedaan moet worden en de kosten die daarbij komen kijken.jet380 wrote:De kist op cur klaar maken voor de woestijjn en san die eruit ipv de eerst volgende is zeker geen optie?
Op en quad en tri-jet mag je met een motor inop vertrekken, maar dat betreft alleen een lege ferry vlucht met een speciaal daarvoor gecertificeerde bemanning. Goedkeuring door de autoriteiten is ook een vereiste.787-8 wrote:Maar kan en mag je op 3 motoren vertrekken. Dat bedoelde ik meer
Wellicht weet 76-er dit?
Nee. Waarom zou je?jet380 wrote:De kist op cur klaar maken voor de woestijjn en san die eruit ipv de eerst volgende is zeker geen optie?
Heeft KLM nog combi's die naar Full Pax kunnen dan. Dacht dat dat er maar 2 waren en dat dat bij alle 2 reeds was gebeurd (BFH en BFY)Biem wrote:Nee aangezien er alleen combi's uit gaan in 2017. Tenzij ze een combi ombouwen naar full pax maar dan zit je alsnog met een grote check die gedaan moet worden en de kosten die daarbij komen kijken.jet380 wrote:De kist op cur klaar maken voor de woestijjn en san die eruit ipv de eerst volgende is zeker geen optie?
Dank je wel 76-er76-er wrote:Op en quad en tri-jet mag je met een motor inop vertrekken, maar dat betreft alleen een lege ferry vlucht met een speciaal daarvoor gecertificeerde bemanning. Goedkeuring door de autoriteiten is ook een vereiste.787-8 wrote:Maar kan en mag je op 3 motoren vertrekken. Dat bedoelde ik meer
Wellicht weet 76-er dit?
Bij een motorstoring na V1 bij een reguliere lijnvlucht is eventueel doorvliegen naar je bestemming (of een ander vliegveld) wel mogelijk als je aan een aantal voorwaarden voldoet. Ten eerste moet je natuurlijk voldoende brandstof bij je hebben. Met een motor minder kun je niet zo hoog vliegen als wat er oorspronkelijk gepland is en dat resulteert in een hoger verbruik. Dat je aerodynamisch gezien nogal 'krom' vliegt helpt natuurlijk ook niet. Maar wat belangrijker is, is dat je na een motorstoring met een quad/tri-jet een soort van Etops wordt: je moet ten allen tijde binnen 90 minuten vliegen van een geschikte luchthaven blijven en daarnaast genoeg vermogen hebben om voldoende hoogte te kunnen behouden mocht een tweede motor de geest geven. De beroemde BA vlucht voldeed aan deze voorwaarden, van LA naar de UK is er altijd wel een vliegveld binnen 90 minuten te vinden. Op CUR-AMS dus niet, tenzij je een hele noordelijke route gaat vliegen. En daar heb je natuurlijk niet voor getankt.
In other news: MPS to the rescue!
Dinsdag maakt de reguliere MP vlucht een extra tussenstop in CUR om een nieuwe CF6 af te leveren. Oh, de ironie.
Dat klopt en zal met het huidige business model ook wel zo blijven. Zoals het er nu uit ziet (rond breakeven) blijven de freighters nog wel even vanwege de toegevoegde waarde voor het AFKL vrachtbedrijf als geheel. Boekhoudkundig wordt alles wel wat minder schimmig nu het vrachtbedrijf geen vergoeding aan passage meer hoeft te betalen voor ongebruikte ruimte in pax toestellen. Minder vestzak-broekzak dus.787-8 wrote:Hoezo pas of al eind 2020?
De hele full freight operatie is nu al niet rendabel.
76-er wrote:Op en quad en tri-jet mag je met een motor inop vertrekken, maar dat betreft alleen een lege ferry vlucht met een speciaal daarvoor gecertificeerde bemanning. Goedkeuring door de autoriteiten is ook een vereiste.787-8 wrote:Maar kan en mag je op 3 motoren vertrekken. Dat bedoelde ik meer
Wellicht weet 76-er dit?
Bij een motorstoring na V1 bij een reguliere lijnvlucht is eventueel doorvliegen naar je bestemming (of een ander vliegveld) wel mogelijk als je aan een aantal voorwaarden voldoet. Ten eerste moet je natuurlijk voldoende brandstof bij je hebben. Met een motor minder kun je niet zo hoog vliegen als wat er oorspronkelijk gepland is en dat resulteert in een hoger verbruik. Dat je aerodynamisch gezien nogal 'krom' vliegt helpt natuurlijk ook niet. Maar wat belangrijker is, is dat je na een motorstoring met een quad/tri-jet een soort van Etops wordt: je moet ten allen tijde binnen 90 minuten vliegen van een geschikte luchthaven blijven en daarnaast genoeg vermogen hebben om voldoende hoogte te kunnen behouden mocht een tweede motor de geest geven. De beroemde BA vlucht voldeed aan deze voorwaarden, van LA naar de UK is er altijd wel een vliegveld binnen 90 minuten te vinden. Op CUR-AMS dus niet, tenzij je een hele noordelijke route gaat vliegen. En daar heb je natuurlijk niet voor getankt.
Weet je het zeker? Bij mijn weten is de 90 minuten regel uitsluitend van toepassing op 'terrain clearance'. En daar heb je, als de golven niet al te hoog zijn, niet veel last van op een vlucht van CUR naar AMS....
In other news: MPS to the rescue!
Dinsdag maakt de reguliere MP vlucht een extra tussenstop in CUR om een nieuwe CF6 af te leveren. Oh, de ironie.
76-er wrote:Dat klopt en zal met het huidige business model ook wel zo blijven. Zoals het er nu uit ziet (rond breakeven) blijven de freighters nog wel even vanwege de toegevoegde waarde voor het AFKL vrachtbedrijf als geheel. Boekhoudkundig wordt alles wel wat minder schimmig nu het vrachtbedrijf geen vergoeding aan passage meer hoeft te betalen voor ongebruikte ruimte in pax toestellen. Minder vestzak-broekzak dus.787-8 wrote:Hoezo pas of al eind 2020?
De hele full freight operatie is nu al niet rendabel.
Heb het even opgezocht, maar het is En-En.Bennie wrote:
Weet je het zeker? Bij mijn weten is de 90 minuten regel uitsluitend van toepassing op 'terrain clearance'. En daar heb je, als de golven niet al te hoog zijn, niet veel last van op een vlucht van CUR naar AMS....