EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Forum rules
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Begin volgende week wordt er meer informatie gegeven door de luchthaven
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- rayadam
- Scramble Die-Hard
- Posts: 616
- Joined: 27 Mar 2011, 22:48
- Type of spotter: Nummers
- Subscriber Scramble: Ja
- Location: Noorden
- Contact:
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
http://www.telegraaf.nl/telesport/22269 ... top__.html
Zelfs de Eredivisie moet er onder leiden. Zal Opstelten zijn zin krijgen.
Zelfs de Eredivisie moet er onder leiden. Zal Opstelten zijn zin krijgen.
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Anderhalve maand voordat het zover is krijgen clubs te horen dat voetbalduels geschrapt worden en passagiers blijkbaar dat hun vlucht geannuleerd wordt. Je vraagt je af of dat niet eerder had gekund...
Greetz,
Patrick
Patrick
- Key
- Site Admin
- Posts: 11246
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
En voor de verandering een stukje hiervandaan naar de EHAM area gemept... Relevante vraag & antwoord over regulier verkeer!
Erik
Erik
What four words, Jimmy!?!
-
- Scramble Senior
- Posts: 332
- Joined: 12 Sep 2007, 11:36
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Vriescheloo (Oost Groningen)
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
En er zijn al berichten gepubliceerd (ik weet niet precies meer waarin, maar meerdere bronnen) dat eventuele vertraging van vluchten door dit evenement voor (niet DOOR) de luchtvaartmaatschappijen als overmacht zal worden beschouwd, zodat vertragingsclaims van passagiers geen kans hebben.Key wrote:En voor de verandering een stukje hiervandaan naar de EHAM area gemept... Relevante vraag & antwoord over regulier verkeer!
Erik
Groeten van Ab Gobets.
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Cancellations van vluchten door airlines vanwege tekort van capaciteit op Schiphol worden gezien als overmacht. (force majeur).
Het ministerie van Transport en Milieu heeft aan de wereldwijde slotcoordination verzocht om deze aflastingen niet te bestraffen met minder slots in de toekomst. Als airlines namelijk minder vluchten maken dan gekregen slots krijgen ze de volgende keer minder slots.
Of deze overmacht ook betekent dat bij vertragingen passagiers geen vergoeding krijgen weet ik niet. Ik vermoed van wel.
hieronder stukje uit brief via http://www.slotcoordination.nl/page.asp?tc=nss2014:
In order to stimulate that all airlines take this severe capacity reduction into
account and cancel flights where possible in the interest of the summit, we have
requested the Airport Coordination Netherlands to not apply the 80-20 rule of the
IATA Worldwide Slot Guidelines (codified in EU Regulation 95/93 as amended) for
all commercial airlines that operate via Schiphol Airport during and around 24 and
25 March 2014 in order to guarantee that they will not face potential loss of
historical precedence for those slots in the next equivalent scheduling season at
Schiphol Airport.
Het ministerie van Transport en Milieu heeft aan de wereldwijde slotcoordination verzocht om deze aflastingen niet te bestraffen met minder slots in de toekomst. Als airlines namelijk minder vluchten maken dan gekregen slots krijgen ze de volgende keer minder slots.
Of deze overmacht ook betekent dat bij vertragingen passagiers geen vergoeding krijgen weet ik niet. Ik vermoed van wel.
hieronder stukje uit brief via http://www.slotcoordination.nl/page.asp?tc=nss2014:
In order to stimulate that all airlines take this severe capacity reduction into
account and cancel flights where possible in the interest of the summit, we have
requested the Airport Coordination Netherlands to not apply the 80-20 rule of the
IATA Worldwide Slot Guidelines (codified in EU Regulation 95/93 as amended) for
all commercial airlines that operate via Schiphol Airport during and around 24 and
25 March 2014 in order to guarantee that they will not face potential loss of
historical precedence for those slots in the next equivalent scheduling season at
Schiphol Airport.
- J.v.Heteren
- Scramble Rookie
- Posts: 89
- Joined: 17 Sep 2004, 12:46
- Subscriber Scramble: Jan van Heteren
- Location: Sliedrecht
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Wat een drama wordt er van gemaakt.
Die paar extra vliegtuigen . . . .
Hoe doen ze dat op Brussel als er weer een topontmoeting is met een hele groep bobo's?
En op Zurich met de WEF bijvoorbeeld?
Die paar extra vliegtuigen . . . .
Hoe doen ze dat op Brussel als er weer een topontmoeting is met een hele groep bobo's?
En op Zurich met de WEF bijvoorbeeld?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Tussen de WEF en deze top zit zon 50 topleiders verschil tussen, Zie eerder dit topic.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
40 tot 50 extra vliegtuigen parkeren op een landingsbaan waardoor capaciteit wordt beperkt is toch iets anders dat de gemiddelde EU-meeting in Brussel of de WEF (waar minder dan 10 wereldleiders komen)
- Einstein
- Scramble Junior
- Posts: 141
- Joined: 11 Jul 2007, 17:19
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Einstein
- Location: Somewhere between Volkel & Gilze-Rijen
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Joepie, geen voetbal dat weekend. Aan de andere kant: dat zal op TV wel vervangen worden door nog meer gepraat erover
-
- Scramble Senior
- Posts: 332
- Joined: 12 Sep 2007, 11:36
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Vriescheloo (Oost Groningen)
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Marcelb wrote:
Of deze overmacht ook betekent dat bij vertragingen passagiers geen vergoeding krijgen weet ik niet. Ik vermoed van wel.
.
Volgens de Europese wetgeving hebben passagiers in principe recht op vergoeding bij een vertraging van meer dan 3 uur, tenzij er sprake was van overmacht. Tot nog toe is door de rechter alleen beroep op overmacht geaccepteerd in geval van door de natuur ingegeven beperkingen, zoals bij voorbeeld de aswolk. Om een massale stroom claims voor te zijn is nu het advies uitgebracht dat de top voor de luchtvaartmaatschappijen overmacht is en in het algemeen zal de rechtspraak dit advies volgens mij wel volgen.
Ik heb het waarschijnlijk in een juridische publicatie op internet gelezen maar ik heb het nog niet terug kunnen vinden.
Groeten van Ab Gobets.
- Einstein
- Scramble Junior
- Posts: 141
- Joined: 11 Jul 2007, 17:19
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Einstein
- Location: Somewhere between Volkel & Gilze-Rijen
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Gelukkig hebben we nog altijd een onafhankelijke rechterlijke macht die met een dergelijk "advies" niets hoeft te doen. Dus vraag ik mij af waarop de mening dat de rechtspraak het advies wel zal volgen is gebaseerd.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Ab, er zijn zat andere omstandigheden geweest waarin de airline zich met succes heeft kunnen beroepen op overmacht, ook buiten de natuur om.polderbaan wrote:Marcelb wrote:
Of deze overmacht ook betekent dat bij vertragingen passagiers geen vergoeding krijgen weet ik niet. Ik vermoed van wel.
.
Volgens de Europese wetgeving hebben passagiers in principe recht op vergoeding bij een vertraging van meer dan 3 uur, tenzij er sprake was van overmacht. Tot nog toe is door de rechter alleen beroep op overmacht geaccepteerd in geval van door de natuur ingegeven beperkingen, zoals bij voorbeeld de aswolk. Om een massale stroom claims voor te zijn is nu het advies uitgebracht dat de top voor de luchtvaartmaatschappijen overmacht is en in het algemeen zal de rechtspraak dit advies volgens mij wel volgen.
Ik heb het waarschijnlijk in een juridische publicatie op internet gelezen maar ik heb het nog niet terug kunnen vinden.
Groeten van Ab Gobets.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Grappig, in mijn herinnering was er nu juist weer heel erg veel commotie omdat die aswolk juist GEEN reden was om op overmacht terug te vallen. Enig zoeken heeft me weinig opgeleverd, behalve dit topic op fok.nl. Nou weet ik niet hoe goed die bron is, dus als iemand anders een betere bron heeft graag, maar volgens mij was die aswolk dus geen overmacht en in dit geval denk ik dat het ook niet gaat gelden. Per definitie kan je je al afvragen of een evenement waarvan de consequenties twee maanden van te voren al bekend zijn wel overmacht kan zijn.B767-300ER wrote:Ab, er zijn zat andere omstandigheden geweest waarin de airline zich met succes heeft kunnen beroepen op overmacht, ook buiten de natuur om.polderbaan wrote:Tot nog toe is door de rechter alleen beroep op overmacht geaccepteerd in geval van door de natuur ingegeven beperkingen, zoals bij voorbeeld de aswolk.
Gepland == geen overmacht.
Erwin
- Einstein
- Scramble Junior
- Posts: 141
- Joined: 11 Jul 2007, 17:19
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Einstein
- Location: Somewhere between Volkel & Gilze-Rijen
Re: EHAM 24-25 March 2014 Nuclear Security summit, off topic
Hoi Erwin,
De rechtbank Haarlem heeft in drie zaken (en dat zijn de enige uitspraken die ik heb kunnen achterhalen) het beroep op overmacht wegens de aswolk gehonoreerd.
Groeten,
De rechtbank Haarlem heeft in drie zaken (en dat zijn de enige uitspraken die ik heb kunnen achterhalen) het beroep op overmacht wegens de aswolk gehonoreerd.
Groeten,