KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 544
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Biem wrote:
Fiets wrote:Modification planning KLM 777-300 (new WBC)

Registration back in service
PH-BVA 16jun2016
PH-BVB sep2016
PH-BVC okt2016
PH-BVD nov2016
PH-BVF dec2016
PH-BVG jan2017
PH-BVI feb2017
PH-BVK mrt2017

Modification will take about 3 weeks. Only BVA takes longer as it also includes the certification programme.

Klopt deze planning nog?
De BVG is eergisteren weer in gebruik gegaan, die liep dus wat voor. De A, B, C, D, F zijn klaar. Soms duurt het een paar dagen voor men aan de volgende begint, de BVI is nog in gebruik momenteel.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Wat is de exacte delivery date van PH-BVS in februari?
JohnJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 145
Joined: 05 Sep 2004, 14:49
Subscriber Scramble: JohnJ

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by JohnJ »

poereng wrote:De BFY moet inderdaad ook de nieuwe livery krijgen tijdens diens D-check later dit jaar, daarmee zijn KLM Asia 747's dan history.

Omdat de BFN doorvliegt gaat de BFF er dit jaar einde zomerdienst al uit...

Groeten,
Roel
Goedenavond,

Mbt de D-checks van de BFN en BFY; is het al bekend voor wanneer deze gepland staan? Ergens in het voor-/najaar heb ik begrepen, maar dat is vrij ruim genomen :)

Bedankt!
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

BFN D-check vanaf eind maart 2017 (+/- 7 weken statijd).
BFY D-check vanaf eind oktober 2017 (+/- 6 weken statijd).
Locaties weet ik zo niet, maar kans groot op Xiamen.
Groeten, Roel
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22169
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

poereng wrote:BFN D-check vanaf eind maart 2017 (+/- 7 weken statijd).
BFY D-check vanaf eind oktober 2017 (+/- 6 weken statijd).
Locaties weet ik zo niet, maar kans groot op Xiamen.
Groeten, Roel
D-check slot klopt proceies met deze aanpassing in de dienstregeling,

http://www.routesonline.com/news/38/air ... hlight=KLM

CUR krijgt die weken een 773 ipv B747 Full pax.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22169
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

...voor eventuele geïnteresseerden...
http://www.mt.nl/business/krappe-eeuw-k ... uur/530188
Krappe eeuw KLM: de Sky leek de limit, maar toen viel de muur
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Was al eerder gemeld

Betreft de PHHSD en de PHHSE
Overigens pas in Q2 als ik het wel heb.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Toch nog 2 extra 330-200s er uit:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot

Uit het artikel wordt niet duidelijk of de 'nieuwe' businessclass stoelen tweedehandsjes van uitgefaseerde -400s zijn of nieuw.

En zo blijven er dus maar 11 Airbii over, jammer. 2-4-2 Is altijd beter dan 3-4-3 of 3-3-3. Laat straks die NEO's maar komen wat mij betreft. (Dream on..)
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

76-er wrote:Toch nog 2 extra 330-200s er uit:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot

Uit het artikel wordt niet duidelijk of de 'nieuwe' businessclass stoelen tweedehandsjes van uitgefaseerde -400s zijn of nieuw.

En zo blijven er dus maar 11 Airbii over, jammer. 2-4-2 Is altijd beter dan 3-4-3 of 3-3-3. Laat straks die NEO's maar komen wat mij betreft. (Dream on..)
Ik denk dat de KLM A330-800 of A330-900 nooit zal kopen, want ze passen bijna nooit goed in de vloot van de KLM.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 544
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Berven1 wrote:
76-er wrote:Toch nog 2 extra 330-200s er uit:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot

Uit het artikel wordt niet duidelijk of de 'nieuwe' businessclass stoelen tweedehandsjes van uitgefaseerde -400s zijn of nieuw.

En zo blijven er dus maar 11 Airbii over, jammer. 2-4-2 Is altijd beter dan 3-4-3 of 3-3-3. Laat straks die NEO's maar komen wat mij betreft. (Dream on..)
Ik denk dat de KLM A330-800 of A330-900 nooit zal kopen, want ze passen bijna nooit goed in de vloot van de KLM.
De A330-900 kan ongeveer hetzelfde als de 787-9 met twee verschillen: het bereik is 1000 mijl minder en het verbruik iets hoger maar de afschrijving is veel lager.
Wat me ook opvalt is dat de wide body vloot in 2017 afneemt. Sinds de uitfasering van de eerste 747 ging het gelijk op (6 747 en 4 Airbussen tegen 8 789 en 2 77W). In 2017 zou het dan 4 747 en 2 Airbussen worden tegen 2 789 en 2 77W.
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

Inkjet wrote:
Berven1 wrote:
76-er wrote:Toch nog 2 extra 330-200s er uit:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot

Uit het artikel wordt niet duidelijk of de 'nieuwe' businessclass stoelen tweedehandsjes van uitgefaseerde -400s zijn of nieuw.

En zo blijven er dus maar 11 Airbii over, jammer. 2-4-2 Is altijd beter dan 3-4-3 of 3-3-3. Laat straks die NEO's maar komen wat mij betreft. (Dream on..)
Ik denk dat de KLM A330-800 of A330-900 nooit zal kopen, want ze passen bijna nooit goed in de vloot van de KLM.
De A330-900 kan ongeveer hetzelfde als de 787-9 met twee verschillen: het bereik is 1000 mijl minder en het verbruik iets hoger maar de afschrijving is veel lager.
Wat me ook opvalt is dat de wide body vloot in 2017 afneemt. Sinds de uitfasering van de eerste 747 ging het gelijk op (6 747 en 4 Airbussen tegen 8 789 en 2 77W). In 2017 zou het dan 4 747 en 2 Airbussen worden tegen 2 789 en 2 77W.
Mee eens, maar afname van de widebody vloot is tijdelijk zodat de KLM na 2020 ook mogelijk nieuwe orders gaat plaatsen voor Airbus A350-1000 of Boeing 777-8 of 9X. Er is ook mogelijkheid dat de KLM naast 7 bestelde Boeing 787-10, ook meer toestellen van Boeing 787-10 gaat bestellen.

Wat je ook bedoelt over Airbus A330-900 is mogelijk niet interessant voor de KLM, terwijl een groot verschil is in vliegbereik is tussen B787-9 en A330-900. Ik gok het dan dat de KLM na 2020 weer op all Boeing-vloot overschakelt dan met een paar Airbussen in de vloot te houden. Terwijl nieuwere Boeings steeds verder vliegt dan de Airbus is opmerkelijk en zie je ook grote verschil in verbruik van kerosine per stoel. Met name denk ik dat Boeing 777-9X een zeer interessante kandidaat is voor vervanging van Boeing 777-200ER en later Boeing 777-300ER. Wie zal het zeggen
User avatar
Fiets
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 277
Joined: 09 Dec 2008, 10:37
Type of spotter: S5F2
Subscriber Scramble: HR
Location: Schiphol/Hoofddorp

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Fiets »

Inkjet wrote:
Berven1 wrote:
76-er wrote:Toch nog 2 extra 330-200s er uit:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot

Uit het artikel wordt niet duidelijk of de 'nieuwe' businessclass stoelen tweedehandsjes van uitgefaseerde -400s zijn of nieuw.

En zo blijven er dus maar 11 Airbii over, jammer. 2-4-2 Is altijd beter dan 3-4-3 of 3-3-3. Laat straks die NEO's maar komen wat mij betreft. (Dream on..)
Ik denk dat de KLM A330-800 of A330-900 nooit zal kopen, want ze passen bijna nooit goed in de vloot van de KLM.
De A330-900 kan ongeveer hetzelfde als de 787-9 met twee verschillen: het bereik is 1000 mijl minder en het verbruik iets hoger maar de afschrijving is veel lager.
Wat me ook opvalt is dat de wide body vloot in 2017 afneemt. Sinds de uitfasering van de eerste 747 ging het gelijk op (6 747 en 4 Airbussen tegen 8 789 en 2 77W). In 2017 zou het dan 4 747 en 2 Airbussen worden tegen 2 789 en 2 77W.
KLM faseert vaak toestellen uit aan het einde van de zomerdienst terwijl de nieuwe toestellen vaak in het voorjaar worden afgeleverd. 's Winters heeft men ook minder vluchten, dus dat komt dan goed uit. Als je de vloot per 1 juli per jaar bekijkt, zie je dat die nagenoeg net zo groot is als voorgaande jaren. De twee A330's gaan er pas aan het einde fan het jaar uit, dus per zomer bekeken is het saldo 4 eruit, 4 erin.
Rgds/Henk
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1875
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

Vraag: Worden er gedurende het winterseizoen 2016/2017 nog KLM vliegtuigen in de aangepaste nieuwe beschildering gespoten?

Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Post Reply

Return to “'t Praethuys”