Transavia praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

patric wrote: 02 Jul 2024, 17:32
nick777 wrote: 02 Jul 2024, 16:01
Inkjet wrote: 01 Jul 2024, 06:30 Verwar de problemen in de luchtvaart als geheel niet met problemen in een bedrijf. Of problemen in de samenleving, zoals een tekort van meer dan 60.000 technici.

https://www.telegraaf.nl/financieel/162 ... e-situatie
schrijft de telegraaf dat zegt al gelijk genoeg

Het is echt wel onrustig binnen HV er schijnen dit jaar nog een fiks aantal man over te stappen naar de KLM. Dit gaat voor een co piloten tekort zorgen op termijn. TD zijn ook veel te veel tekorten wordt racen als het zomerseizoen in volle gang is.
flyer11_
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 28
Joined: 07 Dec 2023, 17:14

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by flyer11_ »

Ik denk dat tekorten aan piloten voor de A321neo wel (deels) te voorkomen waren. Wat Transavia had kunnen doen is direct na de order van de neo’s een aantal A321ceo’s aanschaffen (of leasen), en die gebruiken om de piloten om te scholen, wat ook extra capaciteit zou hebben geleverd. Ze hadden dan 2 jaar de tijd om voldoende piloten om te scholen, en dan had je deze problemen nu niet gehad. Jet2 heeft ook enkele A321’s in dienst gehad voordat zij hun A321neo’s in ontvangst namen.
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 734
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

flyer11_ wrote: 02 Jul 2024, 23:23 Ik denk dat tekorten aan piloten voor de A321neo wel (deels) te voorkomen waren. Wat Transavia had kunnen doen is direct na de order van de neo’s een aantal A321ceo’s aanschaffen (of leasen), en die gebruiken om de piloten om te scholen, wat ook extra capaciteit zou hebben geleverd. Ze hadden dan 2 jaar de tijd om voldoende piloten om te scholen, en dan had je deze problemen nu niet gehad. Jet2 heeft ook enkele A321’s in dienst gehad voordat zij hun A321neo’s in ontvangst namen.
Ik denk het niet. De vliegers willen graag naar de KLM en dat doen ze ook. Als het nieuwe toestel de vliegers in huis houden gehouden dan had dit wel zijn uitwerking gehad. Vergeet niet dat het geen horizontale instroming is bij de KLM als je van HV komt. Het is gewoon onderaan beginnen.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 356
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

patric wrote: 02 Jul 2024, 17:32
nick777 wrote: 02 Jul 2024, 16:01
Inkjet wrote: 01 Jul 2024, 06:30 Verwar de problemen in de luchtvaart als geheel niet met problemen in een bedrijf. Of problemen in de samenleving, zoals een tekort van meer dan 60.000 technici.

https://www.telegraaf.nl/financieel/162 ... e-situatie
schrijft de telegraaf dat zegt al gelijk genoeg

https://www.upinthesky.nl/2024/06/30/pi ... realiteit/
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 356
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

patrick@tediek.com wrote: 02 Jul 2024, 23:35
flyer11_ wrote: 02 Jul 2024, 23:23 Ik denk dat tekorten aan piloten voor de A321neo wel (deels) te voorkomen waren. Wat Transavia had kunnen doen is direct na de order van de neo’s een aantal A321ceo’s aanschaffen (of leasen), en die gebruiken om de piloten om te scholen, wat ook extra capaciteit zou hebben geleverd. Ze hadden dan 2 jaar de tijd om voldoende piloten om te scholen, en dan had je deze problemen nu niet gehad. Jet2 heeft ook enkele A321’s in dienst gehad voordat zij hun A321neo’s in ontvangst namen.
Ik denk het niet. De vliegers willen graag naar de KLM en dat doen ze ook. Als het nieuwe toestel de vliegers in huis houden gehouden dan had dit wel zijn uitwerking gehad. Vergeet niet dat het geen horizontale instroming is bij de KLM als je van HV komt. Het is gewoon onderaan beginnen.

En de rede dat ze willen overstappen?

Wellicht betere arbeidsvoorwaarde, betere prive/ werk balans? Meer van de wereld zien dan alleen een platform? Wellicht een verbeterpunt voor Transavia dan?
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 144
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by LJ »

patric wrote: 01 Jul 2024, 03:47
nick777 wrote: 01 Jul 2024, 00:17 Klopt het dat het een chaos is bij dit bedrijf op het moment?
Nee dat klopt niet
Aangezien ze lukraak vluchten annuleren voor hartje zomer (helaas zelf moeten ondervinden) kan je niet aan de indruk ontrekken dat ze komende zomerperiode problemen hebben om hun schema te vliegen. Gelukkig hebben ze capabele mensen bij het Service Center die precies doen wat je zegt wat ze moeten doen (helpt als je vriendelijk blijft). Misschien geen chaos, maar vloeiend gaat het deze zomer bij Transavia niet zijn. Nu hopen dat onze vervangende vlucht wel gaat.....
Last edited by LJ on 03 Jul 2024, 19:09, edited 1 time in total.
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 144
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by LJ »

nick777 wrote: 03 Jul 2024, 14:30 Wellicht betere arbeidsvoorwaarde, betere prive/ werk balans? Meer van de wereld zien dan alleen een platform? Wellicht een verbeterpunt voor Transavia dan?
Juist bij Transavia heb je een betere privé/werk balans dan bij KLM aangezien je altijd 's avonds thuis kan zijn (in ieder geval ion de nacht). Met uitzondering van de zomerperiode ben je vaker thuis. Was ook de reden dat een kennis van mij nooit naar de KLM is gegaan. Kern van het probleem is dat er overal een tekort is aan arbeid, iets wat alleen nog maar erger gaat worden.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”