Och, om in hetzelfde voorbeeld te blijven:Marcelb wrote: Lekker makkelijk berusten in je lot.
Het heeft geen zin om te solliciteren want ik krijg die baan toch niet. Nee, dat klopt. Zonder brief geen baan.
Als ik als VMBO-er met alleen middelbare school (niet generaliserend bedoeld) ga solliciteren op een vacature voor de baan als verkeersvlieger bij de KLM, dan kan ik mezelf maar beter berusten in mijn lot dan een brief schrijven omdat het zonde van de energie is...
Zonder brief geen baan, maar met brief zeker ook niet.....
Of schrijf je ook elke keer een brief aan de KMAR of jij zonder paspoort te laten zien door de paspoortcontrole op Schiphol mag als je op vakantie gaat naar bijvoorbeeld Egypte?
BTW, ik snap je beweegredenen overigens wel, maar een stuk realisme (of in geval van sollicitatie, zelfreflectie, kan geen kwaad)
Dat maakt de eventuele teleurstelling ook een stuk kleiner straks.
Ook ik hoop uiteraard dat er "iets" mogelijk is, maar zie wel in dat het een onbegonnen zaak is, zeker met de genoemde voorstellen als een bus tour of iets dergelijks. Dan moet ik alleen maar hard lachen. Maar hoop oprecht van harte dat het je lukt en in dat opzicht met Erwin eens dat ik je inzet bewonder.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Die spottersplaats is daar namelijk juist gekomen OMDAT we onderaan in de voedselketen zitten.Marcelb wrote: Als spotters helemaal "onderaan de voedselketen" stonden was er ook geen parkeerplaats langs de Polderbaan
We hadden namelijk een prachtplek langs de 24 met ideale mogelijkheden tot fotografie, maar zijn op 26-01-2008 verbannen naar de Polderbaan. Ondanks alle protesten over slecht licht, slechte plek etc. van onze zijde. Omdat de grond ergens anders voor gebruikt diende te worden. Volgens mij (maar dat kan ik verkeerd hebben) is het stuk grond bij de oude spottersplaats (nu 6 jaar en 3 dagen later) nog steeds ongebruikt en hadden we daar nog prima kunnen staan (mocht de grond ondertussen wel gebruikt zijn, mijn excuses, dan heeft het in ieder geval een hele tijd braak gelegen.)
Ook ik ga evengoed heen, dus staan we samen in de file.ehusmann wrote: Ik vind het te prijzen dat er mensen zijn die iets willen proberen te bereiken, zelfs als de hele wereld zegt dat het niet kan. Vaak hebben die mensen het namelijk nog bij het rechte eind ook. Of het hier lukt weet ik niet, maar we zullen het zien.
Het doemdenken vind ik wel grappig, omdat je dat zo vaak hoort 'kan niet, mag niet, lukt niet'. Geeft mij alleen maar energie om het juist wel te doen. Zo ook hier. Ik hoop dat iedereen die denkt dat je toch niets kan zien lekker wegblijven, scheelt mij weer file op de weg als ik wel ga!
Maar goed, je hoeft het er niet mee eens te zijn
Erwin
Maar heb niet de illusie dat we het "verboden" gebied in gaan komen of dichtbij gaan komen, dus pas mijn materiaal en plaats waar ik heenga daar gewoon op aan en berust mij in deze situatie gewoon in mijn lot dat we toch niks voor elkaar gaan krijgen. De belangen van veiligheid zijn gewoon te hoog dat elk iets wat extra risico kan vormen bij voorbaat uitgesloten zal worden.