Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

CURAviation wrote:Wat is het laatste nieuws omtrent Martinair en hun passagiers- en vrachtdivisie. Blijft Martinair passage nog bestaan of worden ze een volledige luchtvrachtmaatschappij?

CURAviation
Het eerste :wink:
All times are local times!

Regards, N.
CURAviation
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2009, 21:54
Type of spotter: vliegtuig spotter (fotograaf)

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by CURAviation »

B767-300ER, is het nu dan bevestigd door MP/KL dat MP de passage houdt naast de vrachtdivisie? Is er ook meer bekend omtrent de A330-200's die MP zou krijgen? Gaat dit nog door en zo ja, waar komen ze vandaan? AF of LX?

CURAviation
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

CURAviation wrote:B767-300ER, is het nu dan bevestigd door MP/KL dat MP de passage houdt naast de vrachtdivisie?
CURAviation
Waarom moet je als bedrijf iets bevestigen als het reeds al bestaat?
Of bevestigd Heineken ook elk jaar in een persverklaring door te gaan met de productie van 330ml blikjes :wink:

Er is geen sprake van stoppen met passage.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

B767-300ER wrote:Er is geen sprake van stoppen met passage.
Totdat de laatste B767 van ellende uit elkaar valt dan.....

Erwin
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Als MP zou stoppen met passage was het al aangekondigd en was het personeel van MP al op de hoogte gebracht.
De enige aankondiging die ik gezien heb is die in de laatste scramble staat, en die is gebasseerd op geruchten.

Zowel de OR als de directie van MP hebben nog niks naar buitengebracht en op de infosite voor het personeel van MP staat hierover ook niks. Op de site http://www.martinair.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan je ook gewoon voor het zomerseizoen 2010 vluchten boeken naar de bekende MP bestemmingen.

Tevens heeft MP een contract getekend bij P&W voor 5 jaar onderhoud aan de motoren van de B767 dus het zou mij niet verbazen als we nog gewoon een tijdje doorgaan met de good old 767's. Maar wat ik al eerder gezegd heb is MP nog steeds bezig om te kijken naar een degelijke vervanger voor de 767. Bij de weg het P&W contract is voor de PW4056, PW4060 en PW4462 motoren.

Groet,
Gonzo
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
intruder
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 129
Joined: 30 Aug 2005, 22:47
Type of spotter: F5
Location: Haarlem

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by intruder »

dan kan het dus ook gewoon zo zijn dat het een onderhouds contract is voor de motoren van de MD-11, aangezien die dezelfde motoren hebben met een iets andere opbouw....
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5403
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

intruder wrote:dan kan het dus ook gewoon zo zijn dat het een onderhouds contract is voor de motoren van de MD-11, aangezien die dezelfde motoren hebben met een iets andere opbouw....
Gonzo wrote: Bij de weg het P&W contract is voor de PW4056, PW4060 en PW4462 motoren.
Just 4 the record; De 767's hebben de PW4060's en de MD-11's hebben de PW4462

Adios, H.
Groeten,
Ron
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

P&W contract is ook voor de B767 gesloten maar inderdaad ook voor de MD11.
Maar zoals het bij ons bekend is gemaakt "five-year Fleet Management Program extension covering PW4060s on its 767s "
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by SPL »

En nog even iets voor de duidelijkheid: MP doet zijn passage afhandeling niet meer zelf, dit is uitbesteed aan KLM PG.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Ik bedoel ook de pax vluchten en niet de passage, dat is inderdaad verleden tijd. :oops:
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

5 jaar onderhoud aan alle PW motoren die MP heeft.
De 767 is eind 2010 exit. De MCJ als eerste
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

PW4056 is B744
PW4060 is B767
PW4462 is MD11

Allemaal zijn het PW4000 motoren
Het tweede cijfer geeft aan onder welk merk vliegtuig hij past.
0= Boeing
1= Airbus
4= McD. Douglas

De laatste twee cijfers geven het "flat rated" vermogen dat de motor leverd uitgedrukt in duizenden Ponden stuwkracht.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Op dit moment is MP bezig de PH-MPR weer klaar te maken voor operationeel gebruik, dit wordt met samenwerking van Evergreen gedaan.
Het is nog niet bekend wanneer de PH-MPR terug komt maar dat zal niet lang meer duren. Dit gaat voor de crew veel betekenen aangezien de BCF en de ERF nogal verschillen qua performance en motoren en instrumentaria, het is de bedoeling binnen MP dat de vliegers zowel de ERF als de BCF gaan vliegen.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
Cargofreak
Posts: 14
Joined: 22 Feb 2009, 18:27
Type of spotter: S1

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Cargofreak »

Gonzo wrote:Op dit moment is MP bezig de PH-MPR weer klaar te maken voor operationeel gebruik, dit wordt met samenwerking van Evergreen gedaan.
Het is nog niet bekend wanneer de PH-MPR terug komt maar dat zal niet lang meer duren. Dit gaat voor de crew veel betekenen aangezien de BCF en de ERF nogal verschillen qua performance en motoren en instrumentaria, het is de bedoeling binnen MP dat de vliegers zowel de ERF als de BCF gaan vliegen.
Eind deze maand is het zover. Komt gelijk met commerciele vracht uit Amerika aan op AMS via EIN.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Volgens de planning komt de PH-MPR op 24 november weer naar AMS rechtstreeks van BAD (Barksdale AFB) om 6:35.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”