En de winnaar is... F-WMXA, Eurocopter's Super Cougar (inderdaad) - volgens het vliegplan althans. De reis ging van Valenciennes naar Lübeck (alweer inderdaad) op FL100 (inderdaad ).
Erik
Verplaatst - verplaatst: F-WMXA EC225 LP
Forum rules
This forum is the successor of the former Dutch-copters mailgroup. It is run jointly by Dutch-copters and Scramble. |
- Key
- Site Admin
- Posts: 11250
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Wie wat waar vliegt daar ? - 2012 MIL
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
-
- Scramble Addict
- Posts: 1077
- Joined: 20 Jun 2004, 00:02
- Type of spotter: does/did it fly...I'll write it down....
- Subscriber Scramble: 4122
- Location: Rijswijk
Re: Wie wat waar vliegt daar ? - 2012 MIL
Heb hiervan inderdaad bevestiging gekregen van 'de piloot' !!!!!!Key wrote:En de winnaar is... F-WMXA, Eurocopter's Super Cougar (inderdaad) - volgens het vliegplan althans. De reis ging van Valenciennes naar Lübeck (alweer inderdaad) op FL100 (inderdaad ).
Erik
Mark
Re: Wie wat waar vliegt daar ? - 2012 MIL
Het is zeker geen militaire EC725, maar een nieuwe civiele EC225 op aflevering.
Gezien de recent bekend gemaakt orders in 2011 zou deze voor
Blueway / Dancopter, of CHC Helicopter Corporation kunnen zijn.
Gezien de recent bekend gemaakt orders in 2011 zou deze voor
Blueway / Dancopter, of CHC Helicopter Corporation kunnen zijn.
-
- Scramble Addict
- Posts: 1077
- Joined: 20 Jun 2004, 00:02
- Type of spotter: does/did it fly...I'll write it down....
- Subscriber Scramble: 4122
- Location: Rijswijk
Re: Wie wat waar vliegt daar ? - 2012 MIL
We wachten af.. De regi is in ieder geval bevestigd en ik heb stiekum om een c/n van de kist gevraagd (in me 'goeiste' Frans)notar wrote:Het is zeker geen militaire EC725, maar een nieuwe civiele EC225 op aflevering.
Gezien de recent bekend gemaakt orders in 2011 zou deze voor
Blueway / Dancopter, of CHC Helicopter Corporation kunnen zijn.
Edit: Oeps ik had nog wat foto's bij de reactie van de piloot over het hoofd gezien Het gaat om een/het EC.225 prototype en er staan wat Franse voertuigen op de foto's, dus het zou kunnen dat er een beetje testgevlogen gaat worden. Aan de 'kleurtjes' te zien gaat het NIET om een aflevering.
Mark
Re: Wie wat waar vliegt daar ? - 2012 MIL
Voor er wanhopig naar de identiteit wordt gezocht, het gaat dus om:
F-WMXA EC225 LP c/n 2338, dit is een testbed welke origineel als AS332 L2 is gebouwd.
Dus niet echt een nieuwe op aflevering: het airframe van de AS332 L2 is al in 1991 gebouwd.
F-WMXA EC225 LP c/n 2338, dit is een testbed welke origineel als AS332 L2 is gebouwd.
Dus niet echt een nieuwe op aflevering: het airframe van de AS332 L2 is al in 1991 gebouwd.
Key wrote:En de winnaar is... F-WMXA, Eurocopter's Super Cougar (inderdaad) - volgens het vliegplan althans. De reis ging van Valenciennes naar Lübeck (alweer inderdaad) op FL100 (inderdaad ).
Erik
- Copter
- Moderator
- Posts: 2251
- Joined: 09 Nov 2002, 17:10
- Subscriber Scramble: yes !
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Verplaatst - verplaatst: F-WMXA EC225 LP
Volgens airliners.net betreft het een EC.725. Aangezien het een fabrieksregistratie is, welke regelmatig van toestel kan wisselen, is dit niet echt zeker.
Het kan dus inderdaad gaan om een testvlucht, maar bijv. ook om een bezoek aan een potientiele klant.
Eurocopter bezoekt ook regelmatig ranges (zoals de Pampa range vorig jaar) voor testvluchten.
Het kan dus inderdaad gaan om een testvlucht, maar bijv. ook om een bezoek aan een potientiele klant.
Eurocopter bezoekt ook regelmatig ranges (zoals de Pampa range vorig jaar) voor testvluchten.
Re: Verplaatst - verplaatst: F-WMXA EC225 LP
F-WMXA EC225 LP c/n 2338, dit is een testbed welke origineel als AS332 L2 is gebouwd.
De registratie F-WMXA wordt al sind januari 2009 gevoerd en is duidelijk afwijkend van de fabrieksregistraties die voor het testen van de airframes voor de klanten worden gebruikt. Door de grijze kleur wordt al snel aan een militaire versie (EC725) gedacht.
De registratie F-WMXA wordt al sind januari 2009 gevoerd en is duidelijk afwijkend van de fabrieksregistraties die voor het testen van de airframes voor de klanten worden gebruikt. Door de grijze kleur wordt al snel aan een militaire versie (EC725) gedacht.