Lightroom 4 (incl. Beta)

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
MISOS
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 153
Joined: 18 Feb 2004, 08:01

Re: Lightroom 4 (incl. Beta)

Post by MISOS »

Ik heb zojuist (sinds lange tijd geen Lightroom te hebben gebruikt) de try out versie gedownload. Wil kijken of ik de nieuwe uitvoering wel prettig vind om mee te werken. Nu heb ik dus alleen het probleem dat ik wel de foto's kan importeren maar dat hij alleen maar grijze plaatjes aangeeft. Het is dus net of hij de raw bestanden van mijn camera niet accepteert. De foto's zijn genomen met een 30D, 40D, 50D en een 7D. Geen van deze bestanden geeft een plaatje op het scherm.
Ik weet dat je vroeger wel eens updates moest downloaden om de nieuwste camera's toe te voegen......maar ik neem toch aan dat bij een try out versie dat bestandje er wel bijzit.

Wat doe ik fout.....

Groetjes Henk
User avatar
DJdeRidder
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1831
Joined: 12 Mar 2004, 15:24
Type of spotter: F4 Mil
Subscriber Scramble: DJdeRidder
Location: Maarssen
Contact:

Re: Lightroom 4 (incl. Beta)

Post by DJdeRidder »

Dat is vreemd. Al jouw camera's worden gewoon ondersteund.

Wat heb je tot nu toe al geprobeerd? Een paar opties:
- Lightroom afsluiten en opnieuw opstarten.
- File > Optimize Catalog.
- Een paar foto's selecteren en Library > Previews > Render 1:1 Preview klikken.
- Foto's verwijderen en opnieuw importeren.
Check Out My New FLIGHT Coffee Table Book
MISOS
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 153
Joined: 18 Feb 2004, 08:01

Re: Lightroom 4 (incl. Beta)

Post by MISOS »

Nadah!!!

Helemaal niets. Alles geprobeert maar er komt niets op het scherm. Ook even een paar foto's gemaakt met mijn camera en proberen die getoond te krijgen....niets!!
Ze worden wel binnengehaald en alle gegevens (grote, soort bestand etc...) staat er.....maar geen beeld.
Jpeg wordt ook niet getoond.
Het rare is dat Adobe Photoshop ook de rawbestanden niet meer herkend.......en mijn oude lightroom (2.3) ook niet meer (die van de oude 30D).
Het lijkt wel of Adobe ineens helemaal niets meer kan met mijn bestanden.
Ook na een update (via de help functie) wordt er aangegeven dat alles up to date is.

Photo professional van Canon werkt wel gewoon en herkend alles.....

Mijn volgende optie is om nu even het programma op een andere PC te installeren. kijken of ik daar tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Ik laat het weten....
:?
Grtz Henk
MISOS
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 153
Joined: 18 Feb 2004, 08:01

Re: Lightroom 4 (incl. Beta)

Post by MISOS »

OK....hij doet het op de laptop dus wel probleemloos. Het viel mij wel op dat ik bij het installeren op de laptop een vraag kreeg die ik niet op mijn gewone PC zag.

Dus ik denk dat ik LR maar even ga verwijderen en hem opnieuw probeer te installeren.

Grtz Henk
MISOS
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 153
Joined: 18 Feb 2004, 08:01

Re: Lightroom 4 (incl. Beta)

Post by MISOS »

Ondertussen de gehele middag bezig geweest. krijg hem niet aan de praat.
De directory's verwijderd en opnieuw aan laten maken door LR, LR opnieuw geïnstalleerd, Videokaart geupdate qua driver.......maakt allemaal niets uit.
Hij laat de afbeelding niet zien.

Computer voldoet aan de systeemeisen die gemeld staan op ADOBE site. Ik weet het niet meer.

Blij dat ik niet zomaar de normale versie heb gekocht......had je toch mooi mee gezeten :(
User avatar
FISHER01
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3317
Joined: 13 May 2004, 21:33
Type of spotter: DIE HARD
Subscriber Scramble: Yups
Location: Enschede, 5 miles south south east of EHTW
Contact:

Re: Lightroom 4 (incl. Beta)

Post by FISHER01 »

klinkt als iets met RAW-converter die niet goed staat (grijswaarden)
greetzz. Jos FISHER01 K.™

Image
MISOS
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 153
Joined: 18 Feb 2004, 08:01

Re: Lightroom 4 (incl. Beta)

Post by MISOS »

Ok.....en hoe moet/kan ik dat verhelpen?

Wat ik gewoon zo raar vind dat als ik LR op mijn laptop (vista) zet doet ie het in 1x perfect.
Op de desktop (vista) werkt LR niet. De oude LR werkte (is ondertussen verwijderd) ineens ook niet meer met RAW bestanden van een 30D en 40D (en heeft dit wel altijd gedaan).
Het lijkt wel of ergens iets botst met LR of dat iets ergens verkeerd geplaatst is. Kan er echter niet achterkomen wat en waar.....
Videokaart is voorzien van denieuwste update/driver. Het door Canon geleverde programma werkt nog wel gewoon.....hier geen eventuele problemen met herkenning bestanden en/of grijswaarden

Grtz Henk
User avatar
FISHER01
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3317
Joined: 13 May 2004, 21:33
Type of spotter: DIE HARD
Subscriber Scramble: Yups
Location: Enschede, 5 miles south south east of EHTW
Contact:

Re: Lightroom 4 (incl. Beta)

Post by FISHER01 »

Klopt RAW converter is van adobe, vandaar de fout bij adobe programma's en niet bij Canon digital pp.

ik zou zeggen Adobe RAW converter updaten via: http://www.adobe.com/products/photoshop/extend.html

mocht daarna het nog steeds grijs zijn, zal er toch ergens iets niet goed staan. Ik heb zelf (nog) geen LR4
greetzz. Jos FISHER01 K.™

Image
User avatar
SquAdmin
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3738
Joined: 21 Feb 2003, 11:04
Location: C a/d Y

Re: Lightroom 4 (incl. Beta)

Post by SquAdmin »

Ik las op een forum dat er problemen kunnen ontstaan zijn bij installatie van LR4 (final version, dus niet de beta) op Windows 7 64 bit. Is het al iemand gelukt om deze combi draaiende te krijgen?
Greetz,

Patrick
wizzy
Posts: 8
Joined: 28 Jun 2006, 08:46
Type of spotter: F1
Subscriber Scramble: wizzy
Location: Leeuwarden
Contact:

Re: Lightroom 4 (incl. Beta)

Post by wizzy »

SquAdmin wrote:Ik las op een forum dat er problemen kunnen ontstaan zijn bij installatie van LR4 (final version, dus niet de beta) op Windows 7 64 bit. Is het al iemand gelukt om deze combi draaiende te krijgen?
Ik heb LR4 final op mijn Win7 Pro x64 (Intel i7 met nVidia graphix) prima aan de praat gekregen, zonder enig probleem. Op mijn laptop met Win7 x64 Home Premium (Intel i3 met nVidia graphix) ook geen problemen.
Germen!
User avatar
DJdeRidder
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1831
Joined: 12 Mar 2004, 15:24
Type of spotter: F4 Mil
Subscriber Scramble: DJdeRidder
Location: Maarssen
Contact:

Re: Lightroom 4 (incl. Beta)

Post by DJdeRidder »

For those interested in starting up a keyword list with aircraft types, registrations and operators in Lightroom (and for those with a keyword system identical to mine), I have created a Lightroom keyword list (just right-click & 'Save as') with serials of all Frisian Flag 2012 aircraft.

It takes less than a minute to get them into Lightroom. If you need step-by-step instructions, find them here.
Check Out My New FLIGHT Coffee Table Book
wizzy
Posts: 8
Joined: 28 Jun 2006, 08:46
Type of spotter: F1
Subscriber Scramble: wizzy
Location: Leeuwarden
Contact:

Re: Lightroom 4 (incl. Beta)

Post by wizzy »

DJdeRidder wrote:For those interested in starting up a keyword list with aircraft types, registrations and operators in Lightroom (and for those with a keyword system identical to mine), I have created a Lightroom keyword list (just right-click & 'Save as') with serials of all Frisian Flag 2012 aircraft.
Great thanks! Will be usefull coming weeks.... :)
Germen!
Post Reply

Return to “Photography”