EHWO 17-09-2010 CIV

ImageImageThe forum for all military and civil movements and news about Woensdrecht Air Base.

Forum rules
ImageImage
goede017
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 170
Joined: 22 Jul 2007, 17:10
Location: Capelle aan den IJssel

Re: EHWO 17-09-2010 CIV

Post by goede017 »

Even een vraagje van een niet Antonov-kenner.
Is dit hetzelfde type vliegtuig als de RA82044 Antonov An-124-100-Russian, van Volga-Dnepr Airines,
welke ik op de 17/9 zag op Schiphol?
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Re: EHWO 17-09-2010 CIV

Post by Rockville »

Antonov AN-124 landt op vliegbasis

WOENSDRECHT - Onder luid applaus van diverse spotters landde vrijdag één van de grootste transportvliegtuigen ter wereld op vliegbasis Woensdrecht. Het vervoerde materieel van de ISAF-missie in Afghanistan.
Aan boord had de Antonov in ieder geval vijf Fennekpantserwagens, die vanuit Woensdrecht op transport gaan richting Coevorden. Daar wordt alles omgepakt, ontmanteld en schoongemaakt. Defensie haalt bijna alle voertuigen terug uit Oeroezgan.
Johan Bruijsuit Hoogerheide; "Het is toch bijzonder, ik heb echt schitterde beelden van het vliegtuig."
Onder de spotters waren ook veel Belgen aanwezig. Cor Camp uit Antwerpen: "Dit is voor ons een thuiswedstrijd. Ik hoorde het pas laat maar ben gauw hier naar toe gereden. Wat een geweldig vliegtuig het vloog eindelijk kort boven ons."
De Antonov An-124, een vliegtuig van Russische makelij, heeft een lengte van 69 meter, een spanwijdte van 73 en een hoogte van bijna 21 meter. In totaal zijn er 56 stuks van gebouwd.
Even voor zeven uur vrijdagavond vertrok het toestel weer.

Telegraaf, vr 17 sep 2010, 20:12
User avatar
Stephan Lodewijks
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5049
Joined: 13 Jun 2005, 12:54
Type of spotter: I shall say this only once: (ex-)MILITARY!!!! :-)
Subscriber Scramble: Stephan Lodewijks
Location: Eindhoven

Re: EHWO 17-09-2010 CIV

Post by Stephan Lodewijks »

Rockville wrote:Onder luid applaus van diverse spotters landde vrijdag één van de grootste transportvliegtuigen ter wereld op vliegbasis Woensdrecht.
OOOOH's en AAAAH's zou ik wel herkennen, maar applaus is nieuw voor me...hahaha. :lol:

Stephan
Post Reply

Return to “Woensdrecht”