Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
User avatar
John Rambo
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 425
Joined: 06 Oct 2006, 18:34
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: John Rambo

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by John Rambo »

MainPower wrote:Iemand nog meer ervaring met beide repair centers?

John, heb je inmiddels de 40D gerepareerd terug ontvangen?

Thanks,
Matthijs
He,

Even een update. Ik heb mijn 40D inmiddels terug. Er zitten 2 kanten aan het verhaal. Aan de ene kant was de communicatie tijdens de reparatie naar mijn mening nogal gebrekkig, zoals hierboven beschreven. De andere kant is dat ik de camera gratis gerepareerd terugkreeg, dit terwijl hij eigenlijk buiten de garantie viel. Ik hoefde helemaal niks te betalen, dat vond ik dan wel weer service. Als ik het me goed herinner viel hij net 2 maanden buiten de garantie.
User avatar
MainPower
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2004, 18:50
Location: Zaanstad
Contact:

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by MainPower »

Ik heb een afspraak gemaakt voor a.s. dinsdag om m'n 30D te laten schoon maken, en ben reuze benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Eigenlijk wil ik ook m'n lens laten nakijken, maar daarvoor is een prijsopgave nodig die alleen al iets van 37,50 euro kost.

Als het goed is kan wachten voor het schoon maken, dus wordt direct gedaan mits je een afspraak maakt.

Matthijs
User avatar
T-O
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 277
Joined: 30 Mar 2009, 19:22

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by T-O »

shibumi wrote:Alleen ben ik blijkbaar een van de weinige die nooit problemen heeft gehad met ETB.
Dus vind ik het vreemd dat er zoveel (ook op andere forum`s) mensen zijn die bij ETB problemen hadden.
Gegroet,
Ik lees nu de mails pas in deze rubriek en kan alleen maar be-amen, dat ook ik hele goede ervaringen heb met ETB.
En ik heb héél wat reparatie's verzorgd naar ETB (beroepsmatig)
Jammer hoor, dat zo'n (in mijn ogen) prettig bedrijf zo moet eindigen...
User avatar
MainPower
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2004, 18:50
Location: Zaanstad
Contact:

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by MainPower »

Vanochtend dus met mijn Canon EOS 30D langs geweest bij Techrepair in Bergen op Zoom (wel een pokke eind rijden vanuit de Zaanstreek met al die files onderweg).

Maar ze hebben een erg goede indruk achter gelaten.

Camera + lens ingeleverd. Echter maar niets gezegd over de lens, want als ze daar naar zouden moet kijken kwam er extra onderzoekskosten bij. Het schoonmaken van de camera zou ongeveer een half to een uurtje duren. Je kunt daar zitten wachten en je vermaken met wat leesvoer. Kreeg ook netjes een kop koffie aangeboden.

Na 40 minuten kwam de techneut al met m'n camera die geheel schoon was gemaakt. Volgens hem was hij helemaal niet zo stoffig. Maar goed, de reden dat ik hem laat schoon maken is dat hij wel eens totaal niet kan focussen. Het eerste advies van Canon was hem schoon te laten maken bij één van hun repair centers. Dat is nu dus gedaan. Volgens de techneut kon ik de camera beter op "ONE SHOT" laten staan i.p.v. "AI FOCUS" of "AI SERVO". Iemand die dit kan beargumenteren? Vervolgens zegt die techneut; heb meteen je lens ook maar even schoon gemaakt, want daar zat ook stof in. JOEPIE. En de kosten, gewoon cleaning sensor a 37,50 euro. Ben dus erg tevreden.

Wel één klein min puntje wat ze zouden kunnen verbeteren. Schijnbaar hebben ze daar ook de helpdesk zitten, of in ieder geval waar klanten naartoe bellen en te woord worden gestaan. En je hoort daar letterlijk wat er zoal wordt besproken, ook als de klant bijvoorbeeld even on-hold wordt gezet.

Cheers,
Matthijs
User avatar
warthog64
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2118
Joined: 16 Feb 2003, 09:23
Subscriber Scramble: Nope
Location: Woudenberg. the Netherlands. 52O 05'02,5"N 5O 24'40,4"O
Contact:

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by warthog64 »

Gisteren bij
http://www.rofarepair.nl" onclick="window.open(this.href);return false; mijn Canon 100-400 L IS gebracht, werd snel en netjes geholpen.
Het probleem is dat de schuif (zoom) erg zwaar gaat, zeker als er wat vocht op zit door de regen /miezer.
Lens is 9 jaar oud...verder geen problemen mee.
WH64
___│ØoØ│___
Some things up!
User avatar
warthog64
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2118
Joined: 16 Feb 2003, 09:23
Subscriber Scramble: Nope
Location: Woudenberg. the Netherlands. 52O 05'02,5"N 5O 24'40,4"O
Contact:

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by warthog64 »

en afgelopen vrijdag de 100-400 weer opgehaald, was niet goedkoop.
maar ja.
het zoom gedeelte was gewoon versleten.
Hij zoomt weer als een.... :D
Kortom werd weer netjes geholpen,.
Het enige nadeel van deze zaak is dat je vanaf de A12 de hele stad door moet om er te komen.
Duurde vanaf de afrit zo'n 3/4 uur....verkeer was een puinhoop ...
WH64
___│ØoØ│___
Some things up!
User avatar
herky
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 448
Joined: 05 Sep 2002, 23:13
Type of spotter: photographer/reader
Location: Katwijk a/d Rijn, The Netherlands
Contact:

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by herky »

Gewoon nieuwsgierig: Wat kostte de reparatie? Ik heb ook zo'n lens.
User avatar
Eddie
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 968
Joined: 22 Apr 2004, 13:03
Location: EHEH / EHRD

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by Eddie »

Heeft iemand ook een goed adres om een Minolta 70-200 F2.8 te laten repareren? Deze maakt de laatste tijd steeds meer overbelichte foto's.
shibumi
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 430
Joined: 12 Nov 2002, 18:16
Contact:

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by shibumi »

Hallo,


Afgelopen week bij tech repair in bergen op zoom geweest met zo`n beetje alles wat ik heb.

2 x EOS1dmk3, ef300is2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 is, 100-400 en 1.4 extender II.

Alles laten nakijken schoonmaken en calibreren voordeel is voor mij dat ik cps member ben zodat ik voor dit niet hoef te betalen.

Het enigste waar ik voor heb betaald (of nog voor moet betalen :( ) is de 24-70 deze had blijkbaar in griekenland een ongelukje opgelopen. Kosten 199 euro.

En 1 EOS1Dmk3 die ook tijdens de trip in griekenland error 99 en 30 gaf die nu weer error loos is.

Over de service: net zo goed en vriendelijk als bij ETB, en een aantal mensen van ETB zijn nu werkzaam bij TechRepair.

Dus al met al een zeer goede indruk voor mijn eerste bezoek bij TechRepair.

Mocht iemand van TechRepair dit lezen nogmaals bedankt en keep up the good work.

groeten

shibumi
I want 1D mark V, APS-H,
no need for Full Frame
User avatar
warthog64
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2118
Joined: 16 Feb 2003, 09:23
Subscriber Scramble: Nope
Location: Woudenberg. the Netherlands. 52O 05'02,5"N 5O 24'40,4"O
Contact:

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by warthog64 »

herky wrote:Gewoon nieuwsgierig: Wat kostte de reparatie? Ik heb ook zo'n lens.
273 euro...
niet weining, maar ja heb er ook geen ander voor...

de ring waar smooth <-> tight opstaat is vervangen
WH64
___│ØoØ│___
Some things up!
User avatar
Paveway
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 907
Joined: 18 Sep 2002, 10:30
Type of spotter: Military
Subscriber Scramble: Paveway

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by Paveway »

viscom74 wrote:canon gebruikers, van harte!

wij nikon gebruikers hebben (incidenteel) alleen maar 1 adres nodig. :twisted: :roll:

Succes en repareerze

:nikon:
daniel
Zelfs dat ene adres heb ik na al die jaren Nikon nog nooit nodig gehad! :D
User avatar
warthog64
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2118
Joined: 16 Feb 2003, 09:23
Subscriber Scramble: Nope
Location: Woudenberg. the Netherlands. 52O 05'02,5"N 5O 24'40,4"O
Contact:

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by warthog64 »

canon wordt natuurlijk ook veeeeel meer verkocht en gebruikt, dus gaat er ook eens wat meer stuk! :wink:

(eeuwige discussie)
WH64
___│ØoØ│___
Some things up!
cobalt60
Posts: 1
Joined: 18 Dec 2009, 09:38
Type of spotter: Militaire vliegtuigen (amerikaanse luchtmacht)

Ik heb ook nog wel een review over de opvolger van ETB

Post by cobalt60 »

Hier mijn bevindingen van de opvolger van ETB (tech repair):

Zeer slecht bedrijf. Geven nauwelijks informatie vooraf. Altijd is het devies, opsturen waarna je vervolgens weken (in mijn geval zelfs maanden niks van hoort!). Ze waren zelfs mijn camera "kwijt!". Vervolgens worden er veel te hoge kosten opgemaakt welke via een .pdf worden verstuurd zonder begeleidend schrijven. Als er ergens een krasje op zit, wordt dit meteen meegenomen in de prijsopgave. Deze worden aangeduid met voor een leek onbekende serienummers, dus een klant heeft geen enkel idee wat hem of haar wordt aangepraat. Als je dan besluit om de camera niet gerepareerd te laten retourneren betaal je 37,50 onderzoekskosten, dat is begrijpelijk, maar vervolgens word de retourzending niet in gang gezet en blijft je lens of camera gewoon weken liggen zonder bericht van hun kant. Kortom, hier ga ik NOOIT meer iets naar opsturen en wil ook iedereen afraden dit te doen, tenzei je alle tijd van de wereld hebt.

Gegroet,

Marcus
User avatar
Iwan Bogels
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2385
Joined: 06 Sep 2002, 06:59
Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Location: N 52°13"31.2 E 4°29"57.5
Contact:

Re: Canon kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Post by Iwan Bogels »

Hi Marcus,

Wat balen zeg ! Hopelijk heb je inmiddels alles weer in huis. Mocht je nog problemen hebben met je camera, dan verwijs ik je liever door naar Nederweert. Daar heb ik prima ervaringen mee.

Van ETB in Roosendaal had ik al veel horrorverhalen gehoord, die naadloos op jouw bericht aansluiten. Zélf heb ik gelukkig geen ervaring met die lui, omdat ik vanaf het begin naar een toko in Duitsland ben gegaan voor m'n onderhoud (gelukkig nooit reparaties). Nou kan ik me voorstellen dat ETB ook best een hoop goeie dingen doet, want anders waren ze al veel eerder kopje onder gegaan. Maar het aantal negatieve verhalen was toch beduidend hoger dan je van een professioneel bedrijf mag verwachten.

Zelf brengen ik mijn spullen meestal even in Nederweert langs. Laatste keer kon ik m'n camera zelfs enkele uren later weer ophalen. Heb ik voor de lol gewoon even drie uur met m'n andere body op Volkel gestaan. Het nuttige met het aangename combinereen, heet dat toch ?

Succes met het vinden van je nieuwe onderhoudscentrum,
Iwan
Fox2 - for everything about low flying in Wales........and more !!

Image
Post Reply

Return to “Photography”