Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Als die terugkomen gaan ze er direct weer uit..
Naar een ander die er wel geld mee kan en wil verdienen. Of terug naar de lessor.
Naar een ander die er wel geld mee kan en wil verdienen. Of terug naar de lessor.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Waar zijn de MCS en de MCY gebleven. Al weg?
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De MCS staat in XMN voor een C check. De MCY vliegt inmiddels alweer een week of 3.
Zodra de MCS terug komt uit zijn C check (komt eind januari terug). Gaat de MCT geparkeerd worden.
Groet,
Wouter
Zodra de MCS terug komt uit zijn C check (komt eind januari terug). Gaat de MCT geparkeerd worden.
Groet,
Wouter
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het leasecontract van de MCT loopt tot 13 maart van dit kalenderjaar als ik goed ben geinformeerd
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MCT gaat er eind deze maand definitief uit, MPS vliegt ook weer en is vanaf nu de reservekiep.
Althans, dat stond gisteren in de MartinairMail.
Althans, dat stond gisteren in de MartinairMail.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
No more safari connection?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dus en safari connexion en reserve?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De blauwe 74's vliegen ook wel de Safari route. Het lijkt me dat de BCF zo weinig mogelijk wordt ingezet zolang er een ERF beschikbaar is, scheelt behoorlijk in de brandstofrekening.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
KLM verhuurt een b747 full freighter aan Etihad op basis van een wetlease.
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Niet alleen de brandstof maar ook nog eens meer payload voor de ERF.76-er wrote:De blauwe 74's vliegen ook wel de Safari route. Het lijkt me dat de BCF zo weinig mogelijk wordt ingezet zolang er een ERF beschikbaar is, scheelt behoorlijk in de brandstofrekening.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat maakt niet zo heel veel uit, meestal gaan ze toch volume-gelimiteerd op stap. De ERF maakt z'n winst voornamelijk op de lange stukken als AMS-JNB of tot voor kort PVG-AMS, even afgezien van het brandstofverbruik. Toen MP zelf nog bezig was met de Classic vervanging was de ERF dan ook niet in beeld, de belangstelling ging voornamelijk uit naar de standaard -400F. Op papier is het verschil tussen BCF en ERF in maximum payload 6 ton, maar in de praktijk zie je dat niet terug.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
wordt pVG-AMS niet meer gevlogen dan?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Nope. Tegen 17 wekelijkse AMS-bezoeken van CZ-cargo kan niemand op. Als gevolg daarvan is ook AMS-SVO(-PVG) gestaakt.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Weer een route weg... Gaat vlot!
MCT z'n laatste ritje gehad naar Nairobi vv?
Kortom, zelfde principe als de LC's en je bent de klos als je er niet tegen kan verzetten. Toch geloof ik nog steeds dat ook CZ de prijs omhoog zal gooien wanneer zij de enige op de markt zijn. Dat zou weer perspectieven moeten bieden. Alleen, is het op tijd?Nope. Tegen 17 wekelijkse AMS-bezoeken van CZ-cargo kan niemand op. Als gevolg daarvan is ook AMS-SVO(-PVG) gestaakt.
MCT z'n laatste ritje gehad naar Nairobi vv?