Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mipo72 »

philbrands wrote:Afhandelaar van MP op Hong Kong is ingelicht voor 8 vluchten per week, op het schema van MP staan de andere twee ERF's ook nog niet voor de maand oktober. 1 okt is over een week denk dat we iets verder moeten kijken.
Vliegt AF dan ook niet toevallig op Hong Kong met haar vrachtkisten??.....
Dat zou dan kunnen verklaren dat er dus 8 vluchten gaan.

Wellicht dat ze dan gaan combineren met CDG bv 4 vanaf CDG en 4 vanaf AMS.( is maar een speculatie hoor )

Grt,
Michel.
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

....................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:33, edited 1 time in total.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

MP vliegt met de MD11 wel naar CDG en naar DLA-PNR-NKC-CDG-AMS. Is dus mogelijk dat ze vracht meenemen naar CDG en deze overladen op een andere kist, maar dat weet ik niet.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

76-er wrote:
mipo72 wrote: Wellicht dat ze dan gaan combineren met CDG bv 4 vanaf CDG en 4 vanaf AMS.( is maar een speculatie hoor )
Als ik goed naar het schema kijk op de vorige pagina, zie ik precies 8 KL+MP vluchten naar HKG.
76-er jij bent wakker :D , ik had daar nog niet eens naar gekeken. Dus dan klopt het wat mij vanochtend gemaild is.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

WInterschema begint op zondag 25 oktober 2009
In het "Dutch Airliner Delivery Thread" (in Civil Nieuws) is de overgang van de ERF's naar KLM reeds een paar dagen eerder al genoemd door ondergetekende.

Greetz,-300ER
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:WInterschema begint op zondag 25 oktober 2009
In het "Dutch Airliner Delivery Thread" (in Civil Nieuws) is de overgang van de ERF's naar KLM reeds een paar dagen eerder al genoemd door ondergetekende.

Greetz,-300ER
Bedoel je niet de overgang naar MP in plaats van KLM? :wink:
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

philbrands wrote:
B767-300ER wrote:WInterschema begint op zondag 25 oktober 2009
In het "Dutch Airliner Delivery Thread" (in Civil Nieuws) is de overgang van de ERF's naar KLM reeds een paar dagen eerder al genoemd door ondergetekende.

Greetz,-300ER
Bedoel je niet de overgang naar MP in plaats van KLM? :wink:
:oops: uiteraard!
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Er blijkt nu toch een klein plooitje te zitten in het verhaal van de cargo activiteiten, Air France wil nog niet teken voor dit verdrag en heeft tevens te kennen gegeven dat ze zelf ook cargo willen blijven vliegen. Wat ik heb begrepen is dat er deze week verder wordt onderhandeld om te kijken hoe ze de plooi kunnen glad strijken.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Iemand die bekend is met de termen KLM-Light, KLM-Budget incombinatie met MP.
En wanneer MP met de persverklaring komt mbt de toekomst (met name cargo)(zou toch afgelopen week zijn)
All times are local times!

Regards, N.
CURAviation
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2009, 21:54
Type of spotter: vliegtuig spotter (fotograaf)

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by CURAviation »

Dankzij B767-300ER ben ik op deze discussie gekomen. Ik vroeg in een andere discussie wat het laatste nieuws is omtrent MP en de 767's maar gezien de discussie hier is daar nog weinig van bekend behalve dat Guggenheim misschien een aantal A330's voor ogen heeft? Er wordt ook veel gesproken over de KL 747ERF's en of ze wel of niet in de MP kleuren gespoten worden maar wat zijn de plannen voor de MD11 vrachtvloot? Is hier al wat meer van bekend? Ik ben zeer benieuwd welke MP kisten op de Curacao-route zullen worden ingezet als de 767 vervangen zijn en of dat ook gaat gebeuren of dat KL het allemaal overneemt op de Antillen-route of niet. Ik kan mij voorstellen dat Arkefly misschien kan protesteren in zo'n geval wegens oneerlijke concurrentie.

Allemaal interessant!!!

Groeten,

CURAviation
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ArkeFLy kan niet meer protesteren. Onze Nellie in Brussel heeft namelijkmet ArkeFly overlegd voordat ze definitief toestemming gaf aan de overname van MP door KLM. ArkeFLy heeft toen aangegevn op geen enkele manier bezwaar te hebben
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

CURAviation wrote:Dankzij B767-300ER ben ik op deze discussie gekomen. Ik vroeg in een andere discussie wat het laatste nieuws is omtrent MP en de 767's maar gezien de discussie hier is daar nog weinig van bekend behalve dat Guggenheim misschien een aantal A330's voor ogen heeft? Er wordt ook veel gesproken over de KL 747ERF's en of ze wel of niet in de MP kleuren gespoten worden maar wat zijn de plannen voor de MD11 vrachtvloot? Is hier al wat meer van bekend? Ik ben zeer benieuwd welke MP kisten op de Curacao-route zullen worden ingezet als de 767 vervangen zijn en of dat ook gaat gebeuren of dat KL het allemaal overneemt op de Antillen-route of niet. Ik kan mij voorstellen dat Arkefly misschien kan protesteren in zo'n geval wegens oneerlijke concurrentie.

Allemaal interessant!!!

Groeten,

CURAviation
De planning om de eerste ERF om te spuiten staat voor mid januari 2010, de MD11's blijven gewoon de werkpaarden van MP en daar zal echt voorlopig geen enkele verandering voor in de plaats komen. Wat betreft de oneerlijke concurrentie op de Antillen route die zie ik even niet. Tickets van KLM zijn over het algemeen hoger dan de tickets van MP of ArkeFly.

Peter
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:Iemand die bekend is met de termen KLM-Light, KLM-Budget incombinatie met MP.
En wanneer MP met de persverklaring komt mbt de toekomst (met name cargo)(zou toch afgelopen week zijn)
Ik heb maandag al gezegd dat er een plooitje is ontstaan nu AF nog niet wil tekenen, zolang AF nog niet 100% achter het idee staat komt er geen persconferentie. Er is al te veel uitgelekt en daar was onder andere AF niet zo blij mee. De termen KLM-Light en KLM-Budget zijn ooit genoemd, maar ik hoor ze de laatste tijd niet meer. Trouwens de Telegraaf was vooral erg gretig deze teksten te gebruiken.

Het eerste wat er nu gaat gebeuren is dat de andere twee ERF's binnenkort naar MP gaan en de persconferentie komt binnen afzienlijke tijd, maar AF moet even gerustgesteld worden.

Peter
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Gonzo wrote:maar AF moet even gerustgesteld worden.

Peter
Laat me niet lachen. AF bepaald het beleid, KL en MP moeten het maar slikken.
Het feit dat AF gerust gesteld moet worden omdat MP en KL iets hebben bedacht waar AF het niet mee eens is maar wel moet gaan doen is imo onmogelijk.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:
Gonzo wrote:maar AF moet even gerustgesteld worden.

Peter
Laat me niet lachen. AF bepaald het beleid, KL en MP moeten het maar slikken.
Het feit dat AF gerust gesteld moet worden omdat MP en KL iets hebben bedacht waar AF het niet mee eens is maar wel moet gaan doen is imo onmogelijk.
Het gaat om het feit dat AF ook Cargo wil vliegen en dat was eerst niet de deal, daar moeten nu enkele aanpassingen komen in het contract. Het is niet alleen AF die dwars ligt, vakbonden in Frankrijk zijn bang dat er mensen in Frankrijk worden ontslagen. De deal komt er wel maar er moeten wat meer partijen in staat gesteld worden om het Cargo beleid van de AF/KLM groep te bekijken. Het gaat hier om werkgelegenheid, stationering vliegtuigen en andere operationele zaken. AF levert wel de bestuursvoorzitter van de AF/KLM groep, maar dit betekent niet dat er automatisch dat het beleidt wordt bepaald door AF.

Er speelt nog iets mee, en dat is toen MP werd overgenomen AF heeft gezegd dat ze graag de Cuba routes van MP wil hebben. MP wil deze route niet afstaan aan AF en ook hier moet worden onderhandeld. Er zijn wat meer haken en ogen gekomen door de Cargo deal. Dat de deal komt is zeker maar wanneer dat is nu even niet bekend.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”