Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by B767-300ER »

wellicht dat er wel forumleden zijn die willen helpen? Wellicht tijd voor een oproepje?

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11225
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Key »

dreamliner 787 wrote:Toen wij dit aan het opstarten waren hebben wij ook verschillende mailtjes naar Scramble gestuurd of ze intresse hadden om mee te werken,wij gingen ervan uit hoe groter hoe sterker.
Helaas werd er van Scramble uit tooal niet gereageerd?
Na zo'n 1 1/2 jaar hebben we het nog eens geprobeerd.
Daarop kregen we de reactie alsdat Scramble ALLEEN een informatieve site is en geen belang had om een bepaalde doelgroep te behartigen,hiermee werd dus bedoeld de spotters op schiphol.
Wij vonden dit een vreemde gedachtegang tov de spotters.
Mooi stukje negatieve insteek weer. Dan nu even hoe het WEL gegaan is:

- Vier jaar geleden plaatste Gertjan dit bericht op ons forum. Zoals te zien is, viel dat niet 100% in de smaak, ondanks alle goede bedoelingen. Dat had o.a. te maken met de (ook toen al) negatieve toonzetting en een aantal ongefundeerde beweringen.
Om even een feit ertegenover te zetten: ondergetekende heeft diverse emails en een sessie op kantoor bij de luchthaven besteed aan het aangeven waar wij veel zouden hebben aan spottersplaatsten, wat mogelijke problemen zijn enz. Dit gebeurde vanuit Scramble, na een algemene oproep door AAS, en in het belang van alle spotters voorzover wij dat konden inschatten. Als de AAS-contactpersoon daar vervolgens niet mee verder mag van de baas houdt het een beetje op. *

- De volgende keer dat wij iets van Gertjan vernamen was ruim twee jaar later, toen het verzoek binnen kwam per email om dit bericht te mogen plaatsen. Een uur en een kwartier later werd het bericht al geplaatst, zonder ons antwoord af te wachten. Zie mijn post daaronder voor onze reactie, die hierboven verdraaid wordt weergegeven door Gijs.

Zolang er door het SPS steeds zwarte pieten uitgedeeld worden aan medestanders lijkt het me moeilijk om alle neuzen één kant op te krijgen. Hoewel de lokale pers jullie nergens noemt als partij in de planning of besluitvorming, maar alleen als belanghebbende, zou ik het toejuichen wanneer veel meer mensen zich zouden verenigen in het SPS - of welk platform voor spottersbelangen dan ook. Maar hoe belangrijk dat ook kan zijn voor onze hobby, als er nog een keer onterechte zeurberichten op ons vrij toegangkelijke forum komen te staan gooien we die er gewoon af.

Feiten zoals altijd verder welkom in dit topic, meningen enz. hier: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=12&t=63436

Erik

* Edit: enige toelichting nog vanaf hier.
What four words, Jimmy!?!
polderbaan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 332
Joined: 12 Sep 2007, 11:36
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: yes
Location: Vriescheloo (Oost Groningen)

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by polderbaan »

Goedemiddag, dames en heren spotters,

ik heb het volgende nog niet in het forum gelezen, maar gisteren geconstateerd dat de toiletten op de spottersplaats aanwezig zijn in de vorm van 2 dames en 2 heren cabins en een plaskruis. In de zuidwesthoek en het stonk niet ondanks de warmte.

Groeten van Ab Gobets.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by ErikFB »

Waar loost dat plaskruis op, neem aan de hemelwaterafvoer van de P-plaats van de spottersplek aangezien ik daar geen andere riolering ooit heb gezien en die helemaal laten lopen van het dichtstbijzijnde huis / boerderij lijkt mij ook ietwat te gek. Dus vrees dat het plaskruis gewoon een open verbinding heeft en dat het dus op termijn wel gaat stinken tenzij ze gaan doorspoelen :oops:

Van de cabines neem ik aan dat die regelmatig geleegd gaan worden en dat er controle op is ivm vandalisme.
polderbaan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 332
Joined: 12 Sep 2007, 11:36
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: yes
Location: Vriescheloo (Oost Groningen)

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by polderbaan »

ErikFB wrote:Waar loost dat plaskruis op, neem aan de hemelwaterafvoer van de P-plaats van de spottersplek aangezien ik daar geen andere riolering ooit heb gezien en die helemaal laten lopen van het dichtstbijzijnde huis / boerderij lijkt mij ook ietwat te gek. Dus vrees dat het plaskruis gewoon een open verbinding heeft en dat het dus op termijn wel gaat stinken tenzij ze gaan doorspoelen :oops:

Van de cabines neem ik aan dat die regelmatig geleegd gaan worden en dat er controle op is ivm vandalisme.
Je hoort je produkt ergens in het plaskruis kletteren, het lijkt of er een container onder zit. ik heb verder geen idee van de constructie van een plaskruis maar ik dacht dat mobiele toiletten periodiek worden omgewisseld voor lege en ergens anders geleegd en schoongemaakt worden. Persoonlijk vind ik het comfortabeler dan door het hek, met het oog op preutse toeschouwers.
nustyR
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3368
Joined: 26 Oct 2005, 20:31
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by nustyR »

ErikFB wrote:Waar loost dat plaskruis op, neem aan de hemelwaterafvoer van de P-plaats van de spottersplek aangezien ik daar geen andere riolering ooit heb gezien en die helemaal laten lopen van het dichtstbijzijnde huis / boerderij lijkt mij ook ietwat te gek. Dus vrees dat het plaskruis gewoon een open verbinding heeft en dat het dus op termijn wel gaat stinken tenzij ze gaan doorspoelen :oops:

Van de cabines neem ik aan dat die regelmatig geleegd gaan worden en dat er controle op is ivm vandalisme.
Gevonden op; :wink: http://www.deverhuring.nl/nl/advertenti ... m=plaszuil :wink:
Er is hiervoor geen afvoer nodig, want de zuil beschikt over een groot reservoir.
dreamliner 787
Posts: 5
Joined: 02 Aug 2011, 12:30

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by dreamliner 787 »

Hallo beste mede spotters/Erik,

het is beslist niet onze bedoeling om wie dan ook de zwartepiet aan iemand toe te wijzen.
Wij willen alleen aangeven dat het jammer is dat we vanaf onze start geen samenwerking plaats kon vinden,hetgeen de spotters alleen maar sterker had kunnen maken betreffende onze(spotters)wensen.
Hierbij bedoelen wij niet alleen Scramble maar ook andere site's enz. enkele gaven duidelijk aan bang te zijn dat tegen een groot iets als Schiphol niet valt te strijden.
Gelukkig is anders gebleken.
Wat betreft vragen betreffende de toiletten,deze worden iedere maandag geheel schoongemaakt en gereinigd.
het plas kruis heeft een inhoud van 1000L en word eveneens schoongehouden,dus geen loze afvoer.
mochten de toiletrollen op zijn dan zijn deze bij de patatkraam af te halen.

Gijs,Bob en Gertjan (spottersplatformschiphol)
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by ErikFB »

Als de patatkraam er natuurlijk wel staat, aangezien ik hem in de afgelopen periode meermaals op drukkere dagen niet gezien heb.

Anders gaan we als echte hollander met onze eigen rol ( meegenomen van huis natuurlijk) naar het "huisje" :mrgreen:
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11225
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by Key »

Bedankt voor de uitleg, Gijs. Zie verder evt. nog hier.

Erik
What four words, Jimmy!?!
dreamliner 787
Posts: 5
Joined: 02 Aug 2011, 12:30

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by dreamliner 787 »

Misschien nog even wat meer betreffende het spottersplatform schiphol.
Wij zijn wel een vereniging die is ingeschreven bij de kamer van koophandel,maar een vereniging in de meest simpele vorm.
Dit houd in dat iedereen gratis lid kan worden en wij verder geen inkomsten hebben.
De site wordt door Bob,Gertjan en mij in stand gehouden,eventuele onkosten worden op jaarbasis door ons drieën gedeeld.
Onkosten vallen wel mee op deze manier.

Gijs
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by ErikFB »

Spittend door het fotoforum van de afgelopen dagen zie ik dat er veranderingen hebben plaatsgevonden rondom de 06/24. Uit diverse waarnemingen van oa LarsEHAM en Nusty maak ik op dat er behoorlijk gesnoeid is in het groen langs deze baan waardoor er "nieuwe" mogelijkheden zijn ontstaan voor foto's. Wie kan er meer over vertellen ???

Grtz
Erik
nustyR
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3368
Joined: 26 Oct 2005, 20:31
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by nustyR »

ErikFB wrote:Spittend door het fotoforum van de afgelopen dagen zie ik dat er veranderingen hebben plaatsgevonden rondom de 06/24. Uit diverse waarnemingen van oa LarsEHAM en Nusty maak ik op dat er behoorlijk gesnoeid is in het groen langs deze baan waardoor er "nieuwe" mogelijkheden zijn ontstaan voor foto's. Wie kan er meer over vertellen ???

Grtz
Erik
Tussen de Mac en de taxi standplaats bij de kop van 18L zijn de bomen weg. Hierdoor is er veel beter zicht op 09-27 en 18L-36R.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by ErikFB »

Wat indirect betekent dat je de auto bij de Mac achter kan laten en dan lopend die kant uit kan gaan om op het dijkje te gaan staan of is er een betere oplossing ?
cyclingdutchman
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3104
Joined: 11 Jun 2005, 14:39
Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
Subscriber Scramble: cyclingdutchman
Location: amsterdam
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by cyclingdutchman »

Hallo,ErikFB
Voor de duidelijkheid praten we over de 27/09 inplaats van 06/24!!!

Gr Adriaan.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

Post by ErikFB »

Klopt heb inderdaad de foto's beter bekeken en de reactie van Nusty ( Martijn) wees daar ook al op. Hebben we inderdaad weer een nieuw plekje erbij :)
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”