Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

wingview wrote:Is VVR de desert?
VVR=Vrijwillige Vertrek Regeling, oftewel vliegers die vrijwillig weggaan krijgen een zgn oprotpremie
wingview wrote: Ik begin langzaam aan te geloven dat heel MP daar naar toe gaat.
In 2009 stonden er 4 machines van MP in de dessert.
Nu is dat er geen 1.
wingview wrote:Anyway, weer een jongere MD11 als 1e eruit,
Heeft met leasedealtjes en leasetermijn te maken.
wingview wrote:In short, ik vind dat KL er een enorm zooitje van gemaakt heeft wat MP betreft, al jaren geleden. Jammer!
Eens!
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5525
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Begint er op te lijken dat KLM Martinair nog steeds ziet als een lastig stiefkind, in plaats van een aanwinst.

Jammer, want de kennis qua cargo zit bij Martinair.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Vertel ze dat even in Parijs
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Niet alleen daar, ook in Amstelveen kan het ze niet boeien. Eerst wordt zonder blikken of blozen de longhaul-leisure markt weggegeven, nu volgt full-freight. Bij ABC, CargoLux, Saudi, Centurion, China Southern etcetcetc lachen ze zich een breuk.

Geen core business.
User avatar
Coati
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1547
Joined: 25 Jun 2005, 19:53
Type of spotter: S5
Subscriber Scramble: No
Location: Meppel, Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Coati »

76-er wrote:Niet alleen daar, ook in Amstelveen kan het ze niet boeien. Eerst wordt zonder blikken of blozen de longhaul-leisure markt weggegeven, nu volgt full-freight. Bij ABC, CargoLux, Saudi, Centurion, China Southern etcetcetc lachen ze zich een breuk.

Geen core business.

Toch wel raar, bovenstaande wordt voor de zoveelste keer geclaimd, terwijl Transavia niet wordt afgebroken. Ook geen core business zou je zeggen. Rara.
create your own database with www.spottingmode.com
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Transavia is de low-budget afdeling van AF KLM, die past in het lange termijn beleid
Transavia vervoert geen vracht.
Full Frighter is geen core business meer voor AF KLM dus MP kan de biezen pakken.

De Dupe: De circa 300 vliegers met het rode stempel die straks zonder dienstjaren en zonder senioriteit en zonder kist zitten.
(datum id is 1-1-2014 voor de niet overstappers naar KLM, de wel overstappers hebben 1-1-2012 en hebben dus eigenlijk ook nog 0 senioriteit)

Toch raar Coati dat je AFKLM maar blijft verdedigen alhier, terwijl er toch een heel duidelijk ringvaartakkoord is en wat binnen een jaar alweer de prullenbak inkan, zonder dit BV met het VNV te overleggen.
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

HV zit KL niet zo zeer in de weg, MP wel en dat gaat ver terug. Het is geen verrassing dat NW niet blij was met de vele rode vluchten naar de VS (SEA, LAX, OAK, DEN, EWR, MCO, MIA) waar zij geen graantje van mee pikten (de MP vluchten waren geen onderdeel van de Wings Alliance) en dat waren dus de eerste routes die moesten sneuvelen bij 'Red Alert' in 2000. Red Alert was niet meer dan een excuus, het grote verlies wat leidde tot die operatie werd veroorzaakt door één jaar verkeerd te hedgen.

Het werd wel hèt keerpunt in de geschiedenis van MP, dat uiteindelijk resulteeerde in stopzetting van de paxactiviteiten. KL dacht wel 'even' de longhaul vakantiepassagier in haar netwerk op te nemen, ervan uitgaand dat die vakantieganger best wel een paar tientjes extra wilde gaan betalen voor hun betere product. Niet dus.

Bij vracht voltrekt zich nu hetzelfde, alleen in een veel hoger tempo. In eerste instantie omdat KLM het nu voor de 100% voor het zeggen heeft (de passage moest meer in het geniep ontmanteld worden), ten tweede helpt de economie nu niet echt mee. De laatste nagel aan de doodskist is natuurlijk de 'bellies first, combi's second, freighters last' policy die is ingevoerd.

Daar is niets tegen opgewassen.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

B767-300ER wrote:Toch raar Coati dat je AFKLM maar blijft verdedigen alhier
Waarom raar, is dat verboden of zo? Moet iedereen maar jouw mening delen?
De anti KLM sentimenten die hier continu ten toon gespreid worden zijn overduidelijk persoonlijke meningen, die waarschijnlijk ingegeven zijn door bepaalde voorkeuren, danwel geschiedenis van de mensen. Niets mis mee, ga vooral je gang, maar dan mag iemand anders toch best 'de andere kant' kiezen? Er is geen absolute waarheid in deze.

Erwin
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Klopt helemaal Erwin
Meningen kunnen verschillen. En iedereen mag zijn mening geven. Jij. Coati. Ik gelukkig ook. En ik mag volgens mij ook zeggen dat ik iemands mening raar mag vinden, zonder een oordeel te vellen. Het is namelijk iets wat ik vind. En niet wat per definitie zo is.

Het gaat er bij mij gewoon moeilijk indat je als directie van zon groot bedrijf de belangen van de interne concurrentie zo zwaar laat wegen dat de externe concurrentie de winnaar is. Dat is naar mijn idee een stukje mismanagment wat er nu in resulteerd dat het ringvaartakkoord wat vorig jaar gesloten is en alle partijen met hun volle verstand is getekend nu weer op de schop moet met de 300 Mp vliegers alsde dupe. Die mogen enkelt slikken of stikken.

Dat iemand dat verdedigt is prima en zijn haar goed recht. Net zoals het mijn goed recht is daarop mijn mening te geven. En zoals jij je mening daarop weer geeft. Dat houdt het leuk alhier.

Ik heb overigens geen enkel persoonlijk belang bij KLM of MP of wat dan ook. Ik heb te doen met de mensen die bij MP werken straks op straat komen te staan door naar mijn idee / mening mismanagment in de AF/KLM groep.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Coati
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1547
Joined: 25 Jun 2005, 19:53
Type of spotter: S5
Subscriber Scramble: No
Location: Meppel, Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Coati »

B767-300ER wrote:Dat iemand dat verdedigt is prima en zijn haar goed recht. Net zoals het mijn goed recht is daarop mijn mening te geven. En zoals jij je mening daarop weer geeft. Dat houdt het leuk alhier.

Ik heb overigens geen enkel persoonlijk belang bij KLM of MP of wat dan ook. Ik heb te doen met de mensen die bij MP werken straks op straat komen te staan door naar mijn idee / mening mismanagment in de AF/KLM groep.
Ik reageer op het feit dat het mij opvalt mij op dat oorzaak van problemen/veranderingen bij MP onderwerp altijd bij KL directie wordt gelegd. Dit komt niet overeen met wat ik hoor en zie. Kan je raar vinden dat ik KL verdedig, ik vind het weer opvallend dat je KL altijd aanvalt. Vooral omdat voor zover ik kan nagaan een deel van die aanvallen ongefundeerd is.
create your own database with www.spottingmode.com
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

De 'schuld' ligt niet bij de KLM directie. MP is langzaam ten gronde gericht mede door de negatieve houding van de RvC, die iedere vorm van modernisering en uitbreiding traineerde. De allesbepalende factor in deze RvC was ene LvW. Die denkt in het groot, en een nicheplayer als MP had geen plek in zijn toekomstplannen. Daar hoeft geen enkele 'gewone' KLMr zich op aangevallen voelen.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3519
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

76-er wrote:De allesbepalende factor in deze RvC was ene LvW. Die denkt in het groot
Ah, nu snap ik waarom een of andere verloskundige voor die persoon een rol in die bouwval ziet.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Beste Coati

Welk deel van mijn recente opmerkingen zijn ongefundeerd?
Ik richt mijn pijlen niet op op KL, maar op ( dedirectie en alles wat ermee samenhangt van )AFKLM
Klein maar groot verschil.
Dat jij ( wellicht als KLM-er) je daartoe aangesproken voelt is in zijn geheel nergens voor nodig.

Groeten Niels

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Coati
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1547
Joined: 25 Jun 2005, 19:53
Type of spotter: S5
Subscriber Scramble: No
Location: Meppel, Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Coati »

B767-300ER wrote:Het gaat er bij mij gewoon moeilijk indat je als directie van zon groot bedrijf de belangen van de interne concurrentie zo zwaar laat wegen dat de externe concurrentie de winnaar is. Dat is naar mijn idee een stukje mismanagment wat er nu in resulteerd dat het ringvaartakkoord wat vorig jaar gesloten is en alle partijen met hun volle verstand is getekend nu weer op de schop moet met de 300 Mp vliegers alsde dupe. Die mogen enkelt slikken of stikken.
B767-300ER wrote:
wingview wrote:In short, ik vind dat KL er een enorm zooitje van gemaakt heeft wat MP betreft, al jaren geleden. Jammer!
Eens!
Zie hierboven. Voel mij niet aangesproken maar ik reageer wel graag op opmerkingen die in mijn ogen gewoon niet kloppen. Zou jij ook doen.

Maar anyway, ik heb mijn punt gemaakt. Wellicht wat tegengeluid tegen de Calimero klachten.
create your own database with www.spottingmode.com
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Frappant die iedere keer als het om MP gaat Calimero er bijgehaald moet worden. Snap 'm niet, dwz, dat is wel erg simplistisch denken.

En dat van die verloskundige moet je me ook even uitleggen Aviodromefriend.

In deze hele materie valt me wel op dat de gemiddelde (let wel: DE GEMIDDELDE) KLMr geen idee heeft waar het over gaat. En dan heb ik het niet over forumleden die doorgaans vrij goed geïnformeerd zijn, maar collega's die ik en mijn betere wederhelft (17 jaar blauw) onderweg tegenkomen. Daar heb ik over het algemeen maar één woord voor: Clueless.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”