Coati wrote: Als je de redenen niet wilt zien waarom de pax operatie van MP is gestopt, en alleen maar naar KLM kan wijzen als de grote boze oorzaak van alle ellende, dan moet je wellicht die knalrode bril eens afzetten.
------------
Ik snap de frustratie, maar om KLM nou steeds overal de schuld van te geven is m.i. volkomen buiten de realiteit en ook zeer onredelijk.
De KLM is niet direct schuldig aan de ondergang van MP, het is een combinatie van factoren waarin naast de starheid van 'Brussel' de RvC een beslissende rol heeft gespeeld. Dat die (door ene LvW gedomineerde) RvC iedere investering/modernisering afwees wordt door de meeste MPrs gezien als hoofdoorzaak van de teloorgang. Indirect praat je dan dus over "de KLM" (en Niet over "de KLM-er"!). En zo is de cirkel rond.
@ Piet, je quote van de FNV en UNC geven nog eens duidelijk aan hoe de verhoudingen in vakbondsland liggen. Wat de dames van de rode cabine willen is voor Cabin Pressure en VNC onbespreekbaar. De UNC telt daarna haar zegeningen en probeert aan de hand daarvan het beste er uit te slepen voor haar leden. Logisch. Kennelijk was men daarbij even vergeten dat voor de grote meerderheid functiebehoud dus belangrijker schijnt te zijn dan allerlei andere zekerheden en dat is hun goed recht. Niet slim misschien, maar wel begrijpelijk.
Wat rest is nu de gang naar de rechter. De grote vraag op de korte termijn is nu wat de Unie nu gaat doen. Hierin meegaan of de handen van de MPrs aftrekken. Als dat tenminste kan.
pjotrtje wrote:@ Piet Lijken: erg fijn, een genuanceerd tegengeluid bij al deze 'rode terreur'. Dat miste ik wel in de afgelopen 4 a 5 pagina's, het gezonde hoor en wederhoor principe.
Ik heb even 5 pagina's teruggebladerd, maar vind alleen maar geblablabla over orca's en Parijs...