Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Hurricane wrote:
KL en MP gebruiken CF-6-80's voor hun kisten dus die zijn allen gelijk; wellicht dat een originele 744F wat logischer in elkaar steekt dan een omgebouwde 744 (en t lijkt me ook wel logisch dat een cargo-deur-inbouw wat impact heeft op een frame) en dat die zo 'beter' functioneert ??
Daar kan ik gedeeltelijk mee inkomen, maar is dus hetzelfde "probleem" als de 4 BCF's die MP reeds bezit. Ik doel ook dus enkelt op het nut van het extra ombouwen van AF kisten tot BCF's terwijl MP al 4 BCF's (werkeloos)heeft.
Hurricane wrote: Mocht AF idd een paar kisten ombouwen dan is het puur een leeftijd issue; die kisten van MP komen uit 1986 en omstreken, dan moeten die van AF jonger zijn; die optie is er ook nog.
Adios, H.
MP 744BCF's komen uit de periode 1989-1991. AF Pax 744's uit de periode 1989-2004.
Dan nog ontgaat mij de logica voor het uitgeven van de extra ombouwkosten terwijl "de groep" al 4 omgebouwde werkloos heeft staan. Temeer omdat ze dezelfde motoren blijken te hebben (die neem ik aan op gebied van brandstofverbruik hetzelfe verbruiken). Brandstof (verbruiks)kosten kan dus,mijns inziens, geen argument zijn.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5403
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:MP 744BCF's komen uit de periode 1989-1991. AF Pax 744's uit de periode 1989-2004.
Dan nog ontgaat mij de logica voor het uitgeven van de extra ombouwkosten terwijl "de groep" al 4 omgebouwde werkloos heeft staan. Temeer omdat ze dezelfde motoren blijken te hebben (die neem ik aan op gebied van brandstofverbruik hetzelfe verbruiken). Brandstof (verbruiks)kosten kan dus,mijns inziens, geen argument zijn.
Werkgelegenheid creëren misschien ?? Logisch klinkt het idd niet maar dr gebeuren wel vaker soortgelijke praktijken :?

Adios, H.
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Daar heb je dan wel weer een punt, maar kan me niet voorstellen dat AF/KLM in deze tijden geld "over de balk gaat smijten".

Iemand enig idee wanneer AF/KL/MP met een officiele verklaring gaat komen in deze?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:Daar heb je dan wel weer een punt, maar kan me niet voorstellen dat AF/KLM in deze tijden geld "over de balk gaat smijten".

Iemand enig idee wanneer AF/KL/MP met een officiele verklaring gaat komen in deze?
Deze week is de uitleg aan de pers hoe en wat, zover ik heb begrepen. Wat betreft de BCF van MP, er zou een deal zijn met Guggenheim (of hoe die leaseclub heet) en dat is de reden dat we de 4 MP BCF's niet meer terugkomen op SPL in MP c/s. Daarnaast stonden de ombouw van de AF B747's al gepland en waren in de begroting meegenomen. Het zou er op neerkomen trouwens dat eigen kisten ombouwen goedkoper is dan de vier terugnemen uit opslag en de lease contracten te betalen.

De B747 piloten van MP zijn allemaal omgeschoold naar de ERF versie van KL, hierdoor mogen zij niet meer op de BCF kisten vliegen, misschien dat dat ook nog een kleine reden is, alhoewel omschoolkosten nou niet echt zoveel kan zijn.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

B767-300ER wrote:Sinds juni in ieder geval zwarte cijfers bij Pax
Ze zullen ongetwijfeld ook in de toekomst nog wel winst kunnen maken. Maar in de eerste plaats geloof ik niet dat er echte groei mogelijk is (daarmee bedoel ik nieuwe routes en extra toestellen) en in de tweede plaats gaat het met het uitbreiden van de vrachttak alleen maar een steeds vreemdere eend in de bijt worden.
B767-300ER wrote:2 B767 gaan niet,maar zijn al weg. derde (MCJ) gaat zoweizo juni 2010. Einde leasecontract. Andere 3 staan te koop, daar deze 100% eigendom zijn
Sorry, "slip of the keyboard", bedoelde inderdaad ´zijn al weg´.
B767-300ER wrote:Hier praat je jezelf erg tegen. Eerst stel je dat volgens jou MP PAX niet in een paar maanden aan kisten kan komen, vervolgens stel je dat MP CARGO er "opeens" wel een hoop kisten bijkrijgt. Ik denk dus niet dat we verbaasd op moeten gaan kijken als dat voor PAX opeens ook blijkt te kunnen
Daar heb je een punt, het kan natuurlijk zo zijn dat er op dezelfde manier ´opeens´ een paar AF A330s op Schiphol staan. Mogelijk, niet waarschijnlijk wat mij betreft.
B767-300ER wrote:Wel apart dan dat hij naar Parijs is afgereisd om te onderhandelen over de A330 van AF, als dat niet in de strategie past, waarom deze reis
Wie zegt dat hij daarvoor naar Parijs is gevlogen? Zou het niet kunnen dat hij daar was om over B747s en B777s te praten.... vrachtbakken wel te verstaan? Lijkt mij zeer wel mogelijk met het laatste nieuws in het achterhoofd....

Overigens spreek jij jezelf nu tegen, want op pagina 1 van dit topic beweerde je nog héééél stellig dat de A330 NIET uit de AF/KL groep zouden komen en dat je die info van een zééér betrouwbare bron had. Dus wat is het nu?

Erwin
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

philbrands wrote: Wat betreft de BCF van MP, er zou een deal zijn met Guggenheim (of hoe die leaseclub heet) en dat is de reden dat we de 4 MP BCF's niet meer terugkomen op SPL in MP c/s.
Guggenheim is inderdaad de naam, maar wil jij beweren dat MP geen cent meer betaald aan Guggenheim voor de 4 BCF's die in Arizona staan?
philbrands wrote: De B747 piloten van MP zijn allemaal omgeschoold naar de ERF versie van KL, hierdoor mogen zij niet meer op de BCF kisten vliegen, misschien dat dat ook nog een kleine reden is, alhoewel omschoolkosten nou niet echt zoveel kan zijn.
Dit lijkt mij een vrij sterk verhaal. Daarbij heeft AF dus ook enkele BCF's en deze zouden dus in deze situatie niet door MP vliegers gevlogen kunnen worden.

Zoweizo voorzie ik problemen als MP opeens 29 kisten Cargo krijgt. De huidige hoeveelheid MP vliegers (744 en 767 opgeteld) zal nooit voldoende zijn. DUs zal er personeel overgeheveld moeten gaan worden,en daar komt de VNV, die zowel de belangen van de MP als de belangen van de KL vliegers behartigd, weer om de hoek kijken, met alle gevolgen van dien :wink: Andere oplossing is dat er bij AF/KL mensen uitmoeten en dat MPmensen moet gaan aannemen, en dat zie ik ook niet gebeuren
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:Wel apart dan dat hij naar Parijs is afgereisd om te onderhandelen over de A330 van AF, als dat niet in de strategie past, waarom deze reis
Wie zegt dat hij daarvoor naar Parijs is gevlogen? Zou het niet kunnen dat hij daar was om over B747s en B777s te praten.... vrachtbakken wel te verstaan? Lijkt mij zeer wel mogelijk met het laatste nieuws in het achterhoofd....

Overigens spreek jij jezelf nu tegen, want op pagina 1 van dit topic beweerde je nog héééél stellig dat de A330 NIET uit de AF/KL groep zouden komen en dat je die info van een zééér betrouwbare bron had. Dus wat is het nu?

Erwin[/quote]

Nee, hij is echt voor enkele A330's naar Parijs gegaan, aangezien AF er een ppaar heeft en deze op dit moent niet gebruikt, echter AF wil deze kisten niet uitlenen/verhuren aan MP. Dit ging 100% zeker niet over B747's en B777's.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

philbrands wrote:De opmerking over de directeur deel ik echt niet met je, gezien het feit dat na alle reorganisaties bij MP het beter gaat dan de laatste twee directeuren ooit hebben kunnen laten tonen. Het gaat niet florisant bij MP maar stukje bij beetje klimmen ze er weer boven op. Er wordt zelfs al gesproken dat eind 2010 MP weer zwarte cijfers kan tonen.
Die directeur zal het best goed doen, daar heb ik geen mening over. Het enige wat ik wel weet is dat geen enkele directeur een zo´n belangrijke reorganisatie op een vroeg tijdstip zal aankondigen. Dat heeft alles te maken met de implicaties ervan. Op elk moment dat er geruchten de kop opsteken en een directeur stellig beweert dat er niets aan de hand is.... gaat er iets gebeuren!
Noem het ervaring....

Erwin
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ehusmann wrote:
Overigens spreek jij jezelf nu tegen, want op pagina 1 van dit topic beweerde je nog héééél stellig dat de A330 NIET uit de AF/KL groep zouden komen en dat je die info van een zééér betrouwbare bron had. Dus wat is het nu?

Erwin
Pagina 1 was begin aug 2009, en zoals je zelf al zei, niets is zo veranderlijk als de luchtvaart :wink:
Daarbij waren er onderhandleingen over externe A330's, weet alleen niet wanneer die afgebroken zijn/waren.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

ehusmann wrote:
philbrands wrote:De opmerking over de directeur deel ik echt niet met je, gezien het feit dat na alle reorganisaties bij MP het beter gaat dan de laatste twee directeuren ooit hebben kunnen laten tonen. Het gaat niet florisant bij MP maar stukje bij beetje klimmen ze er weer boven op. Er wordt zelfs al gesproken dat eind 2010 MP weer zwarte cijfers kan tonen.
Die directeur zal het best goed doen, daar heb ik geen mening over. Het enige wat ik wel weet is dat geen enkele directeur een zo´n belangrijke reorganisatie op een vroeg tijdstip zal aankondigen. Dat heeft alles te maken met de implicaties ervan. Op elk moment dat er geruchten de kop opsteken en een directeur stellig beweert dat er niets aan de hand is.... gaat er iets gebeuren!
Noem het ervaring....

Erwin
Wat er dus gaat gebeuren hebben we nu al ruim twee pagina's over, de veranderingen m.b.t. de Cargo divisie.
Of is er meer gezegd?

Peter
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:
ehusmann wrote:
Overigens spreek jij jezelf nu tegen, want op pagina 1 van dit topic beweerde je nog héééél stellig dat de A330 NIET uit de AF/KL groep zouden komen en dat je die info van een zééér betrouwbare bron had. Dus wat is het nu?

Erwin
Pagina 1 was begin aug 2009, en zoals je zelf al zei, niets is zo veranderlijk als de luchtvaart :wink:
Daarbij waren er onderhandleingen over externe A330's, weet alleen niet wanneer die afgebroken zijn/waren.

Klopt, in juli en august ging het gerucht bij MP dat de B7470400BCF's zouden worden geruild voor A330's. Dit is uiteindelijk niet doorgegaan, reden was de belachelijke prijzen die werden gevraagd.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

philbrands wrote:
B767-300ER wrote:
ehusmann wrote:
Overigens spreek jij jezelf nu tegen, want op pagina 1 van dit topic beweerde je nog héééél stellig dat de A330 NIET uit de AF/KL groep zouden komen en dat je die info van een zééér betrouwbare bron had. Dus wat is het nu?

Erwin
Pagina 1 was begin aug 2009, en zoals je zelf al zei, niets is zo veranderlijk als de luchtvaart :wink:
Daarbij waren er onderhandleingen over externe A330's, weet alleen niet wanneer die afgebroken zijn/waren.

Klopt, in juli en august ging het gerucht bij MP dat de B7470400BCF's zouden worden geruild voor A330's. Dit is uiteindelijk niet doorgegaan, reden was de belachelijke prijzen die werden gevraagd.
Bedankt voor je bevestiging :wink:
Maar antwoord op mijn andere vraag? Dat MP geen cent meer betaald voor de 4 BCF's in de woestijn?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

philbrands wrote:Of is er meer gezegd?
Dat is het hele punt, nee dus. Tenminste, enige tijd geleden heeft iemand van martinair wel gezegd dat ze verder wilden met pax. Ik ken niet meer de precieze bewoording, maar dat was als reactie op het te koop zetten van de 3 B767s in eigendom. Zogenaamd zou dat zijn om ´de marktwaarde te bepalen´. Daar geloof ik dus echt geen bal van.

Erwin
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ehusmann wrote:
philbrands wrote:Of is er meer gezegd?
Dat is het hele punt, nee dus. Tenminste, enige tijd geleden heeft iemand van martinair wel gezegd dat ze verder wilden met pax. Ik ken niet meer de precieze bewoording, maar dat was als reactie op het te koop zetten van de 3 B767s in eigendom. Zogenaamd zou dat zijn om ´de marktwaarde te bepalen´. Daar geloof ik dus echt geen bal van.

Erwin
B767: MCH en MCG zijn eruit, MCI, MCL, MCM staan te koop om ook daadwerkelijk verkocht te gaan worden, martwaarde bepalen is geoon een zoethoudertjes verhaal. MCJ gaat er juni 2010 uit.
Maar of het verkopen/uitfaseren hetzelfde is als stoppen met pax, nee

Die "iemand" was PG :wink:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote: Klopt, in juli en august ging het gerucht bij MP dat de B7470400BCF's zouden worden geruild voor A330's. Dit is uiteindelijk niet doorgegaan, reden was de belachelijke prijzen die werden gevraagd.
Bedankt voor je bevestiging :wink:
Maar antwoord op mijn andere vraag? Dat MP geen cent meer betaald voor de 4 BCF's in de woestijn?[/quote]

Wat ik alleen maar weet is dat er een hele goede deal zou zijn gesloten met Guggenheim, het lijkt erop dat er inderdaad geen cent meer betaald wordt voor de vier kisten. Zowel vanuit de leasemaatschappij als bij MP wordt daar met geen woord over gesproken, maar binnen de wandelgangen zegt men dat er een lease-optie ligt op 6pax kisten bij Guggenheim. Lijkt mij sterk maar bevestigt wel een uitspraak van de directie,.......nik aan de hand we gaan gewoon door met pax vluchten.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”