Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

.
Last edited by mac on 29 Nov 2011, 15:11, edited 1 time in total.
vrieswj
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 29 Apr 2011, 19:50

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by vrieswj »

Het zou ze me niks verbazen als ze een opdracht hebben voor de FIA (Formule1). Deze vlucht hebben ze al meer uitgevoerd.

Gr. Wouter
Silvester
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 147
Joined: 24 Aug 2008, 06:15

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Silvester »

Gonzo wrote: OMJA (Al Maktoum).
Sorry for being a nitpicker.

Volgens mij is dat prachtige nieuwe Al Maktoum DWC/OMDW
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Dat zou ook kunnen maar met al die buitenlandse vrachtclubs op ams, gun je de Mac elk extra ritje.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Gonzo wrote: MCY wordt niet verlengd en gaat idd de vloot verlaten en de twee BCF's die nu beide 50% vliegen gaan dan 100% vliegen.
Heb ook zoiets gehoord, maar nog niet definitief.


ErwinS wrote: Een van de BCF-en zou juist voor Kenya Cargo gaan vliegen dacht ik.
Klopt, zodra de vergunningen rond zijn bij de Chinezen wordt daar meteen mee begonnen.


Gonzo wrote: daarnaast doet MP de laatste tijd wat veel voor DHL.

DHL is al langere tijd een zeer grote klant. Zeker van/naar het Midden- en Verre Oosten. Zal wel iets met de relatieve betrouwbaarheid te maken hebben.



mac wrote: Een tijd geleden had iemand erover dat er met Parijs onderhandeld werd over de vracht wat gunstig voor mp zou kunnen uitpakken. Hoe staat het daar mee?

Niet. En daarin schuilt voor MP hét grote gevaar voor de toekomst.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Silvester wrote:
Gonzo wrote: OMJA (Al Maktoum).
Sorry for being a nitpicker.

Volgens mij is dat prachtige nieuwe Al Maktoum DWC/OMDW
Ja dat dacht ik ook, en toen ik even niet op de ICAO kwam zocht ik het op en zag ik dit staan:
http://www.handbook.aero/hb_airportpage ... ecnum=2987
En toen ik snel even in een planning keek zag ik ook DWC....ben ff de weg nu kwijt.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Air France / KLM willen niet de grootste te worden maar wel de beste en de club de het meest op tijd vliegen. Dit laatste is DHL zeker opgevallen wat betreft MP Cargo vandaar dat ze steeds meer DHL vracht opdrachten krijgen.

Wens van mij is nu een Hybrid DHL / MP Cargo kist <-- lees wens!!!
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Dan mogen die 4 ERF-en ook een mooi rood jasje geven.

Als het politieke aspect in parijs te lang gaat duren kan je nog zo optijd vliegen maar dan gaan de concurrenten met de groei er vandoor. Stilstand is toch achteruitgang?
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

mac wrote:Dan mogen die 4 ERF-en ook een mooi rood jasje geven.

Als het politieke aspect in parijs te lang gaat duren kan je nog zo optijd vliegen maar dan gaan de concurrenten met de groei er vandoor. Stilstand is toch achteruitgang?
Welke groei??? Vele vrachtvervoerders hebben te vroeg hun kisten uit de woestijn gehaald, we zien dan nu wel veel verschillende Cargo clubs op SPL maar deze vluchten worden uitgevoerd aan de hand van contracten die bijna niks opleveren dan wel alleen maar break-even zijn. MP Cargo heeft het niet makkelijk maar door hard werken en een gereduceerde vloot hebben ze wat meer financiële speling dan overige cargo clubs die SPL aandoen. MP staat echt niet stil hoor, er wordt constant gekeken naar nieuwe groeimarkten en bestemming. Maar een neiuwe bestemming plan je niet in als je vele vaste klanten hebt die ook bediend moeten worden. Afrika is op dit moment booming voor MP, meeste van de cargovluchten komen uit het Midden en Verre Oosten en Amerika en niet uit het Afrikaanse continent. Kijk maar eens naar de deal nu met kenya een Afrikaanse klant. Goed wel uit het Skyteam maar wel een nieuwe klant.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Martinair kan kijken naar elke kans die er is maar zolang parijs geen toestemming geeft blijft het bij kijken. Ondertussen staan de concurrenten in de achtertuin en die hebben wel een aanta klanten. Misschien zijn de marges nu erg klein maar mocht er in de toekomst groei en evt betere marges komen dan laten de concurrenten die klanten niet zomaar gaan.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

mac wrote:Martinair kan kijken naar elke kans die er is maar zolang parijs geen toestemming geeft blijft het bij kijken. Ondertussen staan de concurrenten in de achtertuin en die hebben wel een aanta klanten. Misschien zijn de marges nu erg klein maar mocht er in de toekomst groei en evt betere marges komen dan laten de concurrenten die klanten niet zomaar gaan.

[ Post made via Mobile Device ]
Martinair kijkt niet alleen hoor, men voert het vaak ook nog eens uit. MP Cargo mag wat betreft de planning van wat zij vliegen en hoe ze het vliegen redelijk zelf bepalen. Gaat het om vlootvernieuwing of vlootuitbreiding, personeel - dan wel financiële zaken dan pas komt Parijs kijken. Een beetje concurrentie amg er best wel wezen hoor, dat is gezond voor de markt en voor alle partijen. MP Cargo ligt niet zo wakker van de concurrentie, ze liggen meer wakker van hoe het nu met hun personeel gaat.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Dat is een grote prioriteit op dit moment maar het is ook geen geheim dat ze vorig jaar graag meer vervoert hadden dan werkelijk gedaan is. Het maar gelimiteerd in mogen zetten van de bcf-en heeft wel tot irritatie geleid.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

mac wrote:Dat is een grote prioriteit op dit moment maar het is ook geen geheim dat ze vorig jaar graag meer vervoert hadden dan werkelijk gedaan is. Het maar gelimiteerd in mogen zetten van de bcf-en heeft wel tot irritatie geleid.

[ Post made via Mobile Device ]
De vluchten die door MP Cargo werden uitgevoerd zaten vol. Soms werden vluchten gecancelled en overgeboekt op een andere vlucht om zo meer rendement uit een vlucht te halen. Idd er was irritatie en die is er nog steeds, maar als er geen KLM was geweest was er naar alle waarschijnlijkheid geen MP meer geweest. En dat weten een heleboel vliegers en andere mensen die werkzaam zijn/waren bij MP. Let wel even op dat AF ook niks kan beslissen, er is nog een grotere macht en die heet vakbond. MP Cargo mag niet uitbreiden omdat AF Cargo mensen ontslaat, vakbonden zijn tegen deze uitbreiding.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Deleted
[ Post made via Mobile Device ]
Last edited by B767-300ER on 28 Nov 2011, 09:25, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

deleted
Last edited by Gonzo on 28 Nov 2011, 09:58, edited 2 times in total.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”