Hoorde van de Hahn spotter dat de rest daar ook volgt voor checks dus ga maar wel vanuit dat er nog meer die kan op gaan waarschijnlijk voor de B checks
Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6430
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
B-checks voor een 747 ????? Ik dacht dat er alleen A-C-D checks waren. Alle B items waren altijd gefaseerd opgenomen in de A-checks.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
B-Checks bestaan al een eeuwigheid niet meer.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6430
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
inderdaad heb het ook alleen zelf verzonnen spotter zij alleen dat ze daar checks uitvoeren enz.
en bij deze weet ik ook dat ze dus GEEN b checks uitvoeren
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Bedankt voor je bijdrage.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ex-Martinair 747-200 PH-MCN is afgelopen woensdag geregistreerd als N54VP. Toestel vloog sinds 2008 voor Midex Airlines is sinds 2014 opgeslagen in Sharjah, zie locatie/toestel hier: https://goo.gl/maps/J28pKcQCEq9nDzyK9
Benieuwd of dit toestel na ruim 6 jaar(!) opgeslagen te zijn weer gaat vliegen...
Benieuwd of dit toestel na ruim 6 jaar(!) opgeslagen te zijn weer gaat vliegen...
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
PH-MPS is vanmiddag vertrokken naar onbekende bestemming als MP9161. Jakarta voor onderhoud?
RVG
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
HHN was gewoon kort onderhoud (meen 2/3 dagen)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MPS is voor onderhoud naar Jakarta.
Ca. 4 weken.
Ca. 4 weken.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
C-check tot begin juni.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Normaal is de interval tussen twee C-Checks voor de 744 : 18 maanden of 7500 vlieguren (what ever comes first).
Bij PH-MPS maar 8 maanden. (terug uit Jakarta op 3 Augustus 2020 van de vorige HMV).
Op deze manier wordt het onderhoud wel erg duur, gezien de verhouding vlieguren en "downtime", plus de ferry kosten.
Bij PH-MPS maar 8 maanden. (terug uit Jakarta op 3 Augustus 2020 van de vorige HMV).
Op deze manier wordt het onderhoud wel erg duur, gezien de verhouding vlieguren en "downtime", plus de ferry kosten.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6430
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Maar wat is de reden dan dat ze het zo snel al weer doen?747classic wrote: ↑10 May 2021, 14:33 Normaal is de interval tussen twee C-Checks voor de 744 : 18 maanden of 7500 vlieguren (what ever comes first).
Bij PH-MPS maar 8 maanden. (terug uit Jakarta op 3 Augustus 2020 van de vorige HMV).
Op deze manier wordt het onderhoud wel erg duur, gezien de verhouding vlieguren en "downtime", plus de ferry kosten.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Geen idee hoeveel bedrijven tegenwoordig nog C- en D-checks aanbieden voor de 747. Wellicht een combinatie van beschikbare slots tegen een bepaalde prijs.
De MPS heeft nou niet bepaald stil gestaan de afgelopen maanden en met alle 747F’s over de wereld die kop-staart vliegen gaat het een keer druk worden op c en d maintenance lijnen.
De MPS heeft nou niet bepaald stil gestaan de afgelopen maanden en met alle 747F’s over de wereld die kop-staart vliegen gaat het een keer druk worden op c en d maintenance lijnen.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De bovengenoemde operationele reden "HMV slot beschikbaarheid" lijkt mij niet van toepassing, aangezien de HMV nu na 8 maanden plaatsvind i.pv. na 18 maanden.
Gezien het huidige "dedicated freighter" tekort en de hoge cargo yield zal intern besloten zijn langer door te vliegen met de MPS (eigendom).
De enige technische reden, die ik kan bedenken is dat het extra structurele "aging aircraft" inspecties betreft, welke noodzakelijk zijn na 20.000 cycles. Bij de vorige HMV zijn deze items waarschijnlijk niet meegenomen, omdat het vorig jaar niet duidelijk was hoelang de MPS nog actief zou blijven.
Gezien het huidige "dedicated freighter" tekort en de hoge cargo yield zal intern besloten zijn langer door te vliegen met de MPS (eigendom).
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.