Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
jet380
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 244
Joined: 09 Apr 2009, 16:18
Type of spotter: f4 civille luchtvaart
Subscriber Scramble: jet380

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by jet380 »

Hoi is er bekend wanneer deT7gaat komen?
Verwachting was deze dagen, maar AB doer de pbm route Vanaf zondag tot 6/7 dec.
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 737
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

B767-300ER wrote:
76-er wrote:RR motoren op de T7 zag ik trouwens, is dat TD-technisch gezien wel handig?
Handig. Errug handig.
Dit is al bijna weer gedoemd te mislukken
Waarom als ik vragen mag?
RVG
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

KLM 777= GE
Geen spare onderdelen voor RR op Amsterdam dus.
En daar staat de kist het meeste.
All times are local times!

Regards, N.
FredvZ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 105
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble: Fred van Zet

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

Als ik het goed heb gelezen vliegen ook Emirates, Qatar, United, China, China Southern en EVA (lees: alle andere operators met regelmatig een 777 op Schiphol) met GE motoren.

Op deze manier blijven ze een vreemde eend in de bijt.
TheEngineer
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 151
Joined: 12 Dec 2018, 07:15

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by TheEngineer »

B767-300ER wrote:KLM 777= GE
Geen spare onderdelen voor RR op Amsterdam dus.
En daar staat de kist het meeste.
En als het aan de leasemaatschappij ligt dan moet hij op AMS staan. Die loopt namelijk niet warm van overnachtingen op PBM heb ik gehoord. Als je na een overnachting op PBM je neus ophaalt in die kist zit je meteen op kruishoogte.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

En dan de 787, klopt het dat het er eentje van de “Terrible Teens” wordt?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:En dan de 787, klopt het dat het er eentje van de “Terrible Teens” wordt?
Lijkt mij stug. Alle zogenoemde terible teens hebben ondertussen onderdak zover ik weet.
De terrible teens zijn de l/n 10 tot en met l/n 22 en zijn in dienst van Air Austral, Korean, JAL, BBJ en Ethiopian.
Van de l/n 1 tm 9 zijn in bezit van ANA en de Mexicaanse president. 1 is er gesloopt en de anderen zijn allemaal voor andere doeleinden/musea ingezet.

Kan me niet persoonlijk niet voorstellen dat er daar 1 van naar de SLM gaat.
All times are local times!

Regards, N.
B777-300ER
Posts: 7
Joined: 17 Oct 2018, 15:44

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by B777-300ER »

Als de 787 er is, staat dit toestel dan ook 3 dagen per week stil op Amsterdam?
User avatar
E-R-I-C
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3818
Joined: 27 Aug 2004, 13:24

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by E-R-I-C »

B767-300ER wrote:De terrible teens zijn de l/n 10 tot en met l/n 22 en zijn in dienst van Air Austral, Korean, JAL, BBJ en Ethiopian.
Van de l/n 1 tm 9 zijn in bezit van ANA en de Mexicaanse president..
Korean heeft geen -8s, alleen -9s en zitten niet in de lage ln’s.
Ln 1 tm 5 zijn van Boeing, 6 Mexican AF, 7,8 en 9 zijn van ANA.
Eric
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

E-R-I-C wrote: Korean heeft geen -8s, alleen -9s en zitten niet in de lage ln’s.
Ik was in de veronderstelling dat ln 11 (N507BJ) een 787-8 BBJ is ,welke eerdaags geleverd wordt aan de Korean Government die gevlogen gaat worden door Korean

Kennelijk heb ik mij daarin vergist of zijn de plannen daarvoor alsnog veranderd. Mijn Excuus.
E-R-I-C wrote: Ln 1 tm 5 zijn van Boeing, 6 Mexican AF, 7,8 en 9 zijn van ANA.
Zoals ik dus al zei en wat je weggeknipt hebt in je quote van mijn tekst....
Hier de volledige tekst:
B767-300ER wrote: Van de l/n 1 tm 9 zijn in bezit van ANA en de Mexicaanse president. 1 is er gesloopt en de anderen zijn allemaal voor andere doeleinden/musea ingezet.
LN1,2 en 3: Boeing heeft deze machines gedoneerd aan musea etc. Zijn niet luchtwaardig meer.
LN4 staat op de buffer op KBFI, volgens mij nog steeds voor tests, en anders klaar om ontmanteld te worden,
LN5 is reeds gesloopt/ontmanteld.
6 tm 9 zijn van Mexico en ANA, waarbij moet worden opgemerkt dat de mexicaanse kist (LN6) stored staat op VCV

Maar wellicht is deze informatie ook achterhaald en heeft Boeing LN 1 tot en met 3 weer in haar bezit en gaat 4 ook verkocht worden.
Aan LN 5 heb je een hoop werk om die weer vliegend te krijgen:

https://mobile.twitter.com/JenSchuld/st ... 3619075072
Last edited by B767-300ER on 16 Nov 2019, 21:56, edited 2 times in total.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

B777-300ER wrote:Als de 787 er is, staat dit toestel dan ook 3 dagen per week stil op Amsterdam?
Ja. Of SLM moet dagelijks gaan vliegen.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 737
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

B767-300ER wrote: Van de l/n 1 tm 9 zijn in bezit van ANA en de Mexicaanse president. 1 is er gesloopt en de anderen zijn allemaal voor andere doeleinden/musea ingezet.
LN1,2 en 3: Boeing heeft deze machines gedoneerd aan musea etc. Zijn niet luchtwaardig meer.
LN4 staat op de buffer op KBFI, volgens mij nog steeds voor tests, en anders klaar om ontmanteld te worden,
LN5 is reeds gesloopt/ontmanteld.
6 tm 9 zijn van Mexico en ANA, waarbij moet worden opgemerkt dat de mexicaanse kist (LN6) stored staat op VCV

Maar wellicht is deze informatie ook achterhaald en heeft Boeing LN 1 tot en met 3 weer in haar bezit en gaat 4 ook verkocht worden.
Aan LN 5 heb je een hoop werk om die weer vliegend te krijgen:

https://mobile.twitter.com/JenSchuld/st ... 3619075072
LN4 is nog actief voor Boeing maar zou inderdaad verkocht kunnen worden. LN1 t/m 3 zullen niet meer vliegen. Dat geldt ook voor LN5 want die is gesloopt.
RVG
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Ik ben niet heel goed thuis in deze materie, maar is het een raar idee om te veronderstellen dat de ex-Mexico 787 een kandidaat kan zijn ?

Weet niet hoeveel werk het is om deze commercieel inzetbaar te maken.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

cHabu wrote:Ik ben niet heel goed thuis in deze materie, maar is het een raar idee om te veronderstellen dat de ex-Mexico 787 een kandidaat kan zijn ?

Weet niet hoeveel werk het is om deze commercieel inzetbaar te maken.
De Mexicaanse 787 is een BBJ...
In theorie kan alles, maar Ik acht deze kans erg klein.
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”