Dat staat nergens in de tekst. In de originele press release van ALC staat ook dat de kist uit het order book van ALC zal komen.CaptainRoPro wrote:Zover ik hieruit begrijp is dit al een "bestaande order" die nu alleen via ALC lease wordt geleverd aan KLM, dus niet als extra 787-10 in de vloot.Eug14 wrote:1 787-10 extra in de lease bij alc geleverd in 2021
Correct me if i'm wrong...
https://www.upinthesky.nl/2019/06/17/kl ... ssion=true
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3418
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
‘Boeing 747 van KLM Cargo beschadigd door Dreamliner’
De Boeing 747-400F van KLM Cargo met registratie PH-CKA is op zondag 16 juni beschadigd geraakt op het vliegveld van Dar-es-Salaam in Tanzania, zo meldt JACDEC.
Botsing
Op het Dar-es-Salaam International Airport in het Afrikaanse land Tanzania is een Boeing 747-400F (Freighter) van KLM Cargo beschadigd geraakt doordat een Boeing 787-8 Dreamliner van Ethiophian Airlines tegen de staart van de 747 is gebotst. De 787 kwam als vlucht ET864 vanuit Moroni, hoofdstad van de Comoren, aan op het vliegveld.
Beschadiging
De Dreamliner van Ethiopian was op weg naar de plek waar het toestel geparkeerd kon worden, toen het met de linkervleugel tegen de staart van de KLM Cargo-747 botste. Hierdoor raakte de onderkant van de uitlaat aan het uiterste puntje van de staart beschadigd. Wat de eventuele gevolgen zijn voor de operatie is KLM desgevraagd aan het onderzoeken.
747-400F
De Boeing 747-400F in kwestie is 16,3 jaar oud en werd in maart 2003 aan KLM geleverd. De vrachtvariant van de ‘Queen of the Skies’ draagt de naam ‘Eendracht’.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is correct Gideon.Gietje wrote:
Dat staat nergens in de tekst. In de originele press release van ALC staat ook dat de kist uit het order book van ALC zal komen.
Zover ik weet is dit de uitkomst van de 7x 350 van KL welke naar AF gaan en waarvoor maar 6x 787 terugkwam naar KLM. Deze extra machine maakt de deal “1 op 1”.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Iemand91 wrote:‘Boeing 747 van KLM Cargo beschadigd door Dreamliner’De Boeing 747-400F van KLM Cargo met registratie PH-CKA is op zondag 16 juni beschadigd geraakt op het vliegveld van Dar-es-Salaam in Tanzania, zo meldt JACDEC.
Botsing
Op het Dar-es-Salaam International Airport in het Afrikaanse land Tanzania is een Boeing 747-400F (Freighter) van KLM Cargo beschadigd geraakt doordat een Boeing 787-8 Dreamliner van Ethiophian Airlines tegen de staart van de 747 is gebotst. De 787 kwam als vlucht ET864 vanuit Moroni, hoofdstad van de Comoren, aan op het vliegveld.
Beschadiging
De Dreamliner van Ethiopian was op weg naar de plek waar het toestel geparkeerd kon worden, toen het met de linkervleugel tegen de staart van de KLM Cargo-747 botste. Hierdoor raakte de onderkant van de uitlaat aan het uiterste puntje van de staart beschadigd. Wat de eventuele gevolgen zijn voor de operatie is KLM desgevraagd aan het onderzoeken.
747-400F
De Boeing 747-400F in kwestie is 16,3 jaar oud en werd in maart 2003 aan KLM geleverd. De vrachtvariant van de ‘Queen of the Skies’ draagt de naam ‘Eendracht’.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij hoort dit thuis in het Martinair draadje?Iemand91 wrote:‘Boeing 747 van KLM Cargo beschadigd door Dreamliner’De Boeing 747-400F van KLM Cargo met registratie PH-CKA is op zondag 16 juni beschadigd geraakt op het vliegveld van Dar-es-Salaam in Tanzania, zo meldt JACDEC.
Botsing
Op het Dar-es-Salaam International Airport in het Afrikaanse land Tanzania is een Boeing 747-400F (Freighter) van KLM Cargo beschadigd geraakt doordat een Boeing 787-8 Dreamliner van Ethiophian Airlines tegen de staart van de 747 is gebotst. De 787 kwam als vlucht ET864 vanuit Moroni, hoofdstad van de Comoren, aan op het vliegveld.
Beschadiging
De Dreamliner van Ethiopian was op weg naar de plek waar het toestel geparkeerd kon worden, toen het met de linkervleugel tegen de staart van de KLM Cargo-747 botste. Hierdoor raakte de onderkant van de uitlaat aan het uiterste puntje van de staart beschadigd. Wat de eventuele gevolgen zijn voor de operatie is KLM desgevraagd aan het onderzoeken.
747-400F
De Boeing 747-400F in kwestie is 16,3 jaar oud en werd in maart 2003 aan KLM geleverd. De vrachtvariant van de ‘Queen of the Skies’ draagt de naam ‘Eendracht’.
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 227
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ok, duidelijk...B767-300ER wrote:Dat is correct Gideon.Gietje wrote:
Dat staat nergens in de tekst. In de originele press release van ALC staat ook dat de kist uit het order book van ALC zal komen.
Zover ik weet is dit de uitkomst van de 7x 350 van KL welke naar AF gaan en waarvoor maar 6x 787 terugkwam naar KLM. Deze extra machine maakt de deal “1 op 1”.
Vandaar de correct me
Ik had vanmorgen de info op meerdere websites gezien en enkele hadden verschillende verhalen, en mijn eerste indruk was alles bij elkaar gemiddeld genomen dat dit niet zo was ... Des te leuker dat KLM er nog eentje bijkrijgt!
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
737freak wrote:Volgens mij hoort dit thuis in het Martinair draadje?
Bestaan die nog dan?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De naam zegt me vaag wel iets...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoewel 27 787's vermoedelijk al effectiever is dan de som van 21 787's en 7 A350's. Ik ben benieuwd of een deel van de zes "AF" 787's wordt gewijzigd naar de -10 variant. Dat zal neem ik aan mede afhangen van de operationele ervaringen meet de -10. KLM zelf heeft overigens nog niets losgelaten over deze ruil.B767-300ER wrote:Dat is correct Gideon.Gietje wrote:
Dat staat nergens in de tekst. In de originele press release van ALC staat ook dat de kist uit het order book van ALC zal komen.
Zover ik weet is dit de uitkomst van de 7x 350 van KL welke naar AF gaan en waarvoor maar 6x 787 terugkwam naar KLM. Deze extra machine maakt de deal “1 op 1”.
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Deze zag ik nog niet aankomen:
Last edited by Starbucks on 19 Jun 2019, 17:21, edited 1 time in total.
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 227
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM heeft tijdens de Paris Air Show bekend gemaakt dat het 35 nieuwe Embraer E195-E2’s zal bestellen..
Info
https://www.upinthesky.nl/2019/06/19/kl ... ssion=true
Info
https://www.upinthesky.nl/2019/06/19/kl ... ssion=true
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 227
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nee idd... Maar altijd welkomStarbucks wrote:Deze zag ik nog niet aankomen:
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er werd gekeken naar de mogelijke ombouw van de E190's naar 108 seats, met name door verwijdering van de kleding/bagagekasten voorin. Maar die 8 extra seats betekenen wel een derde FA. Dan is wat meer passagiers welkom. Het is overigens een intentieverklaring, geen order. Ik ben benieuwd naar de cabine configuratie.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KL weer aan de P&W, wie had dat gedacht. Go Pratt!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Bron"KLM started evaluating the E2 at least as far back as 2017, seeking a replacement for its Boeing 737-700 fleet, which Cirium's Fleets Analyzer puts at 16 aircraft. The airline has not outlined a retirement timeline for the 737s.
Asked how many E195-E2s will be used for growth versus replacement, Elbers said it depended on the market situation at KLM's Amsterdam Schiphol hub."
Bovenstaande passage trok mijn aandacht. De E195-E2 heeft een seat capacity van 120-146 en als men dicht tegen de max van 146 gaat zitten, dan is de E2 ineens een interessante vervanger voor de 737-700 met momenteel 142 stoelen. Het lijkt erop dat men met deze order een grote mate van vloot flexibiliteit naar de toekomst bewerkstelligd:
- Scenario A: Schiphol mag na 2020 niet groeien. In dat geval dienen de E195-E2's puur ter vervanging van de duurdere mainline 737-700 (en wellicht enkele oude E190's). Hiermee kan men dus Europa-productie overhevelen van het duurdere 'mainline KLM' naar het goedkopere 'regional KLC'. Als er niet gegroeid kan worden, dan is kosten besparen de enige manier om competitief te blijven.
- Scenario B: Schiphol mag na 2020 groeien. In dat geval dienen de E195-E2 voor het grootste gedeelte ter uitbreiding van KLC, met wellicht enkele exemplaren als vervanging van oude E190's en enkele 737-700's waarvan de lease af loopt. In dit geval zou KLC een flinke productie groei kunnen meemaken na 2020.
Al met al een hele veilige en slimme order die inspeelt op het 'KLM vs KLC' mechanisme.