KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er staat een tender uit.
Maar het is goed mogelijk dat een en ander ook door de MAX problematiek langer duurt dan gewenst.
Maar het is goed mogelijk dat een en ander ook door de MAX problematiek langer duurt dan gewenst.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ernieuwing
Mocht dit voor KLM zijn dan neem ik aan dat de A220 onder KLM Cityhopper gaat vallen. Enige manier om te groeien met aantal stoelen (ivm slots).
Mocht dit voor KLM zijn dan neem ik aan dat de A220 onder KLM Cityhopper gaat vallen. Enige manier om te groeien met aantal stoelen (ivm slots).
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik zie KLC niet op korte termijn een nieuw type erbij nemen. Men is net over op een 'all Embraer fleet' en haalt uit het hebben van 1 type enorme efficiëntie voordelen, zeker als je kijkt hoeveel meer productie men de afgelopen jaren uit deze uniforme vloot heeft weten te persen (en nog gaat doen met allerlei interne projecten). Misschien ná 2030, als de eerste E190's aan vervanging toe zijn.
De A220-100/300 zijn wel enorm interessant voor AF en HOP!, i.c.m. een A320neo/A321neo order. AF heeft +/- 50 A318's & A319's om te vervangen en ook HOP! wil de vloot vereenvoudigen: de ATR's worden momenteel uitgefaseerd en verder heeft men ook +50 toestellen om naar een uniforme vloot te brengen. Met +/- 100 toestellen in de capaciteit van 70-150 stoelen zouden de A220-100 en A220-300 de perfecte toekomstige back-bone van het regionale netwerk van AF en HOP! kunnen worden, met de A320neo/A321neo voor de rest van het mainline Europa netwerk.
De A220-100/300 zijn wel enorm interessant voor AF en HOP!, i.c.m. een A320neo/A321neo order. AF heeft +/- 50 A318's & A319's om te vervangen en ook HOP! wil de vloot vereenvoudigen: de ATR's worden momenteel uitgefaseerd en verder heeft men ook +50 toestellen om naar een uniforme vloot te brengen. Met +/- 100 toestellen in de capaciteit van 70-150 stoelen zouden de A220-100 en A220-300 de perfecte toekomstige back-bone van het regionale netwerk van AF en HOP! kunnen worden, met de A320neo/A321neo voor de rest van het mainline Europa netwerk.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En dat zou een wel eens begin kunnen worden om de 737s te gaan vervangen voor de A320/A321 Neo's.Bank_angle wrote:https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ernieuwing
Mocht dit voor KLM zijn dan neem ik aan dat de A220 onder KLM Cityhopper gaat vallen. Enige manier om te groeien met aantal stoelen (ivm slots).
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is deze ook niet doorgegaan?
CaptainRoPro wrote:Deze testvlucht is niet doorgegaan, en de planning is verplaatst naar vrijdag 14 juni...CaptainRoPro wrote:De eerste vlucht voor de 787-10 PH-BKA staat gepland voor dinsdag 11/06/2019.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik ben een andere mening toegedaan,KLM gaat de 737 echt niet, let wel echt niet, vervangen voor de A320-/321,de A310/330,die men had/heeft, is men nooit te vreden over geweest,dat AIR FRANCE,airbusen heeft is meede ook omdat de Fransen in het Airbus project zitten en (volgens mij) niets anders.Avgeek wrote:En dat zou een wel eens begin kunnen worden om de 737s te gaan vervangen voor de A320/A321 Neo's.Bank_angle wrote:https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ernieuwing
Mocht dit voor KLM zijn dan neem ik aan dat de A220 onder KLM Cityhopper gaat vallen. Enige manier om te groeien met aantal stoelen (ivm slots).
Rgds,Martin.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik deel je mening Martin
HV heeft al gekozen voor de MAX. KLM zal volgen.
AF zal voor Airbussen gaan, waar de 220 ook prima dienst kan doen. KLM gaat over een paar jaar voor de E2.
Het wachten is nu op annuleringen van orders van anderen voor de MAX. KLM is al jaren koning in het kopen van vrijgekomen productieslots van wegvallende klanten om zo goedkoper kisten in te kunnen kopen. Daarbij is er via lessors nog voldoende te krijgen.
HV heeft al gekozen voor de MAX. KLM zal volgen.
AF zal voor Airbussen gaan, waar de 220 ook prima dienst kan doen. KLM gaat over een paar jaar voor de E2.
Het wachten is nu op annuleringen van orders van anderen voor de MAX. KLM is al jaren koning in het kopen van vrijgekomen productieslots van wegvallende klanten om zo goedkoper kisten in te kunnen kopen. Daarbij is er via lessors nog voldoende te krijgen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik vraag me af of dat een slimme zet zou zijn voor KLM. Of ze zijn een hele loyale Boeing klant.B767-300ER wrote:Ik deel je mening Martin
HV heeft al gekozen voor de MAX. KLM zal volgen.
AF zal voor Airbussen gaan, waar de 220 ook prima dienst kan doen. KLM gaat over een paar jaar voor de E2.
Het wachten is nu op annuleringen van orders van anderen voor de MAX. KLM is al jaren koning in het kopen van vrijgekomen productieslots van wegvallende klanten om zo goedkoper kisten in te kunnen kopen. Daarbij is er via lessors nog voldoende te krijgen.
Airbus belooft namelijk 1 Type Rating op de hele A200/320N reeks, financieel en operationeel gezien zou de Airbus beter moeten zijn (in theorie) voor de airline.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Eén typerating kan handig zijn, mits afspraken met bonden het inzetten van piloten tussen de feederlines en de mainline mogelijk maken. En aangezien dat bij AFR zeer zeker niet het geval is (en bij KLM slechts sporadisch) is het typerating voordeel een hypothetisch voordeel...
== All is well, as long as we keep spinning ==
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Waarom. Het voordeel van een single type rating voor de hele vloot vervalt al gezien het feit dat de longhaul vloot van KL over een paar jaar volledig Boeing is.Avgeek wrote:
Airbus belooft namelijk 1 Type Rating op de hele A200/320N reeks, financieel en operationeel gezien zou de Airbus beter moeten zijn (in theorie) voor de airline.
Daarbij is de WRR regeling voor Long Haul anders als voor Short Haul. Lastig combineren. Gaat dus ook niet gebeuren.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 227
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een dagje later is het geworden op de 15e als BOE211....nemaco wrote:Is deze ook niet doorgegaan?
CaptainRoPro wrote:Deze testvlucht is niet doorgegaan, en de planning is verplaatst naar vrijdag 14 juni...CaptainRoPro wrote:De eerste vlucht voor de 787-10 PH-BKA staat gepland voor dinsdag 11/06/2019.
https://flightaware.com/live/flight/BOE211
Pics van de testvlucht PH-BKA......
https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 21601?s=09
De B738 PH-BCL heeft ook de Final Assembly Line verlaten en staat nu op de Flightline.
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM kijkt eerst de kat uit de boom, en gaat dan pas bestellen, zie de tripleB767-300ER wrote:Ik deel je mening Martin
HV heeft al gekozen voor de MAX. KLM zal volgen.
AF zal voor Airbussen gaan, waar de 220 ook prima dienst kan doen. KLM gaat over een paar jaar voor de E2.
Het wachten is nu op annuleringen van orders van anderen voor de MAX. KLM is al jaren koning in het kopen van vrijgekomen productieslots van wegvallende klanten om zo goedkoper kisten in te kunnen kopen. Daarbij is er via lessors nog voldoende te krijgen.
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
1 787-10 extra in de lease bij alc geleverd in 2021
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 227
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zover ik hieruit begrijp is dit al een "bestaande order" die nu alleen via ALC lease wordt geleverd aan KLM, dus niet als extra 787-10 in de vloot.Eug14 wrote:1 787-10 extra in de lease bij alc geleverd in 2021
Correct me if i'm wrong...
https://www.upinthesky.nl/2019/06/17/kl ... ssion=true
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ah zo ver ging mijn kennis niet .
CaptainRoPro wrote:Zover ik hieruit begrijp is dit al een "bestaande order" die nu alleen via ALC lease wordt geleverd aan KLM, dus niet als extra 787-10 in de vloot.Eug14 wrote:1 787-10 extra in de lease bij alc geleverd in 2021
Correct me if i'm wrong...
https://www.upinthesky.nl/2019/06/17/kl ... ssion=true